Тема. Аделя Григорук “На рідній землі”
Мета:Ознайомити учнів з творчістю Аделі Григорук, її книжкою
“На рідній землі”.
Розширити уявлення про потішки, забавлянки, чистомовки,
загадки...
Пробудити інтерес до вивчення рідної мови, слова.
Виховувати любов до барвистих сторінок книжки, в яких
відкривається багатство і краса нашої природи, відтворена
автором яскраво і мальовничо.
Матеріали до уроку: книга А.Григорук “На рідній землі”,ксерокопії
окремих віршів з цієї збірки,
портрет автора.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Мовленнєва розминка
1.Робота над скоромовкою
Смачні бутси
Цуценятко куце-куце
Смачно гризло мої бутси.
І тепер мені на матч
Як без бутсів?
Ну хоч плач...
2.Гра “Блискавка”
Казка,каска,казка,казка.
Дубочки,дубочки,зубочки,дубочки.
Миска,мишка,мишка.
3.Гра “Доповни речення”
Жовтіють дерева.
Восени жовтіють дерева.
Восени жовтіють дерева у садах і лісах.
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні ми познайомимося ще з однією талановитою людиною, яка проживає у нашому краї ,працює і пише вірші , казки, загадки, скоромовки для дітей -Аделя Григорук.
Коротка біографія
Аделя Григорук народилася в селищі Обертин Тлумацького району Івано-Франківської області. Вже в 4 роки почала сама читати казки і придумувати свої казки,вірші. Вчилася в школі дуже добре.
Після школи поступила в Чернівецький державний університет на філологічний факультет.
У 1974 році прийшла працювати у Косівський технікум народних промислів вчителькою української мови і літератури.
Потім працювала заступником директора Косівського прикладного мистецтва. Та це все їй не заважало писати вірші, казки, оповідання, наукові статті, видавати книжки.
ІІІ.Ознайомлення з книгою Аделі Григорук “На рідній землі”
1.Показ портрета письменниці.
2.Демонстрація книжки”На рідній землі”
1.Ознайомлення зі змістом книги.
2. 1 розділ: “Під сонечком зростаємо”.
а) Вірші “Рідна мова”,
“Моя Україна”
-З чим і ким порівнює автор нашу Україну?
б) Читання учнем вірша “Матінко моя”
3. 2 розділ “Потішки”
Робота над потішкою “Півнику-когутику”
-А коли і кому читають потішки?
4. 3 розділ “Чистомовки”
а) Вивчення чистомовки “Джміль”
Чорний джміль
На квітку сів,
Басовито загудів:
-Дуже меду
Хочу я
І джмелина
Вся сім’я!
5. 4 розділ “Забавлянки”
Читання учнями.
6. 5. розділ “Казочки маленькі”
Робота над казкою “Лісовий медичний пункт”.
1. Читання вчителем.
2.Питання до прочитаного
-Хто просив допомоги в медпункті?
-Хто головний лікар?
-Хто є медсестричками?
3.Словесне малювання малюнка до даного вірша.
7. 6 розділ “Загадки”
ІV. Складання павутинки
потішки вірші загадки
забавлянки На рідній землі чистомовки
лічилки казки
V. Підсумок уроку
Продовжіть речення.
-Ми сьогодні познайомилися з творчою людиною....
-Читали вірші, загадки, чистомовки та багато іншого з книжки...
-Чому книга має назву “На рідній землі”?
-Мені найбільше сподобалося....
VІ.Домашнє завдання.
Скласти римовану загадку про свій край.