Формування культурно-гігієнічних навичок у дітей із затримкою психічного розвитку під час корекційних занять.

Про матеріал
Культурно-гігієнічні навики - це важлива складова частина культури поведінки. Діти із затримкою психічного розвитку найлегше засвоюють необхідні навички в спеціальних іграх під час корекційних занять. Важливо, щоб ці ігри були цікавими, могли захопити дітей, активізувати їх ініціативу і творчість.
Перегляд файлу

Формування культурно-гігієнічних навичок у дітей із затримкою психічного розвитку під час корекційних занять.

    Культурно-гігієнічні навики - це важлива складова частина культури поведінки. Охайність, утримання чистими обличчя, рук, тіла зумовлені не тільки вимогами гігієни, але й нормами людських взаємин.

    Педагоги, які працюють з дітьми з затримкою психічного розвитку повинні постійно пам'ятати, що прищеплені в дитинстві навички, зокрема культурно-гігієнічні, дають людині величезну користь упродовж усього її подальшого життя... Спочатку дітей  привчають до дотримання елементарних правил: мити руки перед їжею, після користування туалетом, після проведення гри, повернення з прогулянки тощо. Дитині, якій виповнилося більше двох  роки, прищеплюють звичку полоскати рот питною водою після їжі, заздалегідь навчивши її цього. Діти старшого дошкільного віку усвідомленіше повинні ставитися до дотримання правил особистої гігієни: самостійно мити руки з милом, намилюючи їх до утворення піни і досуха витирати, користуватися індивідуальними рушником, гребінцем, склянкою для полоскання рота, стежити, щоб усі речі утримувалися в чистоті. Формування навичок особистої гігієни припускає й уміння дітей залишатися завжди охайними, усувати неохайність у своєму одязі самостійно або за допомогою дорослих.

     Виховання культурно-гігієпічних навичок містить широке коло завдань, і для їх успішного розв'язання рекомендується використовувати цілу низку педагогічних прийомів :

• безпосереднє навчання;

• демонстрація вправи з виконанням дій під час дидактичних ігор;

• систематичне нагадування дітям про необхідність дотримуватися правил гігієни і поступове підвищення вимог до них.

     Потрібно уважно стежити, щоб дошкільники точно і чітко виконували дії, дотримувалися правильної послідовності.

      Діти із затримкою психічного розвитку найлегше засвоюють необхідні навички в спеціальних іграх під час корекційних занять. Важливо, щоб ці ігри були цікавими, могли захопити дітей, активізувати їх ініціативу і творчість.

 

Заняття «Що для чого потрібно?»

Мета: закріплювати знання дітей про предмети гігієни та їхнє призначення; виховувати бажання дотримуватись правил гігієни.

Матеріал: торбинка з милом, рушником, зубною пастою, зубною щіткою, дзеркальцем,гребінцем, носовою хустинкою, мочалкою.

Хід гри

    Педагог повідомляє, що дорогою до дитячого садка знайшов торбинку.

  • Вам цікаво, що в ній? Мені також.

    Педагог пропонує дітям по черзі витягнути з торбинки предмети, назвати їх та їхнє призначення. Наприклад: «Це зубна щітка. Вона потрібна для того, щоб чистити зуби».

 

Заняття «Валеологічний удиночок

Мета: закріплювати знання дітей про засоби гігієни та їхнє призначення; розвивати пам’ять, мовлення; виховувати охайність.

Матеріал: будиночок у якому містяться предмети гігієни (мило, рушник, зубна щітка, зубна паста, носова хустинка, гребінець, дзеркальце).

Хід гри                                                                                                                                              

       Педагог  пропонує дітям роздивитися валеологічний будиночок та загадує загадки. Якщо діти відгадують загадку, педагог дістає названий предмет.

                ***                                                                                                    Гладеньке і пахуче,

І робить піну білу.

Лице, і ніжки, й ручки

Тобі помиє … (мило).

                 ***                                                                                                        Чистить зуби треба всім —

І дорослим і малим.

Це зробити чисто й швидко

Вам зубна поможе … (щітка).

А на щітку щоб покласти,

Нам зубна потрібна … (паста).                                                                                

                ***                                                                                                                            Хто чисто вмивається,                                                                                                         

                        Той мною витирається. (Рушник.)

                                         ***                                                                                                                    Зуби є, а рота немає. (Гребінець.)

Заняття «Робимо зачіску»

Мета: вчити тримати в руці гребінець і розчісувати волосся рухами зверху-вниз.

Матеріал: дзеркало, гребінець,  лялька.

Хід гри

     Педагог  демонструє ляльку і звертає увагу на її зачіску.

  • Подивися, у ляльки гарна зачіска: довгі, рівні волосся, бантик. Красива лялька! Давай і тобі зробимо красиву зачіску!

Дорослий розчісує перед дзеркалом волосся дитини, потім просить малюка спробувати це зробити самому: дає гребінець в руки дитині при цьому допомагає  вести руку з гребінцем зверху вниз. Наприкінці розчісування просить дитину подивитися в дзеркало, звертає її увагу на те, що вона стала такою  ж гарною, як лялька.

 

                                                

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
31 травня 2020
Переглядів
1002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку