. Конспект урок "Побудова дружніх стосунків. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь".

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з основ здоров’я та літературного читання у 4 класі за темою «Побудова дружніх стосунків. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь». Використовуються підручники «Основи здоров’я» (автор О.В.Гнатюк), «Літературне читання» (автор О.Я.Савченко).
Перегляд файлу

Тема. Побудова дружніх стосунків. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь».

Мета: довести до учнів важливість слів « дружба», « друг»; вчити розуміти один одного, аналізувати думки, вчинки своїх друзів; удосконалювати навички швидкого, правильного, виразного читання і усвідомлення прочитаного; збагачувати словниковий запас; розвивати увагу, уяву, зв’язне мовлення;  формувати оцінні судження, доброзичливе ставлення до друзів; виховувати товариські , доброзичливі стосунки з однокласниками.

 

Обладнання: презентація, аркуші з завданнями для парної та групової роботи.

Хід  уроку

І.Організація учнів до уроку. 
-Діти, давайте налаштуємося на урок. ( Діти стають у коло)

  1. В цьому класі друзі всі:

Я, і ти,  і ти, і  ви.

Посміхнись до тих, хто зліва,

Посміхнись до тих, хто справа.

Ми - одна сім’я.

 

ІІ .Мотивація навчальної діяльності.

       -Наші уроки бувають різні: сумні й веселі,цікаві та не дуже, творчі й звичайні. Сьогодні ми з вами проведемо комбінований урок, на якому об’єднаємо два предмети: літературне читання і основи здоров’я. Дуже хочу, щоб ми разом створили цікавий, змістовний, творчий урок. І тому пропоную вам дуже цікаву, потрібну і серйозну тему для розмови.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

-Про що будемо говорити , ви дізнаєтеся, зібравши слово з літер:

 

 

 

 

 

- Так, розмова піде про дружбу та про вміння будувати дружні стосунки. Працюючи над літературним твором, ми подумаємо, яким  повинен бути справжній друг, попрацюємо над вдосконаленням навички читання. 

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

І розпочати  я хочу з дружньої поради. Прочитаємо її.

  1. Вправа на розчитку «Чистомовка» 
    Єш- єш – єш – якщо ти друзів справжніх  маєш
    Ди – ди – ди – бережи ти їх завжди
    Єш – єш – єш – ти і сам прекрасно знаєш
    Ти – ти – ти – як важко друга справжнього  знайти  
  2. Вправа «Мозкова атака»

- Поясніть, будь ласка, що таке дружба?

- Кого ми називаємо другом?

 

V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником «Основи здоров’я» с. 61

   -Відкрийте, будь ласка, підручник «Основи здоров’я» на с. 61, знайдіть 3 і 4 абзаци, прочитайте та перевірте, чи співпадає наша думка з думкою вчених, що ж таке дружба і хто такі друзі.

  • Як сказано у підручнику, що таке дружба?
  • Кого називають друзями?
  1. Вправа «Обери позицію»

Я пропоную вам подумати і дати відповідь на питання:

- Чи легко бути другом?

Хто вважає, що так, встаньте, будь ласка. Хто вважає, що ні, сидіть на місці.

  Дружити треба вміти. Як це робити? Це питання здавна поставало перед людьми і зараз постає перед нами. Йому присвячено багато творів у літературі, кінематографі, музиці.

        У підручнику з літературного читання  ми починаємо вивчати новий розділ, який має назву «Про нас самих» і питанню дружби в ньому присвячено багато творів різних літературних жанрів.

     3. Вправа «Вгадай слова»

- Пригадаємо, які літературні жанри ви знаєте. Прочитайте слова.

 

               К-зк-                    В-рш-                -п-в-д-нн-               Л-г-нд-                                  Б-йк-                    П'-с-                  З-г-дк-                    Ск-р-м-вк- 

 

     4. Робота в парах.      Вправа «Анаграма»

-Над яким жанром ми будемо працювати сьогодні, ви дізнаєтеся, прочитавши анаграму.

каБай –велинекий, зовийпро, боа нийвірвашо іртв чальповгоно тузміс.

(Байка – невеликий , прозовий, або віршований твір повчального змісту.)

     5.Фронтальне опитування 
- Чим байка відрізняється від інших творів? 
(Байка – це  твір , який чогось навчає , від чогось застерігає.)

-З яких частин складається байка? 
(Основна частина та повчальний висновок) 
- Давайте відкриємо підручники на с.116 і дізнаємося, як ще називається повчальний висновок у байці. 

( Повчальний висновок байки називають мораллю)

   6. Вправа «Продовжи речення»  

  • Байки нас вчать бути … (добрими, щедрими, дружелюбними, з любов’ю і повагою відноситись один до одного).
  • В байках засуджується … (жорстокість, злість, заздрість, жадібність).     
  • Авторів байок називають …(байкарями) 
  • Пригадайте відомих вам байкарів. 

Подивіться на екран і прочитайте, хто ж є першим байкарем.

                                                Езоп

 

  1. Повідомлення про автора. «Крісло автора»

          За легендами, основоположником байки вважають Езопа, який жив  у VI ст. до н. е. Езоп був рабом і не міг говорити вільно, відверто, тому звертався до форми байки. У той час байка існувала як вид усної творчості. Згодом близько II ст. до н. е. байки Езопа були записані, їх використовували як навчальний посібник у риторичних школах. 

8. Опрацювання байки Езопа «Двоє приятелів і ведмідь»

Прочитайте назву байки.

                            «Двоє приятелів і ведмідь»

 

  • Словникова робота

1)Читання слів «луною» за вчителем, потім — напівголосно в парах

вкупі                скрута                 вгледів            невдовзі          бурмило          

оговтався        нажаханий         самісінький      візьметься

— Доберіть синоніми до слів вкупі (разом, спільно); вгледів (побачив, вздрів); нажаханий (наляканий, сполоханий).

— Які слова вам незрозумілі? Прочитайте їх тлумачення у підручнику.

2) Пояснення значень висловів.

— Доберіть пояснення до кожного вислову.

Має слушність                 відбити напад

Затамував подих              має рацію

Дати відсіч                       даремно

Марна справа                   завмер

  • Первинне ознайомлення зі змістом твору.

Вправа «Передбачення».

— Як ви вважаєте, про що йтиметься у байці, якщо вона має таку назву?

  • Перший абзац читає вчитель

- Які події будуть відбуватися далі ?( друзі зустрінуться з ведмедем) 

  • Далі читають учні мовчки.
  • Сподобалася вам байка?
  • Чи справдилися ваші передбачення?

Фізхвилинка

  • Читання байки ланцюжком
  • Аналіз змісту байки з елементами вибіркового читання.

— Про що хвилювався один із приятелів, вирушаючи в дорогу?

— Що на це відповів інший?

— Що зробив перший приятель, побачивши ведмедя?

— Чи попередив про небезпеку свого товариша?

— Чому другий приятель прикинувся неживим?

— Якими словами можна підписати малюнок до твору на с. 117?

— Прочитайте, як він почувався після цього?

— Зіставте розмову на початку байки і по завершенні пригоди. Чи можна вважати їх друзями? Чому?

— Прочитайте речення, які передають хвилювання, тривожність.

— Що автор хотів показати своєю байкою?

— Які риси характеру засуджуються? Знайдіть і прочитайте мораль байки. Чим стало це повчання?

9.Робота в групах.

Складіть прислівя з лего.

І група:       Нових друзів май — старих не забувай.

ІІ група:     Як прийде туга, пізнаєш друга.

ІІІ група:   Дружба — найбільший скарб.

ІV група:   Друг боягуз — гірше ворога.

  • Які з цих прислівїв підходять до змісту нашої байки?

     10. Робота в групах. (Робота з підручником «Основи здоровя» с. 61-62)

Опрацювання «Правил зміцнення дружніх стосунків»

-Прочитайте статтю до кінця.

І група – поясніть, як ви розумієте перше і друге правила зміцнення 

                 дружніх стосунків.

ІІ група – поясніть, як ви розумієте третє і четверте правила зміцнення 

                 дружніх стосунків.

ІІІ група – поясніть, як ви розумієте п’яте і шосте правила зміцнення 

                 дружніх стосунків.

ІV група – розкажіть, які стосунки сприяють збереженню здоров’я, а які - шкодять.

(Презентація роботи груп)

VІ. Домашнє завдання

— Оберіть з-поміж трьох завдань найбільш цікаве для вас.

1. Прочитати байку (с. 116-118). Переказати від імені приятеля, що мало не постраждав від ведмедя.

2. Прочитати і продовжити байку.

3. Скласти байку «Як мої друзі потрапили у халепу».

VІІ. Підсумок уроку

- Яку тему вивчали?

- Чим збагатили свої знання?

Спасибі, діти, всім за співпрацю. Всі ви старались, молодці! Дружіть між собою. Хай ваша дружба буде міцною.

 

 

 

 

 

                                               Анотація до уроку

            Конспект інтегрованого уроку з основ здоровя  та літературного читання у 4 класі за темою «Побудова дружніх стосунків. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь».

           Використовуються підручники «Основи здоров’я» (автор О.В.Гнатюк), «Літературне читання» (автор О.Я.Савченко).

           Під час роботи на уроці учні зясовують значення понять «дружба» і «друг»,  пояснюють «правила зміцнення дружніх стосунків», вчаться аналізувати вчинки людей у різних ситуаціях.

          В ході проведення уроку використовуються інтерактивні методи навчання, вправи на вдосконалення навичок читання, ІКТ.

          Працюючи у парах та групах діти практично застосовують правила дружнього спілкування, вчаться співпрацювати.

 



 

1

 

docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку