Урок проходить у вигляді подорожі-змагання.Тема уроку: Функція.
Мета уроку: повторити теоретичні знання з теми «Функція», вдосконалити набуті практичні знання, підготуватись до контрольної роботи; вчити порівнювати, робити висновки;
розвивати увагу, мислення, пам'ять, математичне моделювання;
виховувати інтерес до математики, почуття відповідальності,а також активності, вміння спілкуватися.
Тема уроку: Функція.
Мета уроку: повторити теоретичні знання з теми «Функція», вдосконалити набуті практичні знання, підготуватись до контрольної роботи;
вчити порівнювати, робити висновки;
розвивати увагу, мислення, пам'ять, математичне моделювання;
виховувати інтерес до математики, почуття відповідальності,а також активності, вміння спілкуватися.
Хід уроку:
Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. Ми здійснимо з вами плавання на бойовому кораблі, будемо брати участь у бойових навчаннях. А де ми будемоплавати, можна дізнатися, якщо виконаємо завдання № 1. (слайд)
1.На слайді демонструється завдання № 1: розв’яжіть анаграми.
Відповіді: коефіцієнт, пряма, задача, лінійна, функція.
Виключіть зайве слово. Що об'єднує інші слова?
(Всі інші слова пов'язані з функціями)
Так, сьогодні ми на бойовому кораблі будемо подорожувати хвилями функцій і за мету берем наступне(слайд):
Повторити і систематизувати ті вміння, що були вами набуті впродовж вивчення цієї теми.
Сьогодні усі ми з вами будемо членами екіпажу. Як ви вважаєте, які предмети повинні знати моряки?
(географію, алгебру, фізику, геометрію, астрономію, іноземні мови0.
Так , і серед цих предметів-алгебра. От сьогодні в процесі подорожі по функціях ми подивимося, наскільки підкований екіпаж нашого корабля з алгебри.
Перевіримо, наскільки ви знаєте "район плавання».
Усне опитування(слайд)
Питання:
7. Яка функція називається лінійної?
8. Що є графіком лінійної функції?
9. Коли графіки двох лінійних функцій перетинаються?
10. Коли графіки двох лінійних функцій не перетинаються?
Повторення поняття «Функція».
1.Для успішного проведення навчань кожному члену екіпажу роздають по одному чистому аркушу. Чи буде дана залежність «учень-аркуш» функцією?
2.Кажному-по чотири листи. Отримана залежність «член екіпажу-4 аркуша» буде функцією?
2. На всіх-один аркуш ватману. Функція?
Отже, ви готові до навчань. Перед вами завдання(слайд):
накреслити маршрут вашого руху на навчаннях, якщо ваш шлях описується формулою у = 100х. Масштаб: по осі ОХ у 1см-1одиниця, по осі ОУ-в 1см-100одиниць.
Робота з графіком:
1. Дізнайтеся, на якій відстані від бази ви повинні бути через 2 години, через 4 години?
2. Через скільки годин ви будете на відстані 600км, 800км від бази?
Наступне завдання (на схематичне зображення графіка)(слайд)
Робота з навігаційними приладами.
1. На ваших приладах ви будете моделювати графіки руху кораблів умовного супротивника. Рух кораблів супротивника описується прямою пропорційністю, у разі де к<0, к> 0? Моделюємо.
2. Рух описується формулою у = 4?
3. Рух описується формулою у = 5х; у = 5х +4?
4. Рух описується формулою у =- 2х; у =- 2х-8?
А тепер змоделюємо рух нашого корабля і рух кораблів супротивника(слайд)
а) наш рух задано формулою у = 6х, рух корабля противника задано формулою у = 6х +2.Чи зустрінуться кораблі?
б) наш - у = 2х, супротивника - у =- 3х. Зустрінуться?
3. Розв´язування вправ.
Члени екіпажу судна показали, що всі вони цілком можуть взяти участь у бойових навчаннях. Ми виходимо у відкрите море, наше завдання - виявити і знищити кораблі умовного супротивника. Але - полундра! Раптом відмовили всі бортові системи корабля і навігаційні прилади, а нам потрібно терміново обчислити передбачувані координати точок зустрічі з кораблями супротивника. Нам відомі формули руху нашого судна і судна супротивника. Як дізнатися координати точок зустрічі? (слайд)
(Троє учнів розв’язують біля дошки, інші отримують індивідуальні завдання)
1. у = 10х-8; у =- 3х +5 Відповідь: (1, 2)
2. у = 14-2,5 х; у = 1,5 х-18 Відповідь: (8; -6)
3. у = 14х; у = х +26 Відповідь: (2; 28)
Треба вирішити питання: як не потрапити під обстріл супротивника. (Отримують картку троє учнів)
«Скласти формулу для нашого руху, якщо рух снарядів можна описати формулою у = 7,5 х так, щоб снаряд не потрапив у наш корабель?»
Йде самостійна робота з подальшою перевіркою.
Займемося підвищенням своєї боєготовності.(слайд)
1. Відомо, що рух корабля супротивника можна описати лінійною функцією. Який з цих графіків може бути графіком руху корабля умовного супротивника?
2. Наш корабель отримав сигнал про знаходження в довколишніх водах 4-х кораблів. Вдалося розшифрувати формули руху однієї пари.
Інша пара рухається тим же правилом, але одна формула невідома. Встановіть її.
У = 5х +2; у = 5х
У =- 3х +8 у =?
Радіст отримав від головного корабля завдання, в якому вказані координати 5-ти кораблів умовного супротивника.(слайд)
Ось вони: А (2; -1); В (3, 2); С (-4; -2); Д (0, 4); М (-5; 0)
Наше завдання-знищити ці кораблі. Для цього ви повинні скласти таку формулу, щоб змогли «потрапити» у зазначені точки.
(Наприклад, у =- 0,5 х; у = 4х-10; у = 2х +6; у = 8х +4; у = 2х +10)
4. Підведення підсумків уроку.
Кораблі умовного супротивника знищені. Бойова задача вирішена. Дякую екіпажу корабля за службу. А яка ж була мета уроку?
(Виставляються оцінки за участь у «бойовому плаванні»
5. Домашнє завдання: повторити теорію §21-§23, підготуватися до к / роботи.