Конспект. Складання таблиці множення числа 3

Про матеріал
Тема. Складання таблиці множення числа 3 Мета: Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Тема. Складання таблиці множення числа 3

Мета: Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Обладнання: презентація, таблиця множення числа 3.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Використана література: підручник з математики 2 класу (за Ф.М. Рівкіндом та Л.В. Оляницькою), журнал «Розкажіть онуку».

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Щоб усе на світі знати.

  •                 Учні, з яким настроєм ви прийшли на урок?
  •                 Щоб у нас був гарний настрій, потрібно добре потрудитися. Побажаємо один одному успіхів, усміхнемось, кожен своєму сусідові.
  •                 У нас сьогодні не звичайний урок. Сьогодні ми з вами вирушимо на прогулянку до зоопарку. Місцеві мешканці підготували для вас багато цікавих завдань. Отож, мерщій берімося до справи, і вирушаємо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перевірка домашнього завдання
  •                 Ви знаєте, що в кожному зоопарку є охоронець. Наш охоронець, повідомив мені, що пропустить вас на територію зоопарку, в тому випадку, якщо ви виконали домашнє завдання.

а) Фронтальна перевірка прикладів з поясненням (№626)

 

б) Перевірка задачі (№627)

— Який короткий ви склали?

  • Скільки дій ви виконали
  • Що знайшли спочатку? (скільки всього кг яблук)
  • За допомогою якої дії ви знайшли, скільки всього кг фруктів купила мама?
  • Яку відповідь ви одержали?

 

Діти, ви добре справилися з домашнім завданням, і охоронець пропускає нас.

  • Але для того щоб ми побачили тварин, що ми повинні придбати?
  • Так, ми повинні купити вхідний квиток.

 

  1. Бліц-турнір
  •                 Ось і касир, який теж підготував для вас випробування. Ви повинні пройти його, щоб одержати квиток.
  •                 Будьте уважні, і не викрикуйте.
  1. Скільки крил у 4 горобців? (8)
  2. Скільки ніг у 5 страусів? (10)
  3. Скільки вух у 6 мавп? (12)
  4. Скільки крил разом у 8 гусей та 1 горобця? (18)
  •                 Ви дуже кмітливі учні і справились і з цим випробуванням Касир видав нам квитки, на яких вказана дата. Тому відкрийте свої зошити і запишіть дату, класна робота.
  •                 Ось ми і зайшли до зоопарку і перший звір якого ми зустрічаємо – це кумедне мавпенятко. Яке підготувало для вас цікаве завдання.
  1. Порівняй вирази праворуч із їх значенням ліворуч

 

2+2           16

2•7-5         15

2•9             9

2•8             8

2•5+5         4

2+2+2+2    18

                   6

  • Яке число залишилось без виразу?
  • Так, число 6 залишилось без виразу.
  • А добутком яких чисел воно є?
  • Число 6 є добутком чисел 2 і 3.
  • Молодці, ви справились із завданням, тому ми ідемо далі гуляти зоопарком.
  •                 Погляньте, хто це там?
  •                 Так це  маленьке Слоненя.
  1.                   Каліграфічна хвилинка
  •                 Наше слоненятко, готується до школи. І хоче навчитись каліграфічно писати числа.
  •                 Мама Слониха, часто розповідає йому казки, в яких часто зустрічається одне чарівне число. Про те, яке саме Слоненя забуло.
  •                 Як ви гадаєте яке це число?
  •                 Так це чарівне  число 3 («Три богатирі», три бажання, три голови і Змія Горинича тощо) .
  •                 То що ви скажете, навчимо Слоненя писати число 3?
  •                 Тоді в зошитах по середині каліграфічно записуємо «Каліграфічна хвилинка».
  •                 Запишіть каліграфічно, один рядок числа 3.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  • Ми допомогли Слоненятку, і йдемо далі.
  • А попереду в нас птахи.
  • Погляньте, хто це?
  •  Це сова.
  •                 Мудра тітонька Сова, завжди всіх навчає чомусь дуже важливому. Вона бачила, як ви допомогли Слонику, і хоче вам віддячити.
  •                 Сьогодні ви навчитесь складати таблицю множення чарівного числа 3. Щоб стати розумними і по-справжньому дорослими і мудрими, як тітонька Сова. А щоб вас навчити їй будуть допомагати її друзі.

ІV. Осмислення та засвоєння нових знань учнями

  1.        Підготовча робота
  1.       Ознайомлення. Обчислити додаванням

а) 3+3=

б) 3+3+3+3+3=

  •      Учні, обчисліть приклад, знайдіть суму (6\15)
  •      А як записати цей приклад за допомогою дії множення?
  •      Прочитайте отриманий вираз.
  •      Так, три помножити на два, дорівнює шість.
  •      На що вказує перший множник?
  •      Він вказує на число яке береться доданком.
  •      А на що вказує другий множник?
  •      На число, яке показує скільки разів береться доданок. В нашому випадку, доданок 3 береться 2 рази. ( б)  Доданок 3 береться 5 разів).

 

  1.        Складання таблиці множення.

В Сови є друг ведмедик Міша. Він любить збирати шишки. Їх назбиралось багато, тому Міша складає шишки до комори, по три в купку, щоб легше було обчислювати. Так у нього вийшла таблиця.

  •            Розгляньмо таблицю.
  •            Як ви її розумієте? Поясніть.
  •            Відкрийте підручник на сторінці 108. Розгляньте таблицю множення 3.
  •            Що цікавого ви помітили?
  •            У лівій колонці подана таблиця множення числа три.
  •            А у правій колонці – таблиця множення на три.

 

1. Первинне закріплення.

Гра «Ланцюжок».

  •            Обчисліть вирази за допомогою таблиці множення числа 3.

 

 

 

  1.              Робота з підручником
  1. Закріплення
  •            Дивіться, до нас прилетів папуга Кеша. І приніс завдання, щоб перевірити як ви вієте розв’язувати приклади. (№659 усно).

3•5+5   3•6-11   3•4+8     3•9-10

3•3+9   3•2+72   3•7-14     3•8+8

  •            Розв’язуємо приклади усно, ланцюжком.
  •            Отже, три помножити на п’ять, дорівнює п'ятнадцять, а ще додати п’ять, буде двадцять.
  •            Три помножити на три буде дев’ять, а дев’ять додати дев’ять дорівнює вісімнадцять.
  •            Три помножити на шість, дорівнює вісімнадцять, а ще відняти одинадцять, буде сім.
  •            Три помножити на два, буде шість. Шість додати сімдесят два, дорівнює сімдесят дев’ять.
  •            Три помножити на чотири дорівнює дванадцять. Дванадцять додати всім буде – двадцять.
  •            Три помножити на сім дорівнює двадцять один, двадцять один відняти чотирнадцять буду – сім.
  •            Три помножити на дев’ять дорівнює двадцять сім, а ще відняти десять, буде – сімнадцять.
  •            Три помножити на вісім буде двадцять чотири, а ще додати вісім, дорівнює – тридцять два.
  •            Кеша, задоволений вами, і він летить розповісти тітоньці Сові, що ви дуже кмітливі учні.
  •            А ось вже видно й царя звірів – Лева. Він теж хоче перевірити, чи зрозуміли ви науку тітоньки Сови.
  •            Відкрийте підручники. На сторінці 109 знайдіть вправу №630.
  •            Запишіть в зошитах «Завдання 630».
  •            Ланцюжком, ви виходитимете до дошки, й розв’язуватимете нерівності, але не забувайте коментувати як ви розв’язуєте нерівність.

3+3+3+3 ˂ 3•5                    3•7+5  ˃ 3•8-5

3+3+3  ˂ 3•4                        3+3+3+3+3 ˃ 3•3

  •            Не забувайте, що спочатку, розв’язуємо обидві частини нерівності, а потім їх порівнюємо
  •            Сума першого виразу дорівнює дванадцяти, а добуток другого п’ятнадцяти , тому ставимо знак  менше.
  •            За вашою роботою спостерігала пані Жирафа. Вона побачила які ви розумні, просить у вас допомоги у розв’язанні задачі ( Задача №631).
  •            Прочитайте уважно задачу.
  •            Що нам відомо?
  •            Нам відомо, що в одному пакеті 3 кг мандаринів.
  •            Отже, в одному пакеті – 3 кг мандаринів.
  •            А що в нас запитують у задачі? Що нам потрібно знайти?
  •            Скільки кілограмів мандаринів у 6 пакетах.
  •                  Поміркуйте, як ми може знайти скільки кг мандаринів буде у 6 пакетах?
  •                  Так, щоб дати відповідь на запитання ми повинні помножити 3 кг (бо в 1 пакеті вміщається 3 кг мандаринів) на 6 пакетів (таких самих).
  •                  Отже, прочитайте вираз, який ми склали (3•6)
  •                  Скільки це дорівнює? (18 кг)
  •                  Пані Жирафа, дуже вдячна вам, за допомогу.
  •                  А ми йдемо гуляти далі.
  •                  Дивіться! З дерева на якому спить коала, впав листочок.
  •                  Цікаво, що там.
  •                  Погляньте, це ж задача. Ми повинні її розв’язати. ( Задача №632)
  •                  Прочитайте задачу уважно.
  •                  Скільком дітям роздали м’ячі?
  •                  Двом дітям.
  •                  А по скільки м’ячів одержав кожен з них?
  •                  Вірно, по три м’ячі.
  •                  Скільки м’ячів залишилось у кошику?
  •                  Залишилось п’ять м’ячів.
  •                  Що питають у задачі знайти?
  •                  Скільки м’ячів було у кошику спочатку.
  •                  Поміркуйте які дізнатися це.
  •                  Що спочатку потрібно дізнатися?
  •                  Скільки всього м’ячів роздали дітям.
  •                  Ми можемо дізнатися це?
  •                  Помноживши кількість м’ячів на кількість учнів.
  •                  Складіть вираз.
  •                  Отже, 3•2=6.
  •                  Тепер ми зможемо дізнатись скільки всього м’ячів було у кошику?
  •                  Так, можемо.
  •                  Як саме?
  •                  Вірно, 6+5=11.
  •                  Запишіть відповідь.
  •                  Ми наближаємось до кенгуру.
  •                  Що вам відомо про кенгуру?
  •                  Чи знаєте ви що кенгуру носить своїх діточок у сімці?
  •                  А що дають їсти маленьким діткам?
  •                  Так, молоко.
  •                  Ось і в нашої мами кенгуру виникла проблема. Для розв’язання якої, знадобляться ваші знання та навички. ( Задача №633)
  •                  Прочитайте уважно задачу.
  •                  Що нам відомо?
  •                  Що з бідона у банки перелили по 3 л молока.
  •                  У скільки банок перелили молоко?
  •                  У три банки.
  •                  Отже, скільки літрів молока було у одній банці?
  •                  У одній банці 3л молока.
  •                  А у бідоні залишилось молоко?
  •                  Так, залишилось.
  •                  А скільки літрів молока залишилось у бідоні?
  •                  У бідоні залишилось 6 л молока.
  •                  Що нам потрібно знайти?
  •                  Скільки літрів молока було у бідоні спочатку.
  •                  Складіть коротку умову.
  •                  Як дізнатися скільки літрів молока було спочатку у бідоні?
  •                  Скільки дій ми повинні виконати?
  •                  Так, це задача на 2 дії.

3•3=9 (л) –у трьох банках разом

6+9=15(л) – було спочатку у бідоні.

  •                  Які ж ви, молодці. Мама кенгуру дуже вдячна вам, бо тепер зможе нагодувати своє маля.

Фізкультхвилинка

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Вставте потрібне число (вправа із самоперевіркою)

— Бегемотик, кличе нас на поміч. У школі йому задали домашнє завдання. Але його зошит намок, і деякі числа змилися. Допоможімо, йому розв’язати цю проблему.

3•  =6          3•   =9      3•   =15

3•  =12        3•   =21    3•    = 24

 

  •                  Виконайте завдання самостійно в зошитах.
  •                  Тепер звірте свої відповіді із написаними на дошці.
  1.        Гра «Доведіть, що»
  •                  Знову ці мавпенята не слухняні. Не слухали уважно на уроці, не можуть зрозуміти приклади.
  •                  Допоможіть їм. Доведіть, що : 3•3=9, 3•4=12

VІ. Підсумок  уроку

  •                  Чому вас навчила тітонька Сова?
  •                  Завдання,якого звіра вам найбільше сподобалось. Чому?
  •                  Чи складною для вас виявилась таблиця множення 3?

VII. Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іскра Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Shklianka Anastasiia
Додано
27 січня 2019
Переглядів
3564
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку