Вивчення вірша « Зимонька» М.Познанської за мнемотаблицею
Заняття з розвитку мовлення
Програмовий зміст : продовжувати знайомити дітей з жанрами художньої літератури, а саме віршами; узагальнювати знання про зимові явища , збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками; вдосконалювати вчити вірші напам’ять використовуючи мнемотехнічні прийоми – мнемо таблиці; вчити добирати прикметники до іменників , складати речення за опорними картинками; розвивати правильний темп мовлення, дихання, інтонаційну виразність; виховувати уважність , спостережливість , викликати позитивні емоції.
Матеріали : ілюстрації, портрет М.Познанської ; д/і « Кульку передавай, яка зима називай», « Скажи з різною інтонацією»; іграшковий мікрофон, текст вірша М.Познанської « Зимонька», мнемотаблиця до вивчення вірша.
Хід :
Здрастуй любе сонечко,
Нам зігрій долонечки
Порум’янь нам щічки
Заплети косички,
Висуши сльозинки,
Подаруй смішинки,
Ти зігрій нам ніжки та пограйся трішки.
Треба нам всім дружно жити,
Звести сварки на нівець,
Один одного любити
Берегти тепло сердець.
АС –АС – АС – завітала зима до нас.
МА – МА – МА – ой весела дуже зима
МІ – МІ – МІ – дуже раді ми зимі
ЛО – ЛО – ЛО- багато снігу намело
ДИ – ДИ – ДИ – настали зимові холоди
СА – СА- СА - яка навколо краса
ОК – ОК- ОК – падає сніжок
КИ – КИ – КИ - замітає всі слідки
АТЬ – АТЬ – АТЬ - вийшов зайчик погулять
( весело, сумно, тихо, голосно)
«В білих валянках, в білім кожусі
Ходить зимонька в полі і в лузі.
Носить зимонька білий мішок
Трусить з нього на землю сніжок.
Теплу постіль готує землиці
Квітам, травам, озимій пшениці.
Не померзнуть під снігом вони
Будуть спати аж до весни.»
( словникова робота : валянки, кожух)
( словникова робота : озима пшениця )