Викорисання психогімнастики в корекційній роботі з дітьми із затримкою психічного розвитку.

Про матеріал

Психогімнастика - це курс спеціальних вправ, спрямованих на розвиток і корекцію пізнавальної та емоційно-особистісної сфери.

Психогімнастичні вправи можна використовувати як для загального розвитку дитини, так і для корекції різних психічних станів, наприклад надмірної рухливості, слабкої концентрації уваги, істеричності, замкнутості тощо.

Перегляд файлу

Викорисання психогімнастики в корекційній роботі з дітьми із затримкою псиічного розвитку.

      Психогімнастика - це курс спеціальних  вправ, спрямованих на розвиток і корекцію пізнавальної та емоційно-особистісної сфери.

     Психогімнастичні вправи можна використовувати як для загального розвитку дитини, так і для корекції різних психічних станів, наприклад надмірної рухливості, слабкої концентрації уваги, істеричності, боязкості, замкнутості тощо.

Вправа  «Жовте листя».

      Діти стоять у колі.

-     Хто з вас знає, що таке листопад? Що робили листочки перед тим, як упасти з дерева? (Росли, гойдалися, шелестіли.)

-    Уявіть, що ваші руки (долоні) - це листочки. Зробіть листочки твердими, тугими, напруженими. А тепер розслабте руки, покажіть, як гойдаються листочки на вітрі, як вони тремтять, коли холодно. Подув сильний вітер, і листочки почали падати на землю, кружляючи.

Жовта осінь походила,

Жовте листя розгубила.

Ми листочки назбираєм

І в пучечки поскладаєм.

Хай із нами під дубочком

Закружляють у таночку.

Вправа «Я-хмаринка».

     Педагог пропонує дітям розміститися так, щоб кожен міг його бачити й стояти досить вільно.

-     Я - хмаринка. Я велика, м'яка, пухнаста. Моєму тілу приємно бути хмаринкою. Мені легко і вільно. Я пливу в блакитному небі. Мої руки легкі, вони допомагають мені рухатися. Я піднімаю вгору очі й вдихаю світло усім своїм тілом. Я на­повнююся світлом. Я стаю світлішою, добрішою, гарнішою. Я відчуваю в собі дощ. Я переповнююся дощем. Я можу подару­вати свій дощ землі. Я видихаю дощ, і він потроху потоком дрібних крапель вирушає у путь.

Вправа «Гуси-гусенята»

     Педагог  спочатку читає вірш Г. Бойка "Гуси-гусенята" і показує дії гусенят.

Гуси-гусенята на ніжки                                                                                      Одягли червоні панчішки                                                                                            І пішли рядком до корита                                                                              Свіжої водиці попити.

Напились води гусенята,                                                                               Почали купатись, пірнати.                                                                           Гуси-гусенята сердиті:                                                                                            Дуже близько дно у кориті.

     Діти разом з педагогом виконують такі рухи: оглядають панчішки, йдуть перевалюючись до корита, п'ють воду, витягують шийки, хлюпаються та пірнають у воді.

 

Вправа «Збираємо яблука».

       Педагог пропонує дітям стати в ряд і тримає на певній висоті м’яч.

-   Уявіть собі, що ви в садку, де багато яблунь. Покажіть, як ви можете  

    потягнутися вгору до гілочки, на якій висить стигле яблуко.

       Педагог підходить до кожної дитини, піднімає м’яч на певну висоту, щоб дитина як слід потягнулася.

  •  Потягніться спочатку правою рукою, потім лівою, торкніться яблука обома руками... Розійдіться по групі й уявіть, що ви стоїте під деревом, де висить багато яблук. Одні вже стиглі, інші ще тільки починають достигати. Зараз ви почнете збирати яблука: то однією, то другою рукою. А якщо яблуко міцно тримається - то обома. Яблука ростуть високо, вам треба дуже добре потягнутися за ними. Складати яблука ви будете в кошик, що стоїть у вас під ногами.

Вправа  «Повітряна кулька».

      Діти стоять у колі.

- Уявіть, що наш животик - це повітряна кулька. Зараз ми разом будемо її надувати і здувати.

- Покладіть руку на живіт. Кулька зараз не надута. Тепер набираємо в неї повітря, робимо глибокий вдих, надуваємо животик. Відчуваєте, як росте наша повітряна кулька? А тепер зробимо видих - кулька здулася. Відпочинемо трохи, потім знову надуємо кульку.

Вправа «Роби, як я».

   Педагог пропонує дітям розміститися так, щоб кожен міг його бачити й стояти досить вільно. Педагог супроводжує свої рухи запитанням: «А ви так можете?» - і витримує

паузу, щоб діти змогли запам’ятати рух і відтворити його.

  • Я виконуватиму рухи, ви уважно стежте. Я хочу, щоб ви встигали їх повторювати за мною: руки підняти вгору; руки на поясі; руками закрити очі; руками доторкнутися до вух; руки покласти на коліна; правою рукою доторкнутися до носа; лівою рукою закрити рот і т. ін.

  Коли діти засвоять гру, можна ввести нові рухи.

Вправа «Маленький їжачок».

  • Уявіть, що кожен із вас - маленький їжачок. (Діти виконують рухи відповідно до тексту.)

В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка,

Ніс — як гарний п’ятачок,

Очі — намистинки.

Здогадався, мабуть, всяк,

Що звуть мене їжак.

 

docx
Додано
31 травня 2020
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку