Конспект уроку алгебра для 8 класу на тему «Тотожні перетворення виразів, які містять квадратні корені. » Підготувала вчитель математики КЗ «Городнянський ліцей №1» Резніченко Наталя Вікторівна.
Мета уроку: узагальнити знання та вміння щодо означення та властивостей арифметичного квадратного кореня. Закріпити вміння та навички застосовувати вивчені способи дій для перетворення виразів, що містять квадратні корені. Розвивати увагу, пам'ять та логічне мислення учнів, пізнавальний інтерес до історії математики. Виховувати культуру спілкування, працьовитість та позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: урок узагальнення знань, вмінь та навичок.
Уміє розв’язувати задачі той, хто їх розв’язує.
Д. Пойя
Перебіг уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Знайди помилку!
№ 670
№672
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
а) Які тотожні перетворення виразів із коренями ви знаєте?
1) Винесення множника з-під знака кореня.
2) Внесення множника під знак кореня.
3) Додавання виразів із коренями.
4) Віднімання виразів із коренями.
5) Множення виразів із коренями.
6) Скорочення дробів.
7) Звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу.
б) Повторення теоретичного матеріалу.
Метод «Мікрофон». Закінчити речення (початок речення формулює вчитель).
в) Математична естафета
а) б) в) г) д) е) є)
Квадратний корінь |
Арифметичний квадратний корінь |
|
5 4 1 20 0,8
|
-5 -4 -1 -20 -0,8
|
5 4 1 20 0,8
|
г) Виконати дії усно.
1) 12а + 4а; (а – 1)(а + 1).
2) 12
д) Гра «Вірю. Не вірю».
Чи віриш, ти, що рівність правильна?
=6;
е) Усно виконайте обчислення, записавши відповіді, ви дізнаєтесь, в якому році в літописі вперше з’явилася назва «Україна».
Перша згадка про Україну відноситься до 1187 року.
є) Тестова робота
1) Знайдіть значення виразу:
8 -4; 4 256 4
2) Знайдіть значення виразу:
13 1 -13
3) Знайти значення виразу:
7 5 25 13
4) Знайти значення виразу:
49 -7; 7 7 14
5) Яка із рівностей правильна:
6) Яка із рівностей є хибною:
х=2 х=4 х=-4; х=4 х=
IV. Удосконалення знань, умінь і навичок.
|
|
|
|
|
|
Кожна група отримує завдання і конверт з відповідями до завдань. Після виконання завдань група розкриває конверт, наклавши відповідь на умову (відповіддю до умови). В результаті отримують крилаті слова Рене Декарта:
Знак кореня від Рене Декарта
Еволюція знака радикала продовжувалась більше 500 років.
Починаючи з ХІІІ ст. італійські та інші європейські математики позначали корінь латинським словом Radix (корінь або скорочено R).
В XV ст. Н.Шюке писав замість . Тільки в 1637 р. Рене Декарт зєднав знак кореня з горизонтальною рискою, застосувавши в своїй «Геометрії» сучасний знак кореня. Знак став загальновживаним лише на початку XVIII ст.
Зразок: 1)
2) .
Самостійно: а) б) в) г)
Зразок: 1)
2)
Самостійно: а) б) в) г)
Приклади:
4) Розкласти на множники вираз:
Зразок: 1)
2)
3)
4)
Самостійно: а) б)
в) г) m – n, якщо
5) Скоротити дріб:
Зразок: 1)
2)
Самостійно:
Математичний словник
Вирази і називаються спряженими.
Самостійно: назвати вирази, які спряжені до наступних:
Робота в парах.
«Вправний рахівник»
1) 2) 3)
4) 5) 6)
7)
2) Обчислити значення виразів:
1)
2)
3)
3) Спростити вирази:
1) 2)
V.
1. Значення слова радикал в хімії.
Радикал – це стійка група атомів у молекулі, яка у процесі хімічного перетворення без зміни з однієї сполуки в іншу.
2. Значення слова радикал в суспільстві.
Радикал – прихильник радикалізму, тобто безкомпромісний виразник будь-яких поглядів, як правило – пов’язаних з глибокими перетвореннями в суспільному устрої.
Радикал – член якої-небудь Радикальної партії.
3. Значення слова радикал у лінгвістиці.
Радикал – ієрогліфічний ключ (ієрогліф, який є складовою частиною іншого ієрогліфа і який часто дозволяє пояснити його значення).
4. Значення слова радикал у біології.
Це розгалужена підземна частина рослини або гриба, орган, який забезпечує закріплення (укорінення) у ґрунті, підживлення водою та іншими речовинами, а в окремих випадках, для вегетативного розмноження.
VІ. Підсумок уроку.
а) Прийом «Рефлексія». Продовжи речення:
1) Сьогодні на уроці я дізнався…
2) Мені сподобалось…
3) Сьогодні на уроці я навчився…
4) На мою думку можна було б …
5) Тепер я знаю, що…
Рефлексія
б) Підводяться підсумки уроку (оцінки).
VІІ. Домашнє завдання.
Щоб око бачило далеко, а розум – ще далі, виконайте вдома такі вправи:
повторити §13 - §18, виконати № 685; № 689; додатково № 687.
Якщо сьогодні в когось не вийшло – не засмучуйтесь.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись.
Бо чого навчився в школі,
Знадобиться ще колись.