закріпити знання нумерації в межах 20; вчити знаходити суму одноцифрових і двоцифрових чисел; розв'язувати задачі на знаходження суми двох чисел; формувати вміння визначати попереднє та наступне число; порівнювати одиниці вимірювання; розвивати логічне мислення, пам'ять, математичне мовлення; викликати інтерес до навчання методом сторітеллінг.
Тема тижня: Підкорюємо час.
Тема уроку: Утворення чисел 11 – 20. Додавання одноцифрових чисел до 10.
Мета: закріпити знання нумерації в межах 20; вчити знаходити суму одноцифрових і двоцифрових чисел; розв’язувати задачі на знаходження суми двох чисел; формувати вміння визначати попереднє та наступне число; порівнювати одиниці вимірювання; розвивати логічне мислення, пам'ять, математичне мовлення; викликати інтерес до навчання методом сторітеллінг.
Предметні компетентності: математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів, використання математичних термінів на початковому рівні;
Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати: лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу ( розташовує послідовно ); лічить до 20 у прямому порядку; читає та записує натуральні числа в межах 20 цифрами; утворює натуральні числа ( 11 – 20 ) з одного десятка та кількох одиниць під час виконання практичних вправ ( з використанням паличок ). Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки. Здійснює вимірювання величин, маючи доступ до необхідних вимірювальних приладів. Порівнює відрізки заданої довжини.
Обладнання: папір, ручки, кольорові олівці, набір « ЛЕГО », ілюстрований та роздатковий матеріал, відеоматеріали
Тип уроку: урок формування компетентностей
Зміст уроку
І Організація навчальної діяльності
Встали всі рівненько,
Усміхнулися гарненько.
Не дрімати, не лежати,
Лише думати й міркувати.
ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів
-Діти, чи любите ви мультфільми?
Ми подивимось мультфільм « Як Петрик П`яточкін слоників рахував ».
Уривок з мультфільму
Він загубився в часі. Як Петрик себе вів? От його вкрала зла Чаклунка – Часоїдка. Нам потрібно повернути до рідного дому. Щоб він повернувся нам потрібно зібрати __________ фішечок, а щоб їх зібрати - треба дуже гарно працювати.
ІІІ Актуалізація опорних знань учнів
1.Усний рахунок
3 збільшити на 4.
7 збільшити на 3.
10 зменшити на 5.
2 плюс 8.
10 мінус 7.
Кинули фішечку!
2.Математика письмово
Знайди помилки і виправ їх.
4 + 3 = 7 8 – 2 = 7
7 – 5 = 2 5 + 4 = 8
6 + 2 = 9 9 – 8 = 1
Кинули фішечку.
Допоможемо П`яточкіну.
-Які числа ми з вами знаємо? ( одноцифрові та двоцифрові )
-А що таке цифра?
Цифра - це знак, яким позначається число на письмі.
Увага на екран
Число 10
-Скільки цифр використали для записування числа 10? ( дві )
-Що означає цифра 1 в записі числа 10? ( кількість десятків )
-Що означає цифра 0 в записі? ( кількість одиниць )
-Назвіть найменше натуральне число? ( 1 )
-Назвіть найбільше число, що записується однією цифрою.
-Назвіть найменше число, що записується двома цифрами ( 10 )
-Які числа називають круглими? ( ті. Що закінчуються 0 0
-Наведіть приклади ( 10, 20, 30 і т. д. ).
Екран
-Що в записі круглих чисел позначає цифра на 1 місці зліва? ( десятки )
-А що означають в записі круглих чисел 0? ( 0 одиниць )
-Що спільного у назві чисел 20, 30? ( друга частина слова має -дцять )
Хто дав правильну відповідь поклав фішечку, щоб врятувати П`яточкіна.
ІV.Фізкультхвилинка « Весела Африка »
V.Формування нових знань
А ми з вами продовжуємо рятувати Петрика. Для цього нам потрібно виконати завдання «Загадкові числа ». Ми дізнаємося « таємницю » утворення чисел.
1.Ознайомлення зі способом утворення, назвами та записом чисел другого десятка
а) Практична робота з дидактичним матеріалом
-Візьміть 1 пучок паличок, вони зв’язані, їх 10 ( 1 десяток )
-Як інакше сказати, що в нас 10 паличок.
-Візьміть 1 паличку і покладіть на 1 десяток.
-Що ми зробили? ( ми поклали 1 паличку).
Поклали на 10 2 палички .
-Скільки стало паличок? ( 12 )
Один - на - дцять
-Ми отримали число 11.
-В числі 11 скільки десятків? Паличок ( 1 десяток )
-Візьміть десяток в ліву руку і покажіть.
-Скільки тут одиниць окремо ( 1 ).
-Візьміть її в праву руку і покажіть.
-Скільки десятків та одиниць містить число 11?
-Покладіть на десяток ще 1 паличку.
-Скільки тепер паличок лежить?
-Що ми зробили? ( ми поклали на десять )
б) Самостійна робота:
На парті лежить листок. Завдання 2.
За зразком і малюнком доповни рівності.
Продовжуємо спостерігати, як утворилися числа.
Прокоментуйте, як ви отримали інші числа.
Потрібно прочитати числа.
Один – на – дцять
16, 13, 18, 14, 19, 15.
Щоб кинути фішку, потрібно зробити висновок:
-Які дії ми виконали при отриманні цих чисел? ( ми на 10 поклали певне число )
в)Візьміть будь ласка лінійку з числами.
Покажіть число 11, 14, 15, 18.
-Як можна їх назвати? ( числа другого десятка )
-Скільки в кожному числі десятків? ( 1 десяток )
-А скільки одиниць?
Молодці. Ви гарно працювали і дізналися таємницю, як утворилися числа другого десятка.
-А скільки в нас сьогодні гостей у класі.
Порахуйте.
-А нас? Вийдіть будь ласка на клас.
Поклали фішку
Зла Часоїдка ще придумала для вас завдання
ст. 23 № 1
То скільки ж буде у кожній вазі і з тими, що поруч квітами.
Поклали фішечку
г) Формування вмінь розв’язувати задачі
Склади і розв’яжи задачу.
Хлопчик купив фарби за 10 грн, і пензлик за 4 грн. Скільки коштує вся покупка?
Ми пам’ятаємо складові задачі:
-Умова
-Запитання
-Розв’язок
-Відповідь.
-Про що наша задача?
-Яке числове дане відноситься до фарб?
-А пензлик?
-Яке запитання в задачі?
-Яку дію ви вибрали? ( + )
-Запишіть розв’язання задачі.
10 + 4 = 14 ( грн )
Відповідь: 14 грн ціна фарб і пензля.
За вірну відповідь – фішка.
д)Самостійна робота
ст. 23 № 2
Вибери і підкресли відповідь. Числа за зразком.
Дванадцять - це 10 і 2
е) Робота з геометричним матеріалом
Виміряйте смужки і запишіть їх довжину.
Хто справився, поклав фішку.
VІ.Рефлексія
-Складіть з « ЛЕГО » двозначне число.
-Покажіть з сусідом число ( 20 )
Порахуємо фішечки
-Отже, ми врятували Петрика П`яточкіна, і він повертається в мультфільм.
А ми додивимося мультфільм до кінця.