Психогімнастика - це курс спеціальних вправ, спрямованих на розвиток і корекцію пізнавальної та емоційно-особистісної сфери.
Психогімнастичні вправи можна використовувати як для загального розвитку дитини, так і для корекції різних психічних станів, наприклад надмірної рухливості, слабкої концентрації уваги, істеричності, замкнутості тощо.
Психогімнастика - це курс спеціальних вправ, спрямованих на розвиток і корекцію пізнавальної та емоційно-особистісної сфери.
Психогімнастичні вправи можна використовувати як для загального розвитку дитини, так і для корекції різних психічних станів, наприклад надмірної рухливості, слабкої концентрації уваги, істеричності, боязкості, замкнутості тощо.
Вправа «Жовте листя».
Діти стоять у колі.
- Хто з вас знає, що таке листопад? Що робили листочки перед тим, як упасти з дерева? (Росли, гойдалися, шелестіли.)
- Уявіть, що ваші руки (долоні) - це листочки. Зробіть листочки твердими, тугими, напруженими. А тепер розслабте руки, покажіть, як гойдаються листочки на вітрі, як вони тремтять, коли холодно. Подув сильний вітер, і листочки почали падати на землю, кружляючи.
Жовта осінь походила,
Жовте листя розгубила.
Ми листочки назбираєм
І в пучечки поскладаєм.
Хай із нами під дубочком
Закружляють у таночку.
Вправа «Я-хмаринка».
Педагог пропонує дітям розміститися так, щоб кожен міг його бачити й стояти досить вільно.
- Я - хмаринка. Я велика, м'яка, пухнаста. Моєму тілу приємно бути хмаринкою. Мені легко і вільно. Я пливу в блакитному небі. Мої руки легкі, вони допомагають мені рухатися. Я піднімаю вгору очі й вдихаю світло усім своїм тілом. Я наповнююся світлом. Я стаю світлішою, добрішою, гарнішою. Я відчуваю в собі дощ. Я переповнююся дощем. Я можу подарувати свій дощ землі. Я видихаю дощ, і він потроху потоком дрібних крапель вирушає у путь.
Вправа «Гуси-гусенята»
Педагог спочатку читає вірш Г. Бойка "Гуси-гусенята" і показує дії гусенят.
Гуси-гусенята на ніжки Одягли червоні панчішки І пішли рядком до корита Свіжої водиці попити.
Напились води гусенята, Почали купатись, пірнати. Гуси-гусенята сердиті: Дуже близько дно у кориті.
Діти разом з педагогом виконують такі рухи: оглядають панчішки, йдуть перевалюючись до корита, п'ють воду, витягують шийки, хлюпаються та пірнають у воді.
Вправа «Збираємо яблука».
Педагог пропонує дітям стати в ряд і тримає на певній висоті м’яч.
- Уявіть собі, що ви в садку, де багато яблунь. Покажіть, як ви можете
потягнутися вгору до гілочки, на якій висить стигле яблуко.
Педагог підходить до кожної дитини, піднімає м’яч на певну висоту, щоб дитина як слід потягнулася.
Вправа «Повітряна кулька».
Діти стоять у колі.
- Уявіть, що наш животик - це повітряна кулька. Зараз ми разом будемо її надувати і здувати.
- Покладіть руку на живіт. Кулька зараз не надута. Тепер набираємо в неї повітря, робимо глибокий вдих, надуваємо животик. Відчуваєте, як росте наша повітряна кулька? А тепер зробимо видих - кулька здулася. Відпочинемо трохи, потім знову надуємо кульку.
Вправа «Роби, як я».
Педагог пропонує дітям розміститися так, щоб кожен міг його бачити й стояти досить вільно. Педагог супроводжує свої рухи запитанням: «А ви так можете?» - і витримує
паузу, щоб діти змогли запам’ятати рух і відтворити його.
Коли діти засвоять гру, можна ввести нові рухи.
Вправа «Маленький їжачок».
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка,
Ніс — як гарний п’ятачок,
Очі — намистинки.
Здогадався, мабуть, всяк,
Що звуть мене їжак.