Конспект урок-подорожі з математики для 5 класу на тему «Додавання і віднімання десяткових дробів»

Про матеріал

Урок-подорож «Додавання і віднімання десяткових дробів»

Мета:

  • закріпити вміння порівнювати, додавати і віднімати десяткові дроби; вчитися використовувати одержані знання в нестандартних ситуаціях;
  • розвивати естетичний смак, творче мислення, логічне мислення, вміння співпрацювати;
  • виховувати інтерес до математики; любов до Батьківщини.

Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.

Перегляд файлу

1

 

Урок-подорож «Додавання і віднімання десяткових дробів»

Мета:

  • закріпити вміння порівнювати, додавати і віднімати десяткові дроби; вчитися використовувати одержані знання в нестандартних ситуаціях;
  • розвивати естетичний смак, творче мислення, логічне мислення, вміння  співпрацювати;
  • виховувати інтерес до математики;  любов до Батьківщини.

Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап

 

Доброго дня. Підготуйтесь до уроку. Привітайтесь з гостями нашого уроку. Пропоную сказати хором «Люблю я свій розум, увагу та пам`ять. Працює мій мозок. І вчусь я старанно. Сприймаю все нове і мислю логічно. Учителя слово здійсню практично.»

  1. Перевірка домашнього завдання

Перед собою ви бачите картки з розв’язаним домашнім завданням, але в розв’язанні допущено помилки, які вам потрібно знайти та виправити.

     

  1. Формування мети й завдань уроку

З якими числами ми з вами познайомилися на останніх уроках? (з десятковими дробами) Які математичні дії ми навчилися виконувати з десятковими дробами?(додавання і віднімання) Тож сьогодні ми продовжимо працювати над темою «Додавання і віднімання десяткових дробів».

Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння порівнювати, додавати і віднімати десяткові дроби; а також дізнаємось дещо нове про нашу Батьківщину, адже сьогодні урок – подорож і результатом нашого уроку будуть не лише отримані знання, але й відстань які ми подолаємо сидячи за партами, адже довжина маршруту теж знаходиться за допомогою додавання десяткових дробів.

  1. Актуалізація опорних знань

Для того аби дізнатись нашу першу зупинку вам потрібно дати відповіді на запитання:

  1. Який дріб називають десятковим? (сь)
  2. Як порівняти десяткові дробі з різними цілими частинами? (ка)
  3. Як порівняти десяткові дроби з однаковою цілою частиною? (ян)
  4. Сформулюйте правило додавання десяткових дробів. (ке)
  5. Сформулюйте правило віднімання десяткових дробів. (м’)

При відповіді на кожне питання відкривається пара літер які при перестановці і дадуть відповідь на питання про нашу першу зупинку. (Кам'янське)

Молодці. Нашою першою зупинкою дійсно є наше рідне місто.  Всі ми його добре знаємо. Але чи знає хтось з Вас наскільки воно прекрасне та скільки цікавого в ньому можна знайти?

Відомий український письменник Олесь Гончар у своєму творі «Собор» про нього такі слова «місто молодості й сміху. Молодості, тому що до старості дожити в таких димах — це проблема. А сміху — бо всі горожани сміються, коли вітер від заводів на Зачіплянку подме. Коли ж, навпаки, димами на місто війне, тоді черга Зачіплянці сміятись.». В нашому місті знаходиться православний собор св. Миколая побудований у 1894р який є пам’яткою архітектури. Відомий у всьому світі пам’ятний Прометею відкритий у 1922 р. Наше місто розвивається і підтвердженням тому є наша набережна.

 

  1. Застосування знань і вмінь
  1. Першим нашим завданням буде знайти на скільки зросла чисельність нашого міста за останні 100 років, якщо у 1917р у місті проживало 60,2 тис. чоловік, а у 2017р. – 241,33 тис. чоловік. (241, 33 – 60,2 = 181,13 тис. чоловік)

  1. А для того аби розгадати нашу наступну зупинку обчисліть значення виразів, а з літер що відповідають відповідям зберіть слово.

1) 6,08 + 7,43 = 13,51 / у                           

2) 12,9 – 3,15 = 9,75 / м                             

3) 22,08 + 11,3 = 33,38 / а                         

4) 0,605 + 9,37 = 9,975 / н

5) 28,01 – 12,1 = 15,91 / ь                         

 

Нашою наступною зупинкою є місто Умань Черкаської області та його національного дендрологічного парку  «Софіївка», який є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця ХVІІІ початку ХІХ сторіч. Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів. Заснований парк  у  1796  році  багатим  польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї красуні-дружини гречанки Софії і був подарований їй в день янгола у травні 1802 року. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, камінні гроти – все це можна побачити, відвідавши парк.

  1. А щоб знайти відстань яка розділяє Кам’янське та Умань розв’яжемо рівняння:

(х+42,3) – 123,5 = 350,2

х = 431,4.

 

 

 

  1. Для того аби зрозуміти якою буде наша наступна зупинка порівняйте вирази

 а) 13,2+18,04 і 48,36 – 17,04; 31,24 < 31,32

 б) 61,57 – 14,64 і 15,3+31,72. 46,93 < 47,02

 

 

Шацькі озера, які знаходяться на Волині і є нашою наступною зупинкою. Відстань до них від Умані становить 719,22 км. Понад 30 мальовничих озер які обрамляються густими лісами є місцем спокою та душевного відпочинку. От і нам прийшов час відпочити та зробити розминку.

 

Фізкультхвилинка.

 

 

  1. Щоб вам було легше уявити їх розміри ми знайдемо площу декількох найбільших розв’язавши рівняння.

 

 

1) (3,9+х)-2,5=28,9; (Світязь 27,5км2)

2) 26,2-(6,7+х)=3,2; (Пулемецьке озеро 16,3  км2)

3) (у-2,42)+3,14=7,52; (Луки 6,8 км2)

4) 4,42+(у-1,17)=7,55. (Луки 4,3 км2)

 

  1. Для того аби зрозуміти яка наша наступна зупинка та відстань до неї чарівні рибки, які живуть на Шацьких озерах, пропонують нам задачку «Алі – Баба перевозив знайдене у печері розбійників золото на трьох віслюках. Всього він перевіз 243,5 кг золота. На першого віслюка він навантажив 85,4 кг золота, на другого – на 13,6 кг менше ніж на першого. Скільки золота Алі – Баба навантажив на третього віслюка?». (85,4-13,6=71,8 – 2й мішок. 85,4+71,8-157,2 – 1й ів 2й разом 243,5-157,2 = 86,3 кг – 3й)

 

 

  1. Підведення підсумків

Чарівні рибки повідомили. Що нам час повертатись додому і відстань від селища Світязь до міста Камянського дорівнює 940,8км.

Так яка ж довжина нашого маршруту? (431,4+719,22+940,8=2091,42км)

 

 

  1. Домашнє завдання

Вивчити: §30. Виконати: Скласти та розв’язати задачу на додавання або віднімання десяткових дробів.

 

 

  1. Рефлексія

Підведемо підсумки нашого уроку – подорожі.

 

docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
1731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку