Даний сценарій призначений для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Сценарій буде корисний інструкторам з фізичної культури в дошкільних установах та центрах для дітей з особливими потребами. Дозвілля розроблено з метою проведення його на літньому майданчику. Ігрові вправи, жарти дозволяють зробити його веселим, цікавим та пізнавальним. Чистомовки та примовлянки сприятимуть розвитку мовлення.
Мета: створення сприятливого емоційного стану у дітей; розвиток інтересу до спорту, до гігієни та бережного ставлення до свого здоровя.
Спортивна розвага для дітей на тему:
«Щоб ніколи не хворіти...»
Мета. Розвиток фізичних здібностей дітей в невимушеній ігровій діяльності, закріплення вмінь і навичок, набутих у повсякденні та на заняттях. Формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Вчити долати труднощі, зміцнювати та згуртовувати дитячий колектив, пробуджувати почуття відповідальності.
Матеріал: великий градусник, великий шприц, костюми доктора та листоноши Печкіна, велика коробка (посилка), набір для гри «Бадмінтон», певний спортивний інвентар (м’ячі, обручі, кубики, кеглі, , 2 лійки, 4 ведерця, 2 гімнастичні палиці).
Хід розваги
Входить лікар Айболить. У нього під рукою великий градусник, з одного боку температура нормальна, а з другого – 40 С.
Лікар Айболить. Здрастуйте, діти!
Діти. Здрастуйте!
Доктор Айболить. Здоров’я в порядку?
Діти. Спасибі, здорові!
Лікар Айболить. Діти! Перед початком змагань я маю усіх вас оглянути. Тих,що сидять, прошу встати і виконувати команди.
(вправа на дихання)
Всі дихайте... Не дихайте...
Все в порядку, спочивайте...
Дружно руки піднімайте...
Все прекрасно, опускайте...
Нахиліться..., розігніться...
Станьте прямо…, усміхніться...
Всім міряє температуту градусником (жартівливо).
Лікар Айболить.
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий,
Всі веселі і здорові,
До змагань будьте готові!
Несподівано з’являється хлопчик Плохиш. На ногах: гольф – шкарпетка, кед – черевик, на голові зимова шапка, одягнений в тільняшку. Позіхає, потягується, говорить:
Фізкультуру не люблю, краще трошки я посплю...
Лікар Айболить підбігає, міряє температуру, хапається за голову і кличе на допомогу медсестру, яка заходить із великим шприцем. На ньому написано «Від лінощів». Плохиш, побачивши медсестру,ховається за дітей і вигукує:
Всі намагаються надати йому належного вигляду і лікар дозволяє йому стати в шеренгу.
Лікар Айболить.
Діти, між нами немає місця нечупарам і ледарям!
Спортивне змагання починати пора,
Юним фізкультурникам – Ура! Ура! Ура!
Лікар Айболить.
Лікар Айболить. Команди, привітайте одне одного!
Девіз команди «Бджілка»:
Ми усі зарядку робим
Як завжди, в ранковий час.
Хай бояться нас хвороби,
Хай завжди минають нас!
Капітан команди «Бджілка»: Команді «Морячок» - фізкульт – привіт!
Девіз команди «Морячок»:
Щоб зрости нам сильними,
Спритними, сміливими,
День у день по розпорядку
Ми виконуєм зарядку!
Капітан команди «Морячок»: Команді «Бджілка» - фізкульт – привіт!
Лікар Айболить. У наших сьогоднішніх змаганнях зобов’язуємося грати…
Діти. Чесно і за правилами.
Обидві команди шикуються і починають змагання.
Зеленятко-жабеня
Примостилось біля пня
Під листочком на корі
І пускає пузирі.
Каже жаба: — Ква-ква-ква,
Не втомилось ти, бува?
Не скачи, мале, далеко,
Щоб не з'їв тебе лелека!
Лікар Айболить. Ви вже здогадались, як буде називатись наша перша гра? (Лікар Айболить пояснює правила гри всім учасникам змагань)
1. Гра-естафета «Жабки»
Учасник з кожної команди, тримаючи гімнастичну палицю під коліньми, стрибає жабкою до лінії. Повертається бігом, передає палицю наступному гравцеві. Оцінюється правильністьвиконання вправи.
2. «Нагодуй ляльку».
Проти кожної команди на відстані 20-25 кроків на стільцях сидять ляльки., перед ними стоять чашки. В руках у першої дитини ложка. Кожний з учасників зобов’язаний ложкою доторкнутися до ляльки, по естафеті передати ложку іншій дитині. Гра триває доти, доки всі учасники не «нагодують» ляльок. Перемагає та команда, яка швидше впорається із завданням.
3. «Хто швидше».
Два обручі лежать перед кожною командою на відстані одного кроку. Діти по черзі протягають їх через себе, залишаючи на місці для інших учасників гри. Після закінчення, діти обігають прапорець, бігом повертаються до своєї команди, передають естафету і стають останніми.
4. Гра – естафета «Пінгвини».
Діти стрибають із затиснутим між ногами м’ячем до лінії. Повертаються бігом, передають м’яч наступному гравцеві. Звернути увагу на чіткість та старанність виконання вправи.
Лікар Айболить. А чи знаєте ви яка зараз пора року?
Де вона проходить –
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають.
(Весна)
- Вірно, діти. Весна. А що потрібно робити весною?
Плохіш. Я знаю! Я знаю! Весною тане сніг, змочує землю. В цей час так багато калюж… Треба по них пригати, бігати. Як весело розбрискується вода!
Лікар Айболить. Правильно говорить Плохиш? (відповіді дітей)
Сонце стукає в віконце.
Ти не спи, як сходить сонце,
Прокидайся — й на зарядку,
А з зарядки та й на кладку,
Через кладку на лужок,
А з лужечка та в садок.
Там лежать граблі, лопата,
То ямки берись копати:
Треба вчасно навесні
Посадити яблуні,
Груші, персики, горіхи
Добрим людям для утіхи
І для цвіту, і для плоду —
На здоров'ячко народу.
5. Гра «Посади і збери картоплю».
Перший учасник – розкладує обручі (4 шт.), другий – садить в кожний обруч «картоплю» (кубики), третій – поливає висаджену картоплю, четвертий – збирає «картоплю» (кубики) у ведерця, п’ятий – збирає всі обручі. Виграє та команда, яка швидше впорається із всіма завданнями.
Лікар Айболить. Ось така у нас робота в полі.
Діти співають знайому пісню «Козачата»
7. Естафета «Склади сонечко».
Діти шикуються у дві команди. Кожний тримає гімнастичну палицю. Діти по черзі добігають до обруча, який покладено на протилежному боці зала, та прикладують до нього гімнастичні палиці у вигляді промінців. Швидко повертаються на місця та передають естафету рукою наступному гравцеві.
Виграє та команда, яка правильно, старанно складе сонечко.
8. Естафета із м’ячами (2 м’яча).
- Ча-ча-ча — ми пограєм у м'яча. (діти повторюють всі разом 2-3 рази)
Передавання м’яча партнеру на протилежній стороні залу. Одна команда стоїть в одному кінці залу, один за одним. Друга – в другому кінці галявини. Ведучі команд тримають м’яч, посередині залу лежить обруч. За сигналом ведучі обох команд починають швидко рухатись, обігаючи обруч з правої сторони і передають м’яч партнеру з протилежної команди. Закінчується естафета тоді, коли команди поміняються місцями.
Сюрпризний момент. У супроводі звуків веселого маршу з’являється листоноша Пєчкін з великою посилкою в руках. Виходить у центр залу між командами.
Пєчкін. Здрастуйте, діти! Я не помилився? Це навчальний центр? Все правильно. Я приніс посилку для вашого хлопчика. Де він?
Лікар Айболить. Зачекайте, зачекайте, дорогий листоношо Пєчкін. У нас багато хлопчиків, дівчаток і сьогодні вони дуже добре попрацювали. Тож ця посилка для всіх.
Пєчкін. Гаразд. Це я не додивився. Тут так і написано: «Вихованцям Центру»
Пєчкін відкриває посилку, роздає подарунки.