Конспект " Різноманітність тварин у природі"

Про матеріал
Формувати поняття: "комахи", "риби", "земноводні", "плазуни", "птахи", "звірі"; навчити порівнювати, визначати істотні ознаки, описувати представників різних груп тварин ; розвивати уяву, мислення, пам’ять; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес. Формувати інформаційну, творчу, комунікативну компетентності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Різноманітність тварин у природі

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  формувати поняття: "комахи", "риби", "земноводні", "плазуни", "птахи", "звірі"; навчити порівнювати, визначати істотні ознаки, описувати представників різних груп тварин ; розвивати уяву, мислення, пам’ять; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес. Формувати інформаційну, творчу, комунікативну  компетентності.

Обладнання: картки з матеріалами для роботи,запис голосів

тварин ,картинки тварин .

 

                                                       Хід   уроку

І. Організаційна частина

 - Пролунав дзвінок,  починаємо урок.

 Девіз уроку:

 Не просто слухати, а чути,

 Не просто дивитись,  а бачити,

 Не просто відповідати,  а міркувати,

 Дружно й плідно працювати.

ІІ. Хвилинка спостережень

1.Робота синоптиків .

 Який тепер місяць?  Який день ?   Яке число ?

 Синоптик.  Температура повітря сьогодні – … ,вітер – … , небо – … . –

2.     Хвилинка – цікавинка.

 -         А чи знаєте ви, що тварини можуть попереджати про зміни в погоді.

 -         Жаби квакають на дощ.

 -         Пес на снігу згортається калачиком – на мороз.

 -         Кіт шкрябає підлогу – на вітер, завірюху.

 -         Гуска стоїть на одній нозі чи ховає голову під крило   - на холод.

 -         Якщо в морозяний день заспіває півень – потеплішає.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.     Фронтальне опитування.

- Яку велику тему ми почали вивчати?  (На дошці запис «Тварини»).

 -         До якої природи відносяться тварини?  (До живої). Доведіть.  (Тварини дихають ростуть,розмножуються,харчуються,відмирають).

 -         А рослини теж дихають ростуть,розмножуються,харчуються,відмирають. Чим же тварини відрізняються від рослин? (тварини переміщаються,харчуються готовою їжею,ростуть тільки в молодому віці).

2.     Завдання за темою « Тварини – частина живої природи».

 Перевіримо, що ви вже знаєте за цією темою.

1.Визнач правильну відповідь.

 Що спільного між тваринами і рослинами?

 а)Те, що вони належать до неживої природи.

 б)Те, вони живуть і ростуть на Україні.

 в)Те, що вони належать до живої природи.

 2. Закінчи речення.

 Тварини належать до живої природи тому що……….

 Тварини живуть……

ІV.  Технологія "Незакінчене речення"

 - Зверніть увагу на дошку.  Прочитайте тему уроку.  Розгляньте ілюстрації.(слайд 1)

 Закінчіть речення:  "Від сьогоднішнього уроку я очікую …" .

 Очікувані результати:

 * зрозуміти, чим відрізняються тварини різних видів;

 * визначати істотні ознаки тварин;

 * описувати представників різних груп тварин;

 * виховувати в собі бережливе ставлення до них.

Дотримання таких  правил нам допоможе в цьому

 * Всі думки приймаються.

* Дотримуватися теми уроку.

 * Всім слухати один одного.

 * Правило піднятої руки.

V. Мотивація навчальної діяльності

 1.     Створення проблемної ситуації.

 -         Подивіться на малюнки.  Чи всі тварини однакові?

VІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 Сьогодні ми продовжимо мандрівку царством Тварин. На Землі живе більше 2 млн. видів різноманітних тварин. Хоча всі вони різні,проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками  вчені об’єднали тварин  в групи. Не за кольором,не за розміром,не за способом харчування ,а саме за істотними ознаками(за тими,яких немає у інших тварин).

VІІ. Вивчення нового матеріалу.

Які групи тварин ви знаєте?  Це комахи,риби , земноводні ,плазуни,птахи,звірі .

1.     Завдання в парах.


  1. парах «Комахи»;
  1. парах «Риби»;
  1. парах «Земноводні»;
  2.  парах «Плазуни»;
  3.  парах «Птахи»;
  4. парах «Звірі»;

Завдання для групп :Підготувати коротку доповідь за планом.

 План.

 1.     Назва групи тварин.

 2.     Наведи приклад.

       3.     Особливості зовнішньої будови.

 4.     Істотні ознаки цієї групи.

Комахи. Комахи - найчисленніша група тварин. До неї належать метелики, жуки, мурашки, метелики, бабки, коники, джмелі та багато інших комах. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають.

За якою істотною ознакою їх об'єднали в одну групу?

 Шість ніг - це істотна ознака комах.

Її тіло поділено на 3 частини: голова, груди, черевце. На голові є очі, вусики і рот. За допомогою вусиків вони відчувають запах. Нюх у комах дуже добрий, це допомагає їм у пошуках їжі.

Риби. В океанах, морях, річках і ставках живуть риби.

 Тіло у них складається з голови, тулуба, хвоста. Воно сплюснуте з боків і вкрите лускою та слизом. Завдяки такій будові тіла, риби швидко рухаються у воді. Плавають риби за допомогою хвостового плавця, якому допомагають інші плавці. Дихають зябрами, киснем, розчиненим у воді. Риби морів і океанів живуть у солоній воді, а риби річок і ставків - у прісній.

Земноводні.

 Жаби і тритони - це земноводні, їхнє тіло вкрите м'якою, слизькою ,вологою шкірою. Воно складається з голови, шиї, тулуба, передніх і задніх ніг. У деяких є хвіст.

 Якщо шкіра пересохне, тварина загине. Усі земноводні дихають киснем повітря. Вони не можуть довго перебувати під водою. Тому частину життя земноводні проводять на суші, а частину — у воді.

Плазуни.

   Черепахи, ящірки, змії, крокодили - це тварини, яких називають плазунами. Чому? На суші вони рухаються «плазуючи», тобто тягнуть своє тіло по землі. Тіло плазунів укрите сухими лусочками. У черепах ці лусочки зрослися й утворили міцний панцир.

 Тіло складається з голови, тулуба, хвоста. Час від часу плазуни линяють, тобто скидають стару шкіру. Вони живуть повсюди (у воді, лісах, пустелях, степу, горах) немає їх лише там, де дуже холодно. Взимку вони залягають у сплячку.

Птахи Ці тварини добре пристосувались до польоту. Тіло вкрите пір'ям, яке добре захищає від холоду - це істотна ознака птахів.  Розміри дуже різні. Птахи є окрасою природи та її друзями.

Звірі (ссавці).  Вкрите шерстю тіло і вигодовування малят молоком - це істотні ознаки звірів. За цими ознаками вони відрізняються від інших тварин.

 Всі звірі народжують малят живими і вигодовують їх молоком.

Окремі групи тварин : черви ,молюски ,раки , павуки

Фізкультхвилинка.

VІІІ. Закріплення  і  осмислення знань.

  1. «Мозкова атака».(в групах)

 Доведіть,що черепаха ,крокодил  ,гадюка –  це плазуни, бо …… .


 Доведіть,що їжак,лось ,кіт –це звірі ,бо … .

Мурашка , коник ,метелик   -це комахи ,бо … .

 Щука ,сом  -це риби ,бо … .

 Шпак ,сорока ,чижик –це птахи ,бо … .

 Жаби і тритони –це земноводні ,бо … .

VІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1.Гра «Знайди пару»

Вовк                            плазун

Голуб                          звір

Гадюка                       комаха

Жаба                           птах

Акула                         земноводне

Жук                            риба

Перевіряємо за зразком на дошці (слайд 11 )

2. Гра "Знайди зайве"

 Прочитай і підкресли зайве у кожній групі:

 Бджола, капустянка, лелека , муха.

 Вуж, черепаха, ящірка, черв’як.

 Косуля, лелека, ведмідь, єнот.

3 .Хвилинка –цікавинка .

Діти приготували різні цікавинки з життя тварин.

4.Гра «Впізнай за голосом».

Діти слухають голоси тварин і впізнають їх . 

 IX . Підсумок уроку.

 Рефлекс


 

 

docx
Додано
20 січня 2023
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку