Конспект "Рослини Японії"

Про матеріал
Інтегрований урок «Я досліджую світ» та «Дизайн і технології» допоможе вчителеві ознайомити другокласників із рослинами Японії.
Перегляд файлу

C:\Users\ноутбук1\Desktop\фон презентацыъ\рамка-при-ети-ма-ьчик-и-евушка-читая-книгу-57666626.jpg                                                        

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 

учасника І ( зонального) туру

Всеукраїнського конкурсу

 «Учитель року – 2020»

у номінації «Початкова освіта»

вчителя початкових класів

Миколаївської ЗОШ І- ІІІ ступенів

Вітовського району

Миколаївської області

Кісельової Оксани Олексіївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас                                 15 листопада  2019 рік

 Природнича освітня  галузь     «Я досліджую світ»

 Технологічна освітня галузь    «Дизайн і технології»

Тема.  Рослини Японії  

Мета: формувати ключові міжпредметні компетентності у вивченні рослин Японії , познайомити із східними культурними традиціями; розвивати вміння аналізувати , формувати навички створення композицій; розширювати загальний кругозір; виховувати ціннісно – пізнавальні  орієнтації .

ОБЛАДНАННЯ: комп’ютер,мультимедійна презентація, відеоматеріал, матеріал для створення аплікації.

ТИП УРОКУ: інтегрований, поглиблення  теми .

І.Організація класу

Знайомство з учнями. Емоційне коло.

  •  Доброго дня , любі діти! Мене звати Оксана Олексіївна. Дуже приємно  бачити вас .
  • Сорока на хвості принесла , що сьогодні я буду проводити урок у  дружньому , активному, талановитому  2 класі.  Поплескайте у долоні , ті діти, які люблять співати. А ті , хто люблять танцювати є серед Вас? Покружляйте.
  • Посміхнись до тих хто зліва. А тепер посміхнись до тих, хто справа . Мені дуже хочеться  привітатися з вами  дуже цікавим  словом «Коннічіва  !» «Коннічіва!». Як ви гадаєте, діти , що я вам сказала? Давайте привітаємося із нашими гостями.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Технологія  « Інтуїція»

-  А тепер погляньте на середину кола. Що ви бачите?

  (Посередині кола стоїть Робот  Сем, який тримає прапор Японії) 

- Який прапор тримає робот ? Це прапор Японії.

2. Бесіда « Прапор Японії»

- Прапор цієї країни називають ще «сонячним прапором». Як ви гадаєте чому?

Червоний диск знаходиться посередині на білому тлі  не просто. Він символізує схід  червоного сонця. Кожен колір на прапорі щось означає. Так на тлі нашого прапора  є жовтий і синій кольори. Пригадайте що вони означають?

Синій колір – символізує  чисте і мирне неба. Жовтий колір – колір золотого колосся та яскравого сонця .

  • Тому будьте уважні на уроці, бо вам потрібно відповісти на запитання :

 « Чому на тлі прапора Японії є білий колір?».

  • З  якою країною ми будемо знайомитися? Давайте разом із нашим роботом Семом відправимось до чарівної країни Японії. А для того щоб нам було зручніше пізнавати. Давайте зручно сядемо за парти.

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку

« Хмарні технології»

  • Щоб дізнатися тему уроку, нам необхідно знайти кодові слова .

( слайд 2)

  • Тема нашого уроку « Рослини Японії». ( слайд 3) І в цьому допоже нам Робот  Сем – гість уроку. Він підготував для нас гарне відео про Японію.

ІV Робота над темою уроку

Перегляд відео про Японію.

https://www.youtube.com/watch?v=voYQDdXbEwE&t=26s

- Що цікавого ви дізналися про Японію?

( відповіді учнів)

2. Робота в парах

Вправа « Чарівний мішечок» (  на середині парти лежать два мішечка, в одному – рис, а в другому – чай)

–Першу цікавинку , яку приніс нам робот Сем -  це чарівні мішечки , що лежать у вас на партах. Для початку поверніться один до одного. Візьміть один мішечок . Спробуйте закривши очі, не виймаючи  предмет із торбинки  здогадатися, що у мішечку.  Не називаючи , що там , поміняйтеся з однокласником мішечками. Закрийте очі ще раз. Не виймаючи предмет із торбинки , пощупайте , помніть, можна понюхати.  Предмет ми знову не називаємо.

  Промовте назви предметів у вушко своєму другові. Якщо у вас співпали думки, візьміться  за руки.

- Що у вас було у одному мішечку, а що в іншому?

- Перегляньте як на японській мові записані назви цих рослин. (слайд  4)

ご飯                           

Gohan

 А так

お茶

Ocha

- Як ви гадаєте ,чому ми  досліджували рис та чай?  Вірно, ці рослини вирощують  у Японії , і тому  вони є символами цієї держави. Вирощують їх на спеціальних плантаціях. ( слайд 5)

- У мішечку були зерна та подрібнені листочки цих рослин. Розгляньте рис . Який він на дотик? Якої він форми? Якого кольору?  А тепер ще раз погляньте прапор Японії і пригадайте ,  на яке запитання вам треба було знайти відповідь?

- Скажіть , чому на прапорі Японії білий колір?

- Білий колір символізує рис.Розгляньте рослину рису.  Порівняйте із наступним фото . Яку рослину , яка росте  в Україні,  нагадує рис? Це просо. Порівняйте ці рослини.

( слайд 6)

 - З рису Японці готують дуже багато смачних страв. Найбільш улюблена  у японців це суші. Хто з вас їв цей смаколик,  помахайте руками. ( слайд 7)

- А  які  страви готуються з рису у нас на Україні ? Це і молочна рисова  каша, це і козацька  страва із гарбуза. Найсмачнішими є наші голубці. Назвіть,  які  страви із рису ви  ще знаєте ? ( слайд 8) ( відповіді учнів)

- А тепер пригадаємо іншу рослину, яку ми розглядали. Що ви  можете  сказати про чай ? Чи має він запах? Якого він кольору?  ( слайд 9)

- Які органи дотику та нюху вам допомогли  визначити цю рослину , її форму?  Тепер давайте підсумуємо: всі органи чуття допомагають нам орієнтуватись у довкіллі та досліджувати його.

- Японія – це країна чаювання. Японці багато часу витрачають на це дійство.

( слайд 10) Зараз я вам покажу одне чайне диво. Але для цього нам треба пригадати , як треба запарювати чай. Чай запарюється у чайнику і гарячою водою. Треба запарю-вати дуже обережно, щоб на нанести опіки шкірі. Тепер будьте уважними. Прослід-куйте за чайними листочками. ( спостереження учнів)

  • Листочок від води починає розкриватися і по кімнаті розповсюджується чайний аромат. Цей аромат заспокоює та зміцнює здоров’я.
  • Ми з вами трошки попрацювали , тепер можна і відпочити.

Фізкультхвилинка «Привіт , пандо!»

V.  Інтегрована частина.

Тема : Поетапне проектування технології виготовлення виробу. Аплікація «Сакура»

Мета : Формувати уявлення про сакуру , як рослину Японії, сприяти збагаченню емоційно-чуттєвої сфери учнів; розвивати уяву, мовлення, естетичний смак; виховувати вміння працювати у групах, любов до природи. 

  1. Демонстрація  аплікації .
  • Про які рослини Японії ми говорили ? Далі ми будемо говорити про наступну рослинку, яка зображена на цій аплікації. Яка рослина зображена в центрі нашої композиції? Чому у  центрі зображено сакуру?

2. Робота над легендою.

Ігрова ситуація

  • Робот Сем нам підготував закарпатську легенду про цю рослину.

Вчитель зачитує легенду.

- Везли якось японці австрійському імператорові Францу-Йосипу сакури в подарунок. Оскільки дорога їхня пролягала через Закарпаття, довелося делегації заночувати в Мукачеві. Звісно ж, Мукачевом миттєво розійшлася вістка, що везуть японці з собою партію якоїсь загадкової надзвичайно ціної вишні. Тому зовсім не дивно, що уночі частину саджанців у японців вкрали місцеві цигани і пізніше відвезли на продаж до Ужгорода, де й продали їх успішно місцевому населенню під видом фруктових дерев. З тих пір і росте сакура в Ужгороді і радує око та душу, але не тіло, оскільки плодів від неї ужгородці так ніколи й не дочекалися.

2. Розповідь вчителя про сакуру. (слайд 11)

- Про яку рослину ви почули легенду? В Японії росте дуже багато сакури .

      Сакура — відомий символ Японії та японської культури. Жителі цієї країни  здавна шанують цю рослину. Сакура — традиційний символ жіночої молодості та краси.

( слайд 12)

  • Сьогодні на уроці ми будемо працювати у групах і зробимо ось таку гарну аплікацію «Сакура», яку приніс нам на сьогоднішній урок Робот Сем.

( Діти розглядають та описують квіти і  листя рослини). Пригадайте,  яке дерево, що росте у нас на Україні, нагадує нам  сакуру?

5. Практична робота. Робота у групах

( Звучить японська мелодія)
-  Будемо працювати у групі. Спочатку ми спробуємо пробудити наше деревце до життя.

- Я пропоную взяти шаблони та вирізати квіти та листочки. ( Демонстрація виконання роботи вчителем)

Самостійна робота в групах.

  • А тепер подивіться на результат своєї роботи. Виберіть капітана групи, який зможе презентувати  вашу роботу іншим. 
  • Чи сподобалися вам ваші роботи? Подивіться, як розквітла наша композиція?

 Можна святкувати Ханамі (хана – квітка, мі – дивитися)– японське свято милування сакурою. В цей день всі жителі Японії приходять до парку і милуються цвітом  цієї  чарівної квітки. У країнах Сходу таке чудо називають « початком життя і відродження природи».

 За давньою традицією той, хто милувався цим деревом, проживе до 100 років. Давайте і ми з вами полюбуємося нашими сакурами і зміцнимо наші організми красою цього дерева.

VI . Продовження роботи над темою уроку.

  1. Бесіда про бамбук.

       - Робот Сем приніс дуже цікаві предмети.  Діти що це? Це бамбук. Його теж вирощують у Японії . Він потрапив у книгу рекордів Гіннеса . Деякі види бамбука є рекордсменами за швидкістю росту. Ця рослина  може вирости за добу на 80см, тобто швидкість росту становить майже 4см за годину.

-  Пагони цієї рослини є звичною їжею по всій Азії, і хоч він не містить дуже багато поживних речовин, у пагонів дуже мало жирів і калорій. Вони, також є гарним джерелом клітковини. Їх зрізають з молодих рослин, не вище 15см. Вони роблять страву більш ситною.

    - Не лише люди їдять бамбук, а й панди. Вони  взагалі не їдять нічого, окрім бамбука, але при цьому досягають ваги 90кг.

2. Демонстрація  виробів із бамбука.

 - Назвіть предмет, який лежить у вас на партах? З цієї рослинки виготовляють бамбукові палички,  прикраси для волосся, серветки.  (слайд 13- 16), без яких жоден японець чи японка не можуть прожити.

ІV Рефлексія . Підсумок урок.

Вправа « Незакінчене речення» ( слайд  17)

- Я сьогодні дізнався…

- Мені сьогодні сподобалося…

- Мені важко вдалося…

- Я ще б хотів би дізнатися…

- Що ми дізналися про чай? Чому на прапорі Японії є білий колір? Яка рослина у Японії є символом жіночої краси? Що цікавого про рослини Японії?

   - . Якщо вам сподобалась ваша робота на уроці, то  прикріпіть панду на верхівку бамбука , а якщо ні, то прикріпіть її внизу.

- Мені також дуже сподобалась ваша робота . Я хочу подякувати   роботу Сему за його цікавинки на японській мові . ( слайд 18)

ありがとう

Arigatō

  • Дякую вам за вашу роботу . До нових зустрічей. До побачення.

 

docx
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку