У дошкільному закладі фізкультурно – оздоровча робота проводиться з урахуванням основного напрямку - формувати у дітей світоглядно – оздоровчу поведінку на основі реалізації принципів: пізнай себе, створи себе і допоможи собі сам.
Конспект заняття з фізичного розвитку з використанням нетрадиційних засобів загартування організму
«Стара казка на новий лад»
Мета: розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність. Сприяти розвитку мислення, пам’яті. Заохочувати дітей до зміцнення здоров’я шляхом використання фіто й аромо терапії. Закріпити знання про те, що на землі є цілющі трави, які дарують людям наснагу, сформувати навички елементарної самодопомоги.
Виховувати любов до виконання фізичних вправ, ігор, організованість, чуйність, позитивні емоції.
Сприяти створенню у дітей підвищеного настрою, вправляти дітей в метанні мішечків в горизонтальну ціль; закріплювати навички ходіння по колоді; сприяти профілактиці плоскостопості й викривленню хребта шляхом виконання вправ коригуючої гімнастики.
Обладнання: іграшка «Колобок», атрибути зайчика, лисички, колобків, бутафорські овочі, кошик з фруктами; м’ячі, обручі, мішечки з піском, колода, музичний матеріал, фіто чай, аромолампа.
Хід заняття
Вихователь: Любі малята, заходьте будь ласка. Подивіться скільки до нас прийшло гостей. Давайте привітаємось з ними.
Подивіться як гарно навкруги. Ой, діти а хто це? (Колобок)
Та, це Колобок. Насправді Лисичка його не з’їла, бо він від неї втік і до нас в садочок прикотився.
Ой, зачекайте, Колобок хоче щось сказати (вихователь прикладає іграшку до вуха, вдає, що слухає).
Он воно що, діти, Колобок запрошує нас до Країни Здоров’я, де ні влітку ні взимку не буває хворих. Хочете туди помандрувати і дізнатися, що треба робити, аби бути здоровими?
Отже, вирушаємо в путь
Нас цікаві речі ждуть.
(Коригуюча ходьба)
Діти, тримайте спинку рівно, щоб ви були гарними і красивими. А от звірі ходять зовсім інакше, ніж люди. Як ходять звірята? (Ходьба навкарачки)
Діти, а як ходить Колобок?
Так, він не ходить, а котиться. Давайте і ми з вами покотимось як Колобочки. (Діти лягають на килимок і виконують кілька перекотів через праве плече, а потім через ліве).
Діти, а ви хотіли б стати колобками? Тоді давайте спробуємо.
Комплекс загально розвивальних вправ
В. п.: Лежачи на спині, руки біля тулуба;
1 – руки в сторони;
2 – руки вгору;
3 – поворушити пальцями, мов сиплемо борошно;
4 – в. п. (6-8 разів)
В. п.: сидячи руки на поясі, ноги розставлені;
1, 2, 3 – нахилитись вперед, вдаючи, що місимо тісто;
4 – в. п. (6-8 разів)
В. п.: лежачи на животі, руки під підборіддям;
1 – піднятися на руки, спину прогнути;
2 – в. п. (6-8 разів)
В. п.: сидячи на колінах, руки опущені;
1 – стати на коліна;
2, 3 – колові рухи руками праворуч (ліворуч);
4 – в. п. (6-8 разів)
В. п. стоячи, руки на поясі;
1 – присісти руки вперед;
2 – в. п. (6-8 разів)
Вправа на відновлення дихання.
Вихователь: Молодці діти, всі ви добре виконали вправу. А тому я пропоную здійснити чарівне перетворення, а допоможе нам, чарівна музика. Закрийте очі
1,2,3,4,5 чарівна музико грай, грай
Нас на Колобків обертай.
(одягаємо атрибути колобків)
Які ви стали гарні Колобки. Колобочкові ви теж дуже подобаєтесь. Але він хоче нагадати, що ми з вами поспішаємо до Країни Здоров’я. А йти будемо з піснею через ліс.
Чути пісню веселеньку –
Це ми котимось – маленькі,
Жовтобокі та кругленькі
Колобочки рум’яненькі.
Гей, хто в лісі озивайся!
З Колобками привітайся,
Але їсти не берись,
Тільки добре подивись.
(Діти крокують по залу, виходить Зайчик до дітей, трохи кульгаючи)
Зайчик: Не тікайте будь ласка, я не зможу вас наздогнати. Я не буду Колобків кривдити, я – маленький Зайчик. Мені самому потрібна допомога. Я ніжку поранив.
Вихователь: Ну, що Колобочки допоможемо Зайчикові. Що треба робити, коли ти поранився? (ранку слід змастити зеленкою чи йодом, а потім перебинтувати)
Зайчик: Дякую вам за підказку. А чи немає у вас чогось смачненького? Я дуже люблю…ковбаску.
Вихователь: Діти, а хіба Зайчики їдять ковбасу? А що вони їдять? (капусту, моркву, бурячок…)
Візьми Зайчику (вихователь дає Зайчикові бутафорські овочі), у цих овочах дуже багато вітамінів, вони дуже корисні, їх можна просто гризти, або робити з них салат. Сьогодні на обід ми будемо їсти салат з капусти.
Зайчик: Дякую вам, Колобочки. А давайте, щоб у вас апетит був кращим, пограємо в гру-естафету «Веселі м’ячики».
Діти шикуються в дві шеренги, ведучі тримають м’ячі. 1) По команді, вони передають м’яч над головою останньому гравцеві, той, отримавши м’яч, біжить і стає першим і знову передає м’яч. 2) По команді діти передають м’яч між ногами останньому гравцеві, той, отримавши м’яч, біжить і стає першим і знову передає м’яч (повторити гру 2 рази).
Дякуємо тобі Зайчику нам було дуже весело з тобою, але нам час вирушати далі. (Діти крокують по залу, до залу заходить Лисичка)
Вихователь: Ой, Колобочки дивіться Лисичка, це та Лисичка, яка хотіла з’їсти Колобка. Що ж нам робити?
Лисичка: Не бійтеся мене, я не буду їсти Колобків. Я взагалі жувати не можу, в мене зуби болять.
Вихователь: А ти цукерок багато їла?
Лисичка: Багато.
Вихователь: А зуби чистила?
Лисичка: Ні.
Вихователь: Ось тому зуби й заболіли. Колобочки, а що треба робити, щоб зуби були здоровими і не боліли? (Чистити зуби двічі – вранці після сніданку і ввечері після вечері перед сном. Їсти фрукти і овочі). Колобочки, а давайте візьмемо Лисичку з собою до країни Здоров’я, щоб там полікувати її зуби.
Але, щоб потрапити до країни Здоров’я нам потрібно перейти через рівчак, а місточка немає, але є повалене вітром дерево.
Лисичка: Я вам допоможу,
Як перешкоду подолати покажу. (Ходьба по колоді)
Вихователь: Молодці, всі впорались з завданням. Дивіться які чудові, незвичайні двері. Це напевно двері до країни Здоров’я, давайте зайдемо в них.
Ось ми і потрапили в країну Здоров’я, в її Чарівний Сад. А в цьому Чарівному Саду є добра господиня – це Фея.
Фея: Добрий день, гарненькі Колобочки. Заходьте будь ласка. Подивіться, як багато в нашому саду рослинних ліків, що дарують здоров’я. Ці рослини влітку під сонечком щедрими росли, земля їх силою напувала, тому вони лікують будь-яку хворобу. І зараз я пропоную вам вдихнути чарівний аромат з цілющих трав (сеанс аромотерапії з маслом).
Вихователь: А зуби нашій Лисичці полікують?
ФЕЯ: Так, ось тобі, Лисичко, трава, яка називається шавлія. Будеш нею ротик полоскати і біль ущухне. Але ніколи не забувай чистити зуби.
Вихователь: Фея, а що це за водиця?
Фея: Це чиста джерельна вода.
Вихователь: А наші дітки знають вірш про джерельну воду.
Наберем з кринички,
Свіжої водички.
Будем умиватись,
Будем промовляти
Водичко,водичко,
Умий моє личко.
Рожеве та біле,
Як яблучко спіле.
Фея: Молодець, а ще вона для лікувального чаю годиться. Ось зараз я вас таким чаєм почастую. Пригощайтеся будь ласка (діти п’ють чай).
Усі чарівного чаю напийтесь і будьте здорові. А ще дам вам рецепт здоров’я: треба загартовуватися, пити лікувальний чай, вживати вітаміни.
Вихователь: Дякуємо тобі, Феє, за твій лікувальний чай і за цікаву розповідь. Ми обов’язково ще до тебе завітаємо.
А тобі, Колобочку, дякуємо за цікаву подорож. А Колобок дякує за е, що ми подорожували разом з ним в країни Здоров’я, бо коли людина здорова, то в неї гарний настрій, а це так важливо для здоров’я, така людина завжди посміхається.
Давайте візьмемося за руки і посміхнемося одне одному. Молодці. А зараз Колобочки закривайте очі і за допомогою чарівної музики перетворимося на діток.
1,2,3,4,5 чарівна музико грай, грай
Нас на діток обертай.
Діти, Колобок, залишив вам свої частування, і просив нагадати вам, щоб ви їли побільше вітамінів (кошик з фруктами).
Малята, а чи сподобалась вам наша подорож у країну Здоров’я?