Урок "Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Закріплення додавання і віднімання в межах 100."

Про матеріал
2. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, вміння розв’язувати задачі і приклади із засвоєнням таблиці множення числа 2, 3. Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання в межах 100; 4. Виховувати у дітей любов до навколишнього світу.
Перегляд файлу

ТЕМА: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Закріплення додавання і віднімання в межах 100.

МЕТА : 1. Створити комфортні умови навчання та виховання шляхом впровадження новітніх технологій;

2. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, вміння розв’язувати задачі і приклади із засвоєнням таблиці множення числа 2,

3. Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання в межах 100;

4. Виховувати у дітей любов до навколишнього світу.

ОБЛАДНАННЯ: підручник для 2 класу «Математика» ( автор М.В. Богданович), індивідуальні картки для самостійної роботи, картки з числами, опорні схеми, сигнальні картки, таблиця

 до гри «Дешефрувальник», хмаринки, сонечко, малюнки весняних квітів.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Пролунав і стих  дзвінок.

Починається урок

Зовсім часу ми не гаймо –

Працювати починаймо!

Любі друзі! Сьогодні у нас незвичайний день. До нас на урок завітали гості. В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що і  ви, як раді нашим гостям.

Тож дружно діти повертаймось,

І з гостями привітаймось.

  • Спочатку сідає краса класу, а потім – сила.
  • На який урок запросив нас дзвінок?

(на урок математики)

  • На уроці працюватимемо під девізом:

 

МІРКУЄМО ШВИДКО, ВІДПОВІДАЄМОР ТОЧНО!

РАХУЄМО- ВІРНО, ПИШЕМО – ГАРНО!

 

ІІ. МОТИВАЦІ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЛЬНОСТІ

Діти, я отримала незвичайний лист. Коли, я поспішала до вас на урок то біля школи мене зустрів листоноша. Він у мене запитав до якого класу я йду на урок.  Відповіла, що до 2-го, Подивимось, що там написано?

 

«Здраствуйте, любі діти.

 Знаю, що ви на мене чекаєте, але я не забарюся, я прийду до вас із подарунками. На кожного хто буде гарно працювати й відповідати, чекає мій подарунок. На цьому бувайте, до зустрічі!»   ГОСПОДИНЯ ВЕСНА

 

  • Чи помітили ви, що кожна пора року має свої особливості? Весна – це пробудження природи, це веселе сонечко, теплий дощик і вітерець-пустунець, і зграйка крикливих пташок, і різнобарвний килим весняних квітів.

 

ІІІ. ОГОЛОШЕНННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • До нас на урок також завітала весна. Принесла лагідне сонечко, мрійливі хмаринки і впертий весняний вітерець. Погляньте на кожній із хмаринок зображений етап уроку. Ви виконаєте завдання, повіє вітерець, піде лагідний дощик – і виросте весняна квіточка.
  • Давайте розшифруємо тему нашого уроку

 

Т2А2БЛИ2ЦЯ МНО2ЖЕ2ННЯ ЧИ2СЛА  Д2ВА.

Отже, тема нашого уроку: «Вправи і задачі на застосування таблиці множення числа на 2».

 Головна мета нашого уроку: учитися розвязувати задачі і приклади із застосуванням таблиці множення числа 2, додавати і віднімати в межах 100.

Протягом уроку нам сонечко даруватиме свої промінчики, тобто очки. А в кінці уроку ми їх підібємо:

15 очок – 12,11,10;

10 очок – 9,8,7;

5 очок – 6,5,4.

  1. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА – 1 хмаринка.

 

Приступаємо до роботи.

Відкрийте зошити.  Зараз ми з вами проведемо таку цікавинку, як каліграфічну хвилинку. Потренуємось в каліграфічному письмі цифри, а якої, вам підкаже ось цей віршик:

 

Пять синичок харних пташок

На вербі сиділи,

Три подружки – щебетушки

Раптом полетіли.

 Скільки лишилося синиць? (5-3)

 

( показую на дошці зразок і нагадую написання цифри 2)

Погляньте, маленьке стебельце з білою голівкою пробивається.

 

Це підсніжник. Дощик пішов. Бо ви гарно написали.

 

1). Усна лічба – 2-а хмаринка.

А) А що таке множення? Давайте повторимо таблицю множення.

( декілька учнів розповідають напамять таблицю)

Б) Виконання завдання

( учні пояснюють, як вони дізналися, що 2 на 6 дорівнює 12.)

 

  • Попрацювали гарно, вітерець дмухнув. Дощик пішов – і зявилася перша квіточка весни. Це пролісок.

В) Кожна людина від народження має своє імя. Кожна квіточка має свою назву. І кожне число, залежно від дії, теж має свою назву.

Погляньте! Назвіть компоненти.

( діти по опорні схемі на дошці називають компоненти множення)

Гра « Склади приклад»

 (Учитель роздає дітям картки з числами. Він називає добуток множення, а діти, в яких є відповідні картки, повинні встати разом, щоб склався приклад на множення)

Продовжуємо подорож по хмаринкам.

3 хмаринка.

Індивідуальні завдання.

( У кожного учня на парті є три картки із завданням:

Картка 1 – середній рівень (зелена)

Картка 2 – достатній рівень ( жовта)

Картка 3 – високий рівень ( червона)

  • Просигналізуйте світлофорами певного кольору. Хто яку картку обрав для себе.

( учні викладають на парті світлофори певного кольору)

 

Картка 1.

Користуючись таблицею множення числа 2, розвяжи приклади.

2*5=

2*3=

2*4=

2*6=

2*9=

2*8=

2*7=

2*2=

 

 

Картка 2.

Розвяжи приклади

2*8+4=

2*2+12=

2*6+15=

2*5+5=

2*9-10=

2*7-4=

 

 Картка 3.

               Запиши вирази. Обчисли

множник

2

2

2

2

2

множник

(4+5)

(7+3)

(6-2)

(2+2)

(7-4)

добуток

 

 

 

 

 

( перевірка виконання)

- А ви, малята любите математичні загадки? Ну, то слухайте й мудруйте.

Три лисички, три сестрички

Заплели по дві косички.

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок? (2*3=6)

  • А звідки ви дізналися? Чому множимо на 2 на 3?

Кролик вуха нашорошив-

В нього дуже добрий слух.

Хто ж тепер скаже точно:

В двох кролів є скільки вух? ( 2*2=4)

 

  • Іде сліпий дощик, бо сонечко усміхається, адже проростає блакитненька фіалочка.

ІІІ РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ

  1. Робота над задачею. Усне розв’язання задачі
  • Прочитати вголос задачу.
  • Якою дією це треба зробити?

 

  1. Фізкультхвилинка – 4 хмаринка.

Весну зустрічають з піснями і танцями. Давайте і ми відпочинемо, розвеселимося.

 

Працювали ви старанно, лічили, писали охайно. Стомилися очки і рученята. Спочиньте прохи, малята!

 

Наші ручки: раз, два, три!

Наші ніжки раз, два, три!

На носок, на каблучок.

Руки вліво, руки вправо:

Ми танцюєм гопачок.

Раз – присядем, два – присядем,

Гарний настрій – добре всім.

Покружляли, повертілись

Й тихо всі за парти сіли.

 

  • Так розворушились, розігрілись, що аж зацвів барвінок.
  • Вітерець засміявся і розбудив хмаринку.

 

  1. Задачі -5 хмаринка

А) Складання і розвязування задачі за малюнком

- Що ми бачимо на малюнку?

- Скільки ватрушок на одній таралці?

- Скільки у нас тарілок?

-Якою дією це потрібно зробити?

А зараз складемо подібну задчу на множення про нарциси.

Б) Розвязування задачі

 

- Нарцис – весняна квітка. А де він росте? У Карпатах є унікальне місце дикорослих нарцисів, яке називають Долиною Нарцисів.

 

В) Завдання в групах – 6 хмаринка.

- Майже всі хмаринки плакали, а що ж підготувала нам ця? Виконання завдання

 

Поділимо клас на дві команди. (І і ІІ). Один гравець з кожної команди біля дошки.

 

І варіант ІІ варіант

2+2   2*2 2+2+2    2*3

2*6   14 2*7  16

19   2*8 19   2*9

 

 

  • Ділили клас на дві команди, тому і зявилася квіточка, назва якої складається із двох частин – сон-трава.

Самостійна робота.

Г) виконання завдання

Д) Виконання завдання

Пограємо в гру «Влучно в ціль.» ( вибери результат, перевір письмово)

 

 36+43

        79 63 69

63-38

         45 25 32

25+44

          59 69 65  

52-27

           25 35 56

Е) « Інтервю з учнями»

( вчитель з мікрофоном підходить до одного з учнів і пропонує назвати числа  при множені яких ми дістанемо: 2,4,6,8,10,12,14,16,18,20.

ІV. Підсумок уроку – 7 хмаринка.

  • Я даю запитання, а на правильну відповідь відкриваю літеру.
  • Компоненти при множенні?
  • Що означає знайти добуток?

2*4=8

  • 2 – це перший множник, а 4 – це?
  • Протилежна дія до множення?

( слово вінок)

 

Підбиваємо очки:

 15 очок – 12,11,10;

10 очок – 9,8,7;

5 очок – 6,5,4.

 

 

V. Домашнє завдання.

- А щоб в дома не сумувати, виконайте таке домашнє завдання

 

Сьогодні ви – молодці,

З роботою впорались усі.

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку