Конспект уроку 1 клас. Буква Її.

Про матеріал

Інтегрований урок з навчання та трудового навчання з використанням інтерактивних технологій для 1 класу на тему: "Буква Її.Бесіда на тему “ Україна- рідна,мила сторона". Читання вірша Г. Чубач “А живу я в Україні ". Письмо великої букви Ї.Колаж “ Моя Україна".

Перегляд файлу

Інтегрований урок навчання грамоти

 (читання, письмо, трудове навчання). 

Тема. Букви Її. Бесіда на тему Україна- рідна,мила сторона.

           Читання вірша Г. Чубач А живу я в Україні.

           Письмо великої букви Ї.      

           Колаж Моя Україна

Мета: формувати компетентності:

 ключові (вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, соціальні – брати на себе відповідальність за ефективне здійснення презентації результатів роботи пари;

 загальнокультурні – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу підручника; 

здоров’язбережувальні (життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю) та предметні: закріпити вивчену букву ї, її звукові значення; розвивати в учнів фонетичний слух; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання віршованого тексту, увагу, пам’ять; поповнювати словниковий запас першокласників; вправляти учнів у вирізанні з паперу найпростіших форм; створити  колаж  Моя Україна; виховувати любов до Батьківщини.

 

 

Обладнання: Захарійчук М. Д., НауменкоВ. О. Буквар. –  К.:Грамота, 2012. – С. 142-143; фішки на позначення голосних, твердих і м’яких приголосних звуків; музичний матеріал; презентація; папір, клей, ножиці.

Тип уроку: інтегрований урок

Хід уроку

І. Організаційна частина

 

  •              Встановлення контакту

 Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всім гарненько:

І сусіду, і мені.

Привітаймось: Добрий день!

Хочу всім я побажати здоровя і добра,

А тепер до роботи нам братись пора!

                 Інтерактивна вправа Крок  назустріч 

 

- Діти, давайте об’єднаємось у пари і пограємо у гру “Сонечко і Хмаринка”.  Поверніться один до одного обличчям.

 Уявіть, що дівчатка – Сонечка, а хлопчики -  Хмаринки.

Хмаринки затискають кулачки, а Сонечка говорять  їм добрі, ніжні слова, щоб кулачок розтиснувся.

- Чи є такі, в кого кулачок не розтиснувся?
Якщо такі діти є, я сподіваюсь, що у них настрій скоро покращиться.
- Ми подарували один одному гарний настрій і тепер зможемо чудово, дружно працювати. Отже,розпочинаємо урок.

А що візьмемо на урок, прочитаємо разом.
розум    
 • увагу     
 • активність  
 • гарний настрій
А на уроці ми будемо якими?
Уважними     
Розумними   
Організованими      
Кмітливими
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок навчання грамоти і трудового навчання.
І ми зможемо виконати цікаві завдання.

Девіз уроку

Правильно читаємо,

Чітко розмовляємо,

Мову  розвиваємо!

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 Сьогодні на уроці ми вирушаємо в уявну подорож ...

 Оберіть такий транспорт, щоб у його слові була літера Її.

Звичайно, це – поїзд.(Вчитель демонструє малюнок поїзда).  

В ньому три вагони, усім вистачить місця. Влаштовуйтеся зручніше. Попереду у нас багато станцій. Тут треба буде виконувати різноманітні завдання: звуковий аналіз слів, читання слів, прислів’їв, віршів; складатимете асоціативний кущ; буде багато ігор.

На уроці ви дізнаєтесь багато цікавого про …

Не буду забігати наперед.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Послухайте вірш. Про що мова йде у ньому?(Про Україну.)

Красивий, щедрий, рідний край,

І мова наша – солов’їна.

Люби, шануй,оберігай

Наш край, що зветься Україна.

                                               І. Січовик

- Отже, ми будемо подорожувати рідним краєм.

- Для кожної людини найдорожчим є місце, де вона народилась, де пройшло її дитинство, тобто її  Батьківщина. Кожному мила рідна сторона, - кажуть у народі. Тому наша Україна уособлює в собі маму і тата, домашню оселю і стежину біля хати. Спогади про милі серцю краєвиди рідного міста,  села, де біля людських хат селяться лелеки – вісники щастя, залишаються в пам’яті кожної людини і тривожать її почуття до глибокої старості.

- Ми вирушаємо у подорож.

 Їдемо до станції Мовленнєвої

  •              Мовленнєва гімнастика

- Щоб подорожувати  було весело, ми виконаємо ось такі вправи для нашого слухняного ротика:

  •                 Гра Хто як говорить?

- Як мукає корова?(  му-у-у-у.)

- Як дзижчить джміль? (Діти розтягують губки, вимовляючи “дж-ж-ж”.)

- Як співають комарики? ( Дз-з-з.)

- Як поганяють коня?(Но-но-но!.)

- Як гарчить собака? (Гр-р-р-р!.)

- Як шипить гусак? ( Шш-ш-ш!)

- Як співає півень? ( Ку-ку-рі-ку!)

- Всі ці звуки нам дуже знайомі, бо ми чуємо їх часто вдома .

  •                 Вправа Дожени

Таблиця із складами на дошці.

  •                   Всі склади біжать до останнього, кінцеві вибухають.

Ду-ду-ду-ду-дутт!                                                 Ву-ву-ву-ву-вуфф!

До-до-до-до-дотт!                                                 Во-во-во-во-вофф!

Да-да-да-да-датт!                                                  Ва-ва-ва-ва-вафф!

Ді-ді-ді-ді-дітт!                                                      Ві-ві-ві-ві-віфф!

Ди-ди-ди-ди-дитт!                                                 Ви-ви-ви-ви-вифф!

(Учні напівголосно читають хором, а потім окремі.)

Чистомовка
На-на-на- рідна…..(сторона)
Ай-ай-ай- наш рідненький….(край)

Жу-жу-жу- землею…..(дорожу)
Ба-ба-ба- золоті….(хліба)
Ли-ли-ли- усе, щоб …..(зберегли)

Зустрічає станція Читанкова

  •              Читання слів із буквою Ї.

- Розгорніть буквар на сторінці 142, прочитайте слова у правому стовпчику. (Учні спочатку читають слова самостійно напівголосно. Потім окремі школярі зачитують слова вголос для всього класу.)

- Розумієте  значення цих слів?( Так.)

- Де в них стоїть буква Ї? (Всередині.)

- Які звуки вона позначає? ([й‘і.]

край                                                                            Ки |їв

кра | ї |на                                                                     ки |їв |ський

У | кра | ї |на                                                               Ми |ко |ла | їв
(Учні читають слова і з’ясовують, що літера ї в словах “країна, Україна” є цілим окремим складом. Говорять,що буква ї завжди має два звуки [й’і]).

Складіть речення з прочитаними словами.

(Мій рідний край, моя земля, велика і красива.

Моя країна - Україна.  Київ - головне місто країни.

Київський торт дуже смачний.  Миколаїв – це місто України.)

- Наш поїзд приїхав до станції  Рідний край.

- Послухайте вірш Ганни Чубач  А живу я в Україні….

Які почуття він у вас викликав? ( Радісні,  веселі,  гордість.)

Самостійне читання вірша учнями.

Робота над змістом вірша.

- Чи всі слова, вислови у вірші вам зрозумілі? (Так.)

- Як поетеса називає Україну у вірші? (Рідна, мила сторона.)

- Як змальовано  сонечко у вірші? (Ніжне, усміхнене.)

 А вітер який? (Вільний.)

- До чого закликає природа у рідному краї?

 Як про це говорить поетеса? (…щоб радіти і хотілось в світі жити.)

Словесне   мовлення

- Розгляньте малюнки у букварику.

Що на них зображено? (Кущ калини, під ним хлопчик і дівчинка в українських костюмах. Обличчя замріяні. На другому малюнку: хлопчик бігає із повітряним змієм на луках. Йому весело. Сонечко за ним спостерігає із височини.)

- Чи відповідають малюнки настрою вірша? (Так.)

 ( Хором, напівголосно учні читають вірш.)

Фізкультхвилинка

УКРАЇНА, (діти розводять руки)

РІДНИЙ КРАЙ, ( піднімають руки вгору )

ПОЛЕ, РІЧКА, ( повороти тулуба вправо-вліво )

СИНІЙ ГАЙ. (пританцьовують)

ЛЮБО СТЕЖКОЮ ІТИ ( ходьба на місці)

ТУТ ЖИВЕМО Я І ТИ! ( беруться за руки ).

 

Робота з прислів’ям.

- Їдемо далі. Щоб добратися до наступної станції, ми повинні виконати такі завдання:

- Складіть речення, рухаючись за стрілочками.

- Що у  нас вийшло? (Без верби й калини немає України.)

- Як ви розумієте це прислів’я? (Діти розповідають, що ці рослини дуже часто можна зустріти у нашому рідному краю. Вони  - рослинні символи України).

- Які ще рослинні символи ви знаєте? (Барвінок, чорнобривці, мальви…)

                            Без    -кра-    -би        ка-    не-

-ни.                                                                    - ни

                 -ї-      вер-     У-   й    -ма-     -ли-

- Наш поїзд прибуває до станції Українка.

Про що ми тут будемо говорити, дізнаєтесь, коли прослухаєте цей вірш.

  •              Опрацювання вірша Олеся Васильченка Я – українка.

Читання вірша вчителем.

- Чому вірш має таку назву? (Тому що дівчинка  цьому дуже рада.)

- Від імені кого ведеться розмова у вірші?( Від імені поетеси.)

- Як вирозумієте вислів Я володію Шевченковим словом?Хто такий Шевченко? (Т.Г. Шевченко – великий український поет. Розмовляю мовою Великого Кобзаря).

- Якою? (Українською.)

Зустрічає станція Писанкова

Робота в зошитах

Прочитайте речення.

Каліграфічно запишемо речення про нашу країну.

Станція “ Умілі рученята”

Побудова асоціативного куща.

Бесіда.

- Що ми уявляємо, коли говоримо про Україну?

 

наше село

                                                     cімя                       школа               

       мама і тато

 

 

Україна                              БАТЬКІВЩИНА                                друзі

 

  

       рідна хата                                                                   рідний край

                                                 родина                     

 Створення колажу Моя Україна в парах

 Послідовність виконання роботи.

Презентація робіт

 ІV. Підсумок уроку.

Гра Продовж речення.

- Підводимо підсумок нашої подорожі. Закінчіть речення.

Наша країна - … .

Її столиця - … .

Президент України - …

Ми говоримо мовою - …

- Ось і підходить до завершення наша уявна подорож  Україною.  Пам’ятайте, діти! Ви – це Україна!

 

 

 

 

 

 

Учень: Щоб цвіла Україна моя,

Ми даємо обіцянку нині

Вчитись так, щоб набуті знання

Знадобились моїй Батьківщині.

Шануйте себе і свою родину.

Знайте, що «Наш клас - родина дружна і єдина,

Цікава, неповторна, гомінка,

 Ми - часточка маленька України,

 Ми річечка, а Україна - це ріка.

Нехай же наша дружна сім'я

На повний голос скаже:

“Так, це я - громадянин великої країни, ім'я якої- славна Україна!”

 

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку