Урок "Утворення чисел 11 – 20. Додавання одноцифрових чисел до 10."

Про матеріал

закріпити знання нумерації в межах 20; вчити знаходити суму одноцифрових і двоцифрових чисел; розв'язувати задачі на знаходження суми двох чисел; формувати вміння визначати попереднє та наступне число; порівнювати одиниці вимірювання; розвивати логічне мислення, пам'ять, математичне мовлення; викликати інтерес до навчання методом сторітеллінг.

Перегляд файлу

Тема  тижня:  Підкорюємо  час.

Тема  уроку:  Утворення  чисел  11 – 20.  Додавання  одноцифрових  чисел  до  10.

Мета:  закріпити  знання  нумерації  в  межах 20;  вчити  знаходити  суму  одноцифрових  і  двоцифрових  чисел;  розв’язувати   задачі  на  знаходження  суми  двох  чисел;  формувати  вміння  визначати  попереднє  та  наступне  число;  порівнювати  одиниці  вимірювання;  розвивати  логічне  мислення,  пам'ять,  математичне  мовлення;  викликати  інтерес  до  навчання  методом  сторітеллінг.

Предметні  компетентності:  математичну  компетентність  шляхом  розвитку  цікавості  учнів  до  математики,  логічного  мислення,  зорової  пам’яті,  свідомого  сприйняття  матеріалу;  розв’язування  математичних  завдань,  зокрема  практичного  змісту;  вивчення  та  застосування  лічби;

Компетентність  спілкування  державною  мовою  для  розуміння,  пояснювання  і  перетворення  математичних  текстів,  використання  математичних  термінів  на  початковому  рівні;

Загальнокультурну  компетентність  для  бажання  більше  дізнатися  про  математичні  в  різних  життєвих  ситуаціях.

Очікувані  результати:  лічить  за  правилами  лічби  об’єкти  навколишнього  світу  ( розташовує  послідовно ); лічить  до  20  у  прямому  порядку;  читає  та  записує  натуральні  числа  в  межах  20  цифрами;  утворює  натуральні  числа  ( 11 – 20 )  з  одного  десятка  та  кількох  одиниць під  час  виконання  практичних  вправ  ( з  використанням  паличок ).  Співвідносить  кількість  елементів  у  групі  об’єктів  навколишнього  середовища  з  відповідним  числом  і  навпаки.  Здійснює  вимірювання  величин,  маючи  доступ  до  необхідних  вимірювальних  приладів.  Порівнює  відрізки  заданої  довжини.

Обладнання:  папір,  ручки, кольорові  олівці,  набір  « ЛЕГО »,  ілюстрований  та  роздатковий   матеріал,  відеоматеріали

Тип  уроку:  урок  формування  компетентностей

Зміст  уроку

І Організація  навчальної  діяльності

Встали  всі  рівненько,

Усміхнулися  гарненько.

Не  дрімати,  не  лежати,

Лише  думати  й  міркувати.

ІІ  Мотивація  навчальної  діяльності  учнів

-Діти,  чи  любите  ви  мультфільми?

Ми  подивимось  мультфільм  « Як  Петрик  П`яточкін  слоників  рахував ». 

Уривок  з  мультфільму

 

Він  загубився  в  часі.  Як  Петрик  себе  вів?  От  його  вкрала  зла  Чаклунка – Часоїдка.  Нам  потрібно  повернути  до  рідного  дому.  Щоб  він  повернувся  нам  потрібно  зібрати  __________  фішечок,  а  щоб  їх  зібрати -  треба  дуже  гарно  працювати.

ІІІ  Актуалізація  опорних  знань  учнів

1.Усний  рахунок

3  збільшити  на  4.

7  збільшити  на  3.

10  зменшити  на  5.

2  плюс  8.

10  мінус  7.

Кинули  фішечку!

2.Математика  письмово

Знайди  помилки і  виправ  їх.

4 + 3 = 7                    8 – 2 = 7

7 – 5 = 2                    5 + 4 = 8

6 + 2 = 9                    9 – 8 = 1

Кинули  фішечку.

Допоможемо  П`яточкіну.

-Які  числа  ми  з  вами  знаємо? ( одноцифрові  та  двоцифрові )

  що  таке  цифра?

Цифра  -  це  знак,  яким  позначається  число  на  письмі.

Увага  на  екран

Число  10

-Скільки  цифр  використали  для  записування  числа  10?  ( дві )

-Що  означає  цифра  1  в  записі  числа  10?  ( кількість  десятків )

-Що  означає  цифра  0  в  записі?  ( кількість  одиниць )

-Назвіть  найменше  натуральне  число? ( 1 )

-Назвіть  найбільше  число, що  записується  однією  цифрою.

-Назвіть  найменше  число,  що  записується  двома  цифрами ( 10 )

-Які  числа  називають  круглими?  ( ті.  Що  закінчуються  0 0

-Наведіть  приклади  ( 10, 20, 30  і т. д. ).

Екран

-Що  в  записі  круглих  чисел  позначає  цифра  на  1  місці  зліва?  ( десятки )

  що  означають  в  записі  круглих  чисел  0?  ( 0  одиниць )

-Що  спільного  у  назві  чисел  20, 30?  ( друга  частина  слова  має  -дцять )

Хто  дав  правильну  відповідь поклав  фішечку,  щоб  врятувати  П`яточкіна.

ІV.Фізкультхвилинка  « Весела  Африка  »

V.Формування  нових  знань

А  ми  з  вами  продовжуємо  рятувати  Петрика.  Для  цього  нам  потрібно  виконати  завдання  «Загадкові числа ».  Ми  дізнаємося  « таємницю »  утворення  чисел.

1.Ознайомлення  зі  способом  утворення,   назвами  та  записом  чисел  другого  десятка

а) Практична  робота  з  дидактичним  матеріалом

-Візьміть  1  пучок  паличок,  вони  зв’язані,  їх  10  ( 1  десяток )

-Як  інакше  сказати,  що  в  нас  10  паличок.

-Візьміть  1  паличку  і  покладіть  на  1  десяток.

-Що  ми  зробили?  ( ми  поклали  1  паличку).

Поклали  на  10  2  палички .

-Скільки  стало  паличок?  ( 12 )

Один  -  на  -  дцять

-Ми  отримали  число  11.

-В  числі  11  скільки  десятків?  Паличок  ( 1  десяток )

-Візьміть  десяток  в  ліву  руку  і  покажіть.

-Скільки  тут  одиниць  окремо  ( 1 ).

-Візьміть  її  в  праву  руку  і  покажіть.

-Скільки  десятків  та  одиниць  містить  число  11?

-Покладіть  на  десяток  ще  1  паличку.

-Скільки  тепер  паличок  лежить?

-Що  ми  зробили?  ( ми  поклали  на  десять )

б) Самостійна робота:

На  парті  лежить  листок.  Завдання  2.

За  зразком  і  малюнком  доповни  рівності.

Продовжуємо  спостерігати,  як  утворилися  числа.

Прокоментуйте,  як  ви  отримали  інші  числа.

Потрібно  прочитати  числа.

Один – на – дцять

16,  13,  18,  14,  19,  15.

Щоб  кинути  фішку,  потрібно  зробити  висновок:

-Які  дії  ми  виконали  при  отриманні  цих  чисел?  ( ми  на  10  поклали  певне  число )

в)Візьміть  будь  ласка    лінійку  з  числами.

Покажіть  число  11,  14,  15,  18.

-Як  можна  їх  назвати?  ( числа  другого  десятка )

-Скільки  в  кожному  числі  десятків?  ( 1  десяток )

  скільки  одиниць?

Молодці.  Ви  гарно  працювали  і  дізналися  таємницю,  як  утворилися  числа  другого  десятка.

  скільки  в  нас  сьогодні  гостей  у  класі.

Порахуйте.

  нас?  Вийдіть  будь  ласка  на  клас.

Поклали  фішку

Зла  Часоїдка  ще  придумала  для  вас  завдання

ст. 23  № 1

То  скільки  ж  буде  у  кожній  вазі  і  з  тими,  що  поруч  квітами.

Поклали  фішечку

г) Формування  вмінь  розв’язувати  задачі

Склади  і  розв’яжи  задачу.

Хлопчик  купив  фарби  за  10  грн,  і  пензлик  за  4  грн.  Скільки  коштує  вся  покупка? 

Ми  пам’ятаємо  складові  задачі:

-Умова

-Запитання

-Розв’язок

-Відповідь.

-Про  що  наша  задача?

-Яке  числове  дане  відноситься  до  фарб?

  пензлик?

-Яке  запитання  в  задачі?

-Яку  дію  ви  вибрали?  ( + )

-Запишіть  розв’язання  задачі.

10 + 4 = 14  ( грн )

Відповідь:  14  грн  ціна  фарб  і  пензля.

За  вірну  відповідь – фішка.

д)Самостійна  робота

ст.  23 № 2

Вибери  і  підкресли  відповідь.  Числа  за  зразком.

Дванадцять  -  це  10  і  2

е) Робота  з  геометричним  матеріалом

Виміряйте  смужки  і  запишіть  їх  довжину.

Хто  справився,  поклав  фішку.

VІ.Рефлексія

-Складіть  з  « ЛЕГО »  двозначне  число.

-Покажіть  з  сусідом  число  ( 20 )

Порахуємо  фішечки

-Отже,  ми  врятували  Петрика  П`яточкіна,  і  він  повертається  в  мультфільм.

А  ми  додивимося  мультфільм  до  кінця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку