Клас ___10__ Дата_________
Урок
Тема: Лагодження в’язаних виробів.
Практична робота. Піднімання спущеної петлі.
Мета: вчити учнів планувати та виконувати послідовно дії; розвивати практичні навички, творчі здібності, координацію рухів рук, дрібні м’язи рук, пам’ять, увагу, елементи логічного мислення;корегувати осанку, виправляти відповіді, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати трудову культуру, любов до праці , уважність, спостережливість, охайність.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Сьогодні в нас урок звичайний,
Та вчить багато нас чого.
Хай буде він для нас повчальний,
За це подякуєм йому.
ІІ. Нервово-психологічна підготовка до уроку
Я пропоную повернутися один до одного посміхнутися і побажати успіхів на уроці. Промовити слова : «Я нічого не боюся і сьогодні на уроці у мене все вийде».
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Запитання:
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
- Скажіть, у наші дні ручне в’язання, залишається модним і актуальним?
- Чому?
- Яку форму можуть мати спиці? (прямі довгі, прямі короткі, кругові).
- Ви знаєте, що основними матеріалами для в’язання є пряжа, але потрібно вміти підібрати спиці до пряжі. Тому зараз наступне завданя:
Гра - 2 учасники: використовуючи зразки пряжі для майбутнього виробу, підберіть спиці відповідного номера. Обгрунтуйте свій вибір.
- Пояснення вчителя
Правильно підібрані спиці й нитки – перший крок до якісного виконання в’язаного виробу. Необхідно пам’ятати, що зовнішній вигляд виробу багато в чому залежить від щільності в’язання. Вона має бути такою, щоб виріб був еластичним, не мав дірок, мав бажану форму. Якщо спиці тонші, ніж потрібно, то отримане полотно буде щільним, нееластичним, петлі будуть пров’язуватися із зусиллям; якшо спиці товщі ніж потрібно, то полотно буде дірчастим, не матиме необхідної форми. А якщо під час в’язання ми допустили певний дефект, що тоді робити?
- Які дефекти під час в’язання ви можете назвати? ( загублення петлі, збиття з візерунка)
- А які прислів’я про працю ви знаєте?
Гра «Закінчи речення» (скласти прислів’я за допомогою опорних слів)
V. Оголошення теми і мети уроку
Виходячи з вищесказаного хочу наголосити, що темою уроку сьогодні є виконання практичної роботи: піднімання спущеної петлі гачком.
- То яким же інструментом ми можемо підняти спущену петлю? (гачком)
VІ. Практична робота
3. Обговорення практичної роботи, інструкційної картки
4. Виконання практичної роботи
- Діти, а зараз беріться до роботи. Під час роботи вам допоможе інструкційна картка. Якщо вам щось не зрозуміло, підніміть руки, я підійду і поясню. Працюйте швиденько, але обережно і акуратно. Пам’ятайте про правила техніки безпеки і стежте за своєю поставою.
- Фізкультхвилинка»Дотягнутись до зірок»
Стати в коло, заплющити очі, тричі глибоко вдихнути і видихнути. Відтак уявити над собою зоряне небо, підвести голову і роздивитись на ньому яскраву зірку, яка символізує заповітну мрію. Розплющити очі, протягнути руки якнайвище «зняти» зірку з неба і «сховати» її у своєму серці. Очі відкриваємо.
Не відмовляйтесь від своїх мрій, ідіть до них крок за кроком!
5. Під час виконання практичної роботи вчитель контролює:
- дотримання правил техніки безпеки;
- поставу, організацію робочого місця;
- взаємодопомогу учнів.
6. Під час обходу робочих місць учитель:
- проводить індивідуальні інструктажі;
- контролює і допомагає учням під час виникнення труднощів;
- збирає інформацію для підведення підсумків роботи
VІІ. Оцінювання учнів. Мотивація оцінок. Аналіз причин помилок учнів, шляхи їх усунення
VІІІ. Домашнє завдання
- Повторити, які є види лагодження в’язаних виробів.
ІХ. Підсумок уроку
- Розкажіть, про що ви сьогодні дізналися на уроці?
- А чого навчилися?
- Пригадайте прислів’я про працю.
Х. Прибирання робочих місць