раніше я розмістила розробку уроку №1 щодо вивчення життя і творчості американської письменниці Гарпер Лі. Зараз пропоную вашій увазі розробку уроків №2-3.
Тема. Проблема входження молоді у дорослий світ і зіткнення з жорстокістю у романі Гарпер Лі «Убити пересмішника». Моральні ідеали твору
Мета: здійснити аналіз образів твору, прослідкувати за змінами їхніх характерів, обговорити проблему дорослішання, становлення особистості, яка є однією з центральних у творі Г. Лі; розвивати аналітичне та критичне мислення, усне мовлення, вміння висловлювати та аргументувати власну думку, узагальнювати, виховувати толерантне відношення і повагу до оточуючих, високі моральні якості
данну розробку рекомендую своїм колегам - вчителям зарубіжної літератури
Тема. Проблема входження молоді у дорослий світ і зіткнення з жорстокістю у романі Гарпер Лі «Убити пересмішника». Моральні ідеали твору
Мета: здійснити аналіз образів твору, прослідкувати за змінами їхніх характерів, обговорити проблему дорослішання, становлення особистості, яка є однією з центральних у творі Г. Лі; розвивати аналітичне та критичне мислення, усне мовлення, вміння висловлювати та аргументувати власну думку, узагальнювати, виховувати толерантне відношення і повагу до оточуючих, високі моральні якості
Компетентності, що формуються:
Предметні – уміння здійснювати аналіз образів твору, простежити за змінами їхніх характерів, аналізувати проблему становлення особистості, дорослішання людини;
Ключові – спілкування державною мовою ( уміння висловлювати власну думку, аргументувати її), уміння вчитися упродовж життя ( уміння читати послідовно і вибірково)
Обладнання: текст твору «Убити пересмішника», кольорові картки для об’єднання в групи, мультимедійна презентація, уривок з фільму
Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель
ІІІ. Сприйняття нового матеріалу
( учні характеризують Джема, Джіну-Луїзу, Аттікуса Фінча - перевірка домашнього завдання)
Вчитель
Словникова робота ( слайди №3-4)
Вчитель:
3.Виконання завдань у групах
Вчитель :
Об’єднаємося за кольором вибраних карток у 3 групи. Кожна група отримає своє завдання
Завдання для 1 групи:
У творі є слова Аттікуса Фінча, які стали мудрою порадою для Всевидька і які об’єднали дві сюжетні лінії. Знайдіть їх і поясніть , як ви їх розумієте?
( «Не можна по-справжньому зрозуміти людину, доки не станеш на її точку зору. Треба влізти в її шкіру і походити в ній»)
Завдання для 2 групи
( Спочатку вони його боялися Артура Редлі, потім їм стало цікаво. Аттікус Фінч був не задоволений поведінкою своїх дітей по відношенню до Страхолюда, тому він намагався виховувати у дітей повагу до оточуючих, чемно поводитися з ними, бути справедливими, толерантними. Діти розуміють, що дії проти негра Тома Робінсона незаконні, вони щиро хочуть йому допомогти)
Завдання для 3 групи
Прочитайте подану цитату з твору: « Є у людини де-що таке, що не підпорядковується більшості – це його совість». Як ви розумієте ці слова? Свою думку формуйте, опираючись на твір ( людини повинна жити чесно, так як їй підказує її совість. Прикладом є життя , вчинки Аттікуса Фінча)
Вчитель
Словникова робота ( слайд №5)
Проблемне питання
( відповіді учні)
Вчитель:
Світ дорослих для дітей видається жорстоким. Вони не можуть спокійно реагувати на історію з негром і тому вважають , що це однаково як убити пересмішника, тобто зробити великий гріх. Джіма порівняла життя Тома Робінсона з пересмішником і зрозуміла, що люди такі жорстокі. Повернемося до твору. З цього приводу хочеться зачитати слова батька до сина: « Я б хотів, щоб ти стріляв на городі по металевим пляшкам. Але знаю, ти почнеш убивати пташок. Якщо зумієш влучити в пересмішника, стріляй скільки завгодно, але пам’ятай: убити пересмішника – то великий гріх. Я вперше чув, щоб Аттікус про що-небуть казав – гріх, і запитав міс Моді, чому – гріх?
Вчитель
Вчитель:
Дійсно, такий прийом дає автору право сподіватися, що події в тексті будуть подано чесно, щиро, відверто.
IV.Сприйняття твору іншого виду мистецтва
Вчитель
( слайд №6 перегляд уривку з фільму та коментування учнів)
Вчитель
Вчитель
Проблемне запитання (слайд №7)
- Які ще моральні ідеали утверджує Гарпер Лі у творі? ( тема добра і зла, справедливості і несправедливості, тема людини і суспільства, відношення між батьками і дітьми, відношення дітей до оточуючих, віра в перемогу …)
V. Підсумок уроку. Оцінювання
Вправа «Відкритий мікрофон» ( слайд №8)
Дати відповідь на запитання одним реченням:
Вчитель
Ось і перегорнуто останню сторінку роману. Хочеться вірити, що ви зараз, а потім. коли підете в самостійне життя, візьмете з собою всі моральні ідеали , настанови і застереження, які ще 56 років тому пропагувала американська письменниця Гарпер Лі вустами своїх героїв.
VI. Домашнє завдання (слайд №9)
Написати твір мініатюру «Чого навчився я у героїв твору Гарпер Лі «Убити пересмішника»?
Учитель: Щепаняк Л.І.