Кожного разу, після контрольної роботи, приділяю особливу увагу її аналізу. Планую для цього окремий урок. Під час проведення аналізу контрольної роботи здійснюю моніторинг навчальних досягнень учнів класу та особистий моніторинг кожного учня. До аналізу результатів, типових помилок, визначення причин їх допущення та можливостей виправлення долучаються вісі учні класу. В процесі обговорення проходить повторення вивченого матеріалу та корекція знань та вмінь учнів.
Урок математики в 5 класі. Вчитель Давиденко Т.М.
Тема: Аналіз контрольної роботи «Точка. Пряма. Відрізок. Промінь. Ламана. Многокутник.»
Мета: моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з даної теми,
аналіз та корекція типових помилок учнів, допущених в КР; знати види кутів, трикутників; формули для обчислення периметра квадрата, прямокутника
вміти використовувати набуті знання при розв’язуванні задач, виконувати побудову кута , використовуючи транспортир та лінійку;
розвивати логічне мислення, навички виконання геометричних побудов, комунікативні навички учнів, рухову пам'ять, формувати творчий стиль розумової діяльності, шляхом поєднання колективної пошукової діяльності, та розвитку самостійності учнів;
виховувати відповідальність, активність, цікавість до предмету, культуру мовлення, запису та геометричних побудов, практичність.
Обладнання: комп’ютер, портрети вчених математиків, кольорові олівці, сигнальні карточки, карточки індивідуальних різнорівневих завдань, таблиця, особисті бланки для навчальних досягнень учнів, магнітна дошка; слайдові презентації Microsoft PowerPoint, таблиця аналізу контрольної роботи (електронна таблиця Excel).
Література:
1) А. Г.Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. Математика 5 клас.
2) Д. Левшин «Магистр рассеянных наук» (М. Дитяча література 1970)
3) www.rambler.ru
4) www.yandex.ru
5) www.nigma.ru
Девіз уроку:
Вимірюй свої вчинки, зважуй свої думки, розраховуй свої слова.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент. Сл.2
«Очікування»(рухова вправа).
Намалюємо руками своє серце, наповнимо легені киснем, щоб добре працював наш мозок. Подаруємо доброзичливу посмішку один одному. Бажаю вам доброго дня, діти.
ІІ. Мотивація діяльності учнів. Сл.3
Девізом нашого уроку будуть слова піфагорців:
Вимірюй свої вчинки
Зважуй свої думки
Розраховуй свої слова.
Про Піфагора ви вже чули неодноразово. Він вважав числа чарівниками, хоча ще не бачив цифрового фотоапарату та відеокамери, комп’ютера і багато іншого, що є в наш час. Сьогодні у нас на уроці багато цікавої інформації. Спочатку перевіримо вашу готовність пізнавати цікаве.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
Логічне завдання з рубрики «Ми – кенгурята». За назвою Міжнародного конкурсу «Кенгуру». Адже ми готуємося до участі в різних конкурсах та олімпіадах.
Задача: 33 дітей брали участь у змаганнях з бігу . Кількість дітей які прибігли пізніше від Дмитрика , у 3 рази більша за кількість дітей, які прибігли швидше, ніж Дмитро. Яким прибіг Дмитро ? ( Дев'ятим. 8,9,24. 8*3=24 )
ІV. Аналіз контрольної роботи. Сл.4-6
1.Рефлексія особистого рівня навчальних досягнень учнів.
Записуємо тему уроку: Аналіз контрольної роботи.
Учні записують в зошитах очікуваний бал(ОБ),одержаний бал за контрольну роботу(КР) і зображають свою реакцію відповідним малюнком(рефлексія).
При демонстрації одержаних балів відповідного рівня учні використовують
сигнальні картки (високий – синього, достатній – жовтого, середній – зеленого, початковий – червоного). Хто задоволений своїм результатом , - підняли руки до неба і порадувалися успіху. (Рухова вправа: діти плещуть долонями).
2.Типові помилки учнів.(На кожній парті знаходяться завдання одного з варіантів контрольної роботи).
3.Моніторинг навчальних досягнень учнів.
Кожен учень помічає свій особистий результат, зафарбовуючи відповідним кольором діаграму особистих досягнень.
Кожен з вас побачив свій рівень навчальних досягнень, а зараз поглянемо який загальний рівень класу. Ви можете порівняти його із своїми досягненнями. (Демонструється діаграма навчальних досягнень класу виконана за допомогою комп’ютера.)
V. Корекція знань та вмінь учнів. Сл.7
Всім хочеться одержати хороші результати, але…Якщо людину турбує її стан здоров'я, вона йде до лікаря і той, зробивши відповідні аналізи, установлює діагноз. Навіть машини проходять комп’ютерну діагностику. Сьогодні й ми проведемо діагностику, щоб визначити причину допущених помилок.
Учні спостерігають текст на мультимедійній дошці та слухаючи звуковий супровід голосом вчителя. У зазначених місцях учні вписують у відповідні рядки ( 1-8 ) у своїх зошитах пропущені слова. Під керівництвом вчителя учні здійснюють самоперевірку диктанту.
(1 – кінця, 2 – кінця, 3 – кінців, 4 – відрізок, 5 – промінь, 6 – промінь, 7 – відрізок, 8 – два промені). За кожну вірну відповідь учні одержують 1б. ( 8 балів)
ІІ. Знайти значення виразу. (2 б) Сл.20
( Оцінювання роботи. Самоперевірка. )
ІІІ. Усні вправи з використанням моделей фігур.Сл.24
У мене є для вас загадку: « Три , три, три, та три. Що одержиться ? » (Бесіда про культуру запису). Щоб записи були охайними і вірними, будьте уважними і розсудливими.
VІ. Розв’язування рівнянь та задач.
І. Правила знаходження невідомого при розв’язуванні рівнянь. Сл.35
1) х= 15. 2) х= 8 3) х= 90. 4) х= 6
ІІ. Задача.
. Сл. 36 . 180 – 34=146
Сл. 37 Р=20. Основа 6 см. Бічні сторони: (20 – 6): 2 = 14:2= 7(см)
ІІІ. Прилади для вимірювання. Сл.38-39
Прилади для вимірювання кутів..
VIІ. Підсумок уроку. Використовуючи магнітну дошку повторюються поняття кута, ламаної, многокутників.
Оцінки ( математичний диктант – 8 б, значення виразу.-2 б, творча робота, активність та вірність відповідей- 2б, )
VІІІ. Домашнє завдання. Завдання стор. 120-123.