Конспект тренінгового заняття на тему: "Скажи наркотикам- НІ!"

Про матеріал
Тренінгове заняття «Скажи наркотикам - НІ» спрямоване розширити рівень поінформованості підлітків з проблем, пов׳язаних із вживанням наркотиків, з׳ясувати найбільш поширені причини їхнього вживання підлітками, вплив на організм і соціальні наслідки згубної пристрасті; сформувати прагнення протидіяти вживанню наркотичних речовин, займати активну життєву позицію.
Перегляд файлу

Заняття 2

«Скажи наркотикам - НІ»

Мета: розширити рівень поінформованості підлітків з проблем, пов׳язаних із вживанням наркотиків, з׳ясувати найбільш поширені причини їхнього вживання підлітками, вплив на організм і соціальні наслідки згубної пристрасті; сформувати прагнення протидіяти вживанню наркотичних речовин, займати активну життєву позицію.

Обладнання: стікери-прапорці, 12 карток з паперу (5х5 см) та ручки,шприц, 3 плаката на аркуші паперу (формат А-3)

Хід заняття

1.Вступне слово (5хв)

Ми зібрались сьогодні, щоб поговорити про одну з найактуальніших проблем нашого часу- наркоманію. Будемо намагатися  зрозуміти, що штовхає людину до вживання наркотиків, розглянемо цю проблему, з різних точок зору, побачимо всі негативні  сторони. Думаю, що розібратись в цьому можна тільки всі разом.

2.Знайомство (5хв)

Мета: формувати довірливу атмосферу.

Хід вправи:  вам потрібно розповісти про кумедний випадок зі  свого життя або те, що найбільше запам’яталося з дитинства.

3.Правила роботи групи (5 хв.)

Мета: повторити правила продуктивної роботи групи під час заняття, створити сприятливий психологічний клімат.

Перш ніж розпочати роботу, потрібно пригадати правила, за якими ми працюємо. Продовжте слова «Мені найбільше подобається правило… , бо…»

4.Очікування (5 хв.)

Мета: з׳ясувати, що учасники очікують від тренінгу, попередні уявлення про заняття, попит на інформацію.

Хід вправи:  (тренер задає питання всій групі). У кожного з вас є прапорець, напишіть на ньому своє ім׳я. 

  • Як ви гадаєте, з якою метою вас запросили на це заняття?
  • Що ми тут робитимемо?
  • Що б ви хотіли отримати на цьому занятті?

На «бігову доріжку» на лінію старту кожен учасник прикріплює прапорець зі своїм іменем, що символізує початок включення у роботу.

5.Мозковий штурм «Що ми знаємо про наркотичні речовини?» (10хв)

Мета: з׳ясувати рівень обізнаності підлітків про наркотичні речовини.

Хід вправи: (на стікерах чи шматочках кольорового паперу кожен учасник записує те, що знає про наркотики. Ці вислови приклеюються до плакату, виготовленому у вигляді малюнка з коміксу, де один персонаж запитує, а другий відповідає, але його «хмаринка» пуста. Її й заповнюють висловами учасників, а тренер узагальнює інформацію, не оцінюючи її).

6.Інформаційне повідомлення (5хв.)

Мета: надати загальну інформацію про різні види наркотиків.

Хід повідомлення: Людина, як правило зовсім молода, починає часто вживати наркотики зовсім випадково, через зацікавленість на дискотеках, вечірках, в компанії друзів. Найбільш поширені мак і макова соломка, конопля. Вирішивши спробувати наркотики, людина вважає, що це вона робить перший і останній раз. Спочатку відчуває так званий кайф. Дуже швидко до нього звикає. Особливо, якщо вжити один-два рази такий наркотик, як героїн. Кожна нова доза вимагає грошей, і якщо їх немає, то про себе заявляє кумар. Іншими словами — ломка. І тоді людина іде на все, аби дістати гроші…

На сьогоднішній день у світі налічується понад 200 мільйонів наркоманів. Лише у Європі на наркоманію хворі близько 16 млн чоловік. В Україні, за офіційними даними, кількість наркоманів перевалила за мільйон, в т.ч. близько 500 тисяч споживачів ін’єкційних наркотиків. Статистика свідчить: щільно «сидять на голці» 200 тисяч мешканців нашої держави. Сидячи на голці, людина є головним кандидатом на інфікування ВІЛ-інфекцією, а також активним розповсюджувачем цієї хвороби. Понад 80% наркозалежних в нашій державі заражені ВІЛ. Сумний прогноз на наступні роки: в країні більше мільйона інфікуватимуться ВІЛ і десятки тисяч помруть від СНІДу. Майже дві тисячі людей за рік вмирають від передозування. Дуже невтішна перспектива. Чи не так?

На превеликий жаль, наркоманія — це насамперед проблеми молоді. Дослідження показали, що середній вік початку прийому наркотиків — 13—15 років, навіть, 9—13 років. Наша молодь, що вживає наркотики, не усвідомлює, що вживання цього «джерела кайфу» не лише шкодить здоров’ю людини, а й знищує, вбиває її. Наркоманія — важка хвороба, яка дуже швидко поширюється. Середня тривалість життя людини після початку регулярного прийому наркотиків становить 7—8 років. Виходить, рідко хто із наркоманів доживає до 30 років. Наркоманія, болячка не тільки маргіналів. Вона прихопила і заможні верстви населення. Наркоділкам конче потрібні клієнти з гаманцями, тому наркотики цілеспрямовано проникають в престижні гімназії і вузи. За даними Інтерполу, в Україні зареєстровано 65 тисяч розповсюджувачів наркотиків.

7.Гра «Життя з хворобою» (15 хв.)

Мета: усвідомлення учасниками проблем, пов׳язаних із наркоманією; зміна поглядів на проблеми тих, хто вживає наркотики.

Хід гри: (кожному учаснику тренер роздає по 12 карток з паперу (5х5 см) та ручки).

  • Напишіть на 4 картках назви улюблених страв;
  • на 4 картках – назви улюблених занять, захоплень;
  • на 4 картках – імена близьких чи коханих людей.

Коли всі учасники дали відповіді, тренер каже:

  • Давайте поставимо себе на місце людини, яка потрапила у залежність від наркотиків, для того, щоб краще зрозуміти, що відбувається у її житті. Отже, людина все ж таки обрала задоволення, яке вона отримує від наркотику, з тієї чи іншої «важливої» для неї причини. Але, як відомо, за будь-яке задоволення необхідно платити … і не тільки грошима. Тому я прошу віддати по одній картці з улюбленими стравою, заняттям, близькою людиною.

Учасники самі вибирають і віддають 3 картки. Тренер продовжує:

  • Залежність стає дедалі більшою і вимагає наступних жертв. Виберіть ще по одній картці з улюбленими стравою, заняттям, близькою людиною і віддайте їх мені.

Після цього тренер сам проходить по колу і, не дивлячись, відбирає по 1 картці у кожного учасника – це символізує те, що наркоман уже не спроможний сам контролювати ситуацію.

Усе, що залишилося в учасників,- це варіант того, що наркоманія може зробити із життям людини.

Обговорення:

  • Як ви почувалися під час гри?
  • Як ви почуваєтесь зараз?
  • З чим або з ким було розставатися найважче?
  • Те, що відбувалося зараз, було лише грою. Я сподіваюся, що це ніколи не зачепить вас і ваших близьких. Усе це було лише грою й закінчилося разом із грою.

8. Руханка «У джунглях» (5хв.)

Мета: підняти настрій, зняти емоційне напруження.

Всі учасники стають у коло і слухають тренера, який розповідає історії про тварин, які живуть у джунглях. Учасники передають рухами характерні особливості кожної тварини, таким чином, роблячи масаж спини тим, хто стоїть попереду.

Історія: Ми веселі мандрівники і любимо подорожувати пішки (показуємо пальцями «пішки»). Ми обходили багато земель і одного разу потрапили в джунглі. Першою нам зустрілась пантера, яка немов кішка, м’яко ступала лапами по землі (легенько долонями торкаємося спини), обачивши нас вона ліниво потягнулась (провести долонями по спині зверху-вниз) і повільно пішла далі (показуємо пальцями «пішки»). Далі веселі мавпи швидко стрибали з ліани на ліану і сміялися (швидкі і легкі постукування долонями по всій спині).

З болота виліз величезний бегемот і пішов шукати своїх друзів – слоненят ( пальці стиснуті в кулачки, повільно постукують по спині). А вони були поруч: бігали і доганяли одне одного ( швидкі постукування кулачками по спині ). І ось раптом ми побачили в траві строкату стрічку. Це була змія. Вона повільно рухалася в траві (звивисті рухи по спин ). Ми тихенько обминули її і пішли далі (рухи вказівними і середніми пальцями обох рук по спині).

9.Вправа «Шприц» (15хв.)

Мета: навчитись приймати ефективні рішення, щоб у ситуації вибору вона могла сказати «ні».

Хід вправи: (учасники сідають по колу). Завдання: придумати 10 варіантів пропозиції вжити наркотик і 10 варіантів відмови від прийняття наркотику.

Тренер бере шприц і пропонує його учаснику, що сидить праворуч від нього, умовляючи його взяти шприц. Учасник відмовляється. Відмова повинна бути тактичною, але твердою.  Після цього шприц передається іншому учаснику і вже той умовляє сусіда вжити наркотик.

Обговорення:

  • Чи легко було підбирати належні відмови?
  • Які із вимовлених варіантів відмов були найефективнішими? Чому?
  • Як ви почувалися у ролі того, хто умовляє, і того, хто відмовляється?
  • Які ще форми відмови існують?

10.Вправа «12 справ замість…»(10хв.)

Мета: реалізація активного творчого потенціалу учасників щодо створення ними альтернативних пропозицій проведення їхнього часу, а відтак – і життя.

Хід вправи: (учасники об׳єднуються у три підгрупи).

Кожна підгрупа отримує одне й те саме завдання: намалювати плакат на аркуші паперу (формат А-3) «12 вправ замість…», у якому вони можуть у будь-якій формі навести приклади того, чим можна було б зайнятись, що робити замість того, щоб почати вживати наркотичні речовини.

Після підготовки кожна група презентує свою роботу.

11.Рефлексія (5хв)

                   Мета: отримати зворотній зв’язок від учасників щодо проведеного тренінгу та поданої інформації.

Пропоную продовжити фразу :«На цьому занятті я…» (усвідомив,що…; дізнався про …)

12.«Аналіз очікувань» (2 хв)

Мета: систематизувати інформацію, отриману на тренінгу учасниками, сприяти мотивацію на співпрацю.

Учасники, в міру того, на скільки справдились їхні очікування щодо тренінгу, переміщують по «біговій доріжці» свої прапорці з іменами ближче до фінішу. Якщо є такі, що залишились далі від фінішу, то слід продовжити мову про те, що заважало сприйняти тему тренінгу, що залишилось незрозумілим.

13. Вправа «Посмішка по колу» (2хв)

Мета: підсумувати заняття, з׳ясувати враження від нього.

Хід вправи: (підлітки стають у коло, беруться за руки і передають «посмішку по колу»). Кожен підліток повертається до свого сусіда справа чи зліва і, побажавши йому щось приємне, посміхається, той робить те саме наступному учаснику і т.д.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
1913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку