Конспект тренінгового заняття на тему :«Профілактика тютюнопаління в підлітковому середовищі"

Про матеріал

Тренінгове заняття на тему :«Профілактика тютюнопаління в підлітковому середовищі" сприяє усвідомленню учнями наслідків тютюнопаління; оволодінню учнями знань проте, як паління впливає на здоров’я людини та як захистити себе та близьких від паління.

Перегляд файлу

«Профілактика тютюнопаління

в підлітковому середовищі»

Мета: обговорити з учнями наслідки тютюнопаління  та розвіяти міфи, що склалися навколо нього;надати учням знання проте, як  паління впливає на здоров’я людини та як захистити себе та близьких від паління.

Обладнання: стікери, анкета «Що я знаю про тютюнопаління», плакат із зображенням «берега надій» та «берега реалізованих сподівань», аркуші паперу А4, ручки, маркери.

Хід заняття

  1. Вступна частина

Вступне слово (5хв)

Мені хочеться розпочати нашу розмову словами  відомого філософа Демократа:  «Найбільша перемога  це перемога над  собою, а найганебніше - це бути переможеним своїми пристрастями»

Сьогодні Міжнародний День відмови від паління. Він був встановлений Американським онкологічним товариством в 1977 році. Причиною появи боротьби з тютюнопалінням є передчасна смертність та хвороби в усьому світі, яким людство здатне запобігти. На сьогоднішній день, за даними звіту Всесвітньої організації охорони здоров'я , від вживання тютюну щороку помирає понад 5 мільйонів людей; очікується, що до 2030 року ця цифра зросте до 8 мільйонів смертей щорічно. У Європейському регіоні тютюн винен у смерті близько 1,6 мільйона людей на рік. Основними причинами смертей, пов'язаних із тютюнокурінням, є серцево-судинні захворювання (47%); захворювання органів дихання (19%); рак легень (16%); інші види раку (9%) другі причини (9%). Близько 70%, пов'язаних із тютюном, смертей сталися з людьми віком від 35 до 69 років, а це означає, що кожен померлий у цій віковій групі втратив у середньому 19 років життя. В Україні палить близько 11, 5 млн жителів, з них — 9,1 млн чоловіків та 2,5 млн жінок. У відсотковому відношенні — 60% і 11,2%, відповідно. Приблизно третина населення у віці від 18 до 25 років — є постійними курцями. Більш, як половина всіх курців свою першу сигарету викурили у віці до 12 років.

Усе наше життя, кожна година, кожна мить - вибір. Найчастіше своїми думками і вчинками ми визначаємо, як будуть прожиті найближчі години і дні. Іноді  вибір визначає усе наше  життя.  

Про такий вибір і піде сьогодні мова: палити чи ні?
Вправа «Самопрезентація» (5хв)

Мета: налагодити психологічний контакт, сворити довірливу атмосферу.

Необхідно назвати своє ім'я, і продовжити речення  «Не хочу хвалитися, але я….»

Обговорення.

-Чи зіткнулися ви з труднощами при виконанні цієї вправи?

Себе хвалити – не легко, але необхідно цінувати в собі гарні якості, свої здібності і треба вміти про них говорити.

 Правила роботи групи (5 хв.)

Мета: повторити правила продуктивної роботи групи під час заняття, створити сприятливий психологічний клімат.

Перш ніж розпочати роботу, потрібно пригадати правила, за якими ми працюємо. Продовжте слова «Мені найбільше подобається правило… , бо…»

 Очікування (5 хв.)

Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо заняття, сформулювати власні цілі.

Хід вправи: учасники на стікерах, вирізаних у формі корабликів, записують свої очікування щодо тренінгу. Потім кожен учасник озвучує свої очікування. Після чого наклеюють свої стікери на плакат із зображенням «берега надій» та «берега реалізованих сподівань». Учасники наклеюють стікери на «берег надій».

 

 

 

II. Основна частина

1.Анкета «Що я знаю про тютюнопаління»(10 хв.) 

Тема сьогоднішнього заняття зрозуміла, тому давайте спробуємо з’ясувати, що ж вам відомо про цю звичку. Постарайтеся щиро відповідати на питання анкети, а потім ми обговоримо на скільки ви ознайомлені з даним питанням.

Питання анкети «Що я знаю про тютюнопаління?»

Необхідно на наведені нижче питання відповісти: «правильно» або «неправильно».
1. Одна з головних причин паління – прагнення бути таким, як усі.

2. Люди, що не курять ,змушені страждати на захворювання дихальної системи внаслідок пасивного куріння .

3. Паління допомагає розслабитися , коли людина нервує.

4. У легенях людини, що викурює щодня протягом року пачку цигарок, осідає один літр тютюнової смоли.

5. Фізичні вправи нейтралізують шкоду, викликану палінням.

6. Однієї пачки цигарок достатньо, щоб участився пульс, підвищився кров’яний тиск, порушилося нормальне кровопостачання і циркуляція повітря в легенях.

7. Більшість курців одержують від паління задоволення і не збираються кидати палити.

8. Тютюнопаління є однією з основних причин захворювань серця.

9. Більшість підлітків можуть самостійно кинути палити в будь-який час.
10. Hемає нічого страшного, якщо підлітки «бавляться» цигарками, вони легко можуть зупинитися до того, як паління стане звичкою.
      Обговорення: відзначити на дошці кількість правильних і неправильних відповідей, вислухати точку зору кожного учасника з проханням довести свою власну позицію.

 

 

2. Вправа «Моє відношення до паління» (15 хв.)

Мета:запропонувати дітям оформити на аркуші паперу своє відношення до тютюнопаління, який повинен містити таку інформацію:

- намалювати образне сприйняття слова «тютюнопаління»;

-сформувати свій життєвий девіз щодо паління;
    Потім кожен учасник групи представляє свою роботу, вивішує результат на дошці.

3.Інформаційне повідомлення: «Основна небезпека тютюнопаління для підлітків» (5хв)

Небезпека тютюнопаління у тому, що воно асоціюється: з дорослим життям, приналежністю до компанії, самовираженню, задоволенням, не відчувається небезпека для здоров’я у молодому віці.

Як речовини, що містяться в сигареті впливають на організм?

  Як тільки людина закурює сигарету, нікотин через легені попадає в кров. І вже через 8 секунд починає впливати на головний мозок. Нікотин підсилює серцебиття, звужує кровоносні судини і підвищує артеріальний тиск. Нікотин негативно впливає на статеву сферу чоловіка (викликає імпотенцію) і на репродуктивну систему чоловіка та жінки, викликаючи утрудненість запліднення та розвитку плоду.

 Разом з нікотином у легені попадає смола. Вона осідає на стінках легень. Можна сказати, що курець їсть дьоготь ложками. Якщо людина викурює пачку сигарет у день, за рік він «з’їдає» 700 грамів дьогтю. Разом з нікотином через легені в кров також проникає чадний газ (СО). Чадний газ зменшує надходження кисню в усі частини тіла. Через недолік кисню м’язи тіла усвідомлюються і настає стан загальної втоми.

4. Вправа «Чому люди палять?» ( 10 хв.)

Мета: з’ясувати фактори, що впливають на бажання почати палити і наслідки паління.

Об’єднуємо учасників у 3 групи. Наприклад, за кружечками різного кольору.

Робота в групах
На аркушах паперу написати відповіді на питання, чому люди починають палити і чому продовжують це робити.
Кожна група презентує свою роботу.
Обговорення: чи може людина обійтися без паління, якими способами можна вийти з ситуації, яка склалася, не починаючи палити?

5. Руханка «Інтерв’ю» (5 хв)

Мета: зняти емоційне напруження.

Розставити по колу стільці за кількістю учасників тренінгу, ведучий без стільця, але він приймає участь у грі. Учасники розсаджуються по колу.
Ведучий: «Зараз поміняються місцями ті з вас, хто сьогодні …снідав, прибирав своє ліжко, посміхався, робив зарядку, палив. (учасники проробляють цю операцію швидко, займаючи вільний стілець. Хто залишився без стільця, той стає ведучим)

6. Вправа « Здоров’я і вибір способу життя» (15хв.)

Мета: активне бачення учасниками того, що є здоровим способом життя, в яких діях і поведінці він виявляється.

Здоров’я – це спосіб життя людини. Це стиль, який людина обирає самостійно і самостійно визначає, чи досягне вона благополуччя чи ні. Давно доведено, що все, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я.
Здоров’я – це процес постійний , що містить в собі всі цілі життя людини, її інтереси і звички. І ,насамперед, це почуття любові і поваги до самої себе.
Давайте спробуємо визначити ваш шлях у житті. Людина може йти двома шляхами - один веде до здоров’я, інший – від нього. Визначимо це схематично (на плакаті креслиться схема).

 ШЛЯХ

          Від здоров’я    До здоров’я

Порушення режиму дня  Спорт, зарядка

 Шкідливі звички    Раціональне харчування

 Гіподинамія тощо   Відсутність шкідливих звичок
Усі висловлювання учасників тренінгу записуються на плакаті, їх може бути стільки, скільки назвуть учасники.

Висновок: ми з вами визначили шлях, але яким з них підете ви, кожен має обрати сам.

III. Завершальна частина

Рефлексія. (5хв)

-Чи було цікавим та корисним сьогоднішнє заняття? Чим саме?

-Які, вправи  вам сподобались?

Визначення справджень очікувань (3хв)

  Просимо перевісити стікери на «берег реалізованих сподівань», якщо ваші сподівання реалізувалися, якщо ні – залишаються на «березі надій». Обговорення.

Вправа «Посмішка по колу» (2хв)

Мета: підсумувати заняття, з׳ясувати враження від нього.

Хід вправи: (підлітки стають у коло, беруться за руки і передають «посмішку по колу»).

Кожен підліток повертається до свого сусіда справа чи зліва і, побажавши йому щось приємне, посміхається, той робить те саме наступному учаснику і т.д.

 Підсумки заняття

Кожен з вас зможе усвідомити наслідки ризикованої поведінки, а водночас і те, як цей ризик можна зменшити або запобігти йому зовсім, тобто кожен може після отриманої інформації зробити для себе вибір!

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
2774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку