Конспект уроку алгебри у 8 класі на тему «Формула коренів квадратного рівняння. Розв'язування квадратних рівнянь»

Про матеріал

Конспект уроку алгебри у 8 класі на тему

«Формула коренів квадратного рівняння.

Розв'язування квадратних рівнянь»

Тема уроку. Формула коренів квадратного рівняння. Розв'язування квадратних рівнянь.

Мета уроку: Вивести формулу коренів квадратного рівняння загального вигляду; навчити учнів застосовувати її до розв'язання квадратних рівнянь;

розвивати логічне мислення, увагу, культуру мови і запису; виховувати свідоме ставлення до вивчення математики;

формування компетентностей: математичної – уміння оперувати інформацією, виконувати обчислення, уміння розв'язувати раціональні рівняння; ключові – інформаційно-цифрова, соціальна і громадянська; спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

Учні повинні:

розпізнавати повне квадратне рівняння і визначати його коефіцієнти;

визначати кількість коренів квадратного рівняння залежно від знаку дискримінанта; знати формулу дискримінанта та коренів квадратного рівняння, застосовувати ці формули при розв'язуванні вправ;

визначати кількість коренів рівняння залежно від знаку дискримінанта.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Таблиця «Квадратні рівняння», картки–завдання для індивідуальної роботи; мультимедійний проектор.

Перегляд файлу

Рєзнік Інна Григорівна

учитель математики

КЗ «ШАРІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Конспект уроку алгебри у 8 класі на тему

«Формула коренів квадратного рівняння.

Розв'язування квадратних рівнянь»

 

Тема уроку. Формула коренів квадратного рівняння. Розв'язування квадратних рівнянь.

Мета уроку: Вивести формулу коренів квадратного рівняння загального вигляду; навчити учнів застосовувати її до розв'язання квадратних рівнянь;

розвивати логічне мислення, увагу, культуру мови і запису; виховувати свідоме ставлення до вивчення математики;

формування компетентностей: математичної – уміння оперувати інформацією, виконувати обчислення, уміння розв’язувати раціональні рівняння; ключові – інформаційно-цифрова, соціальна і громадянська; спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

Учні повинні:

розпізнавати повне квадратне рівняння і визначати його  коефіцієнти;

визначати кількість коренів квадратного рівняння залежно від знаку дискримінанта; знати формулу дискримінанта та коренів квадратного  рівняння, застосовувати ці формули при розв’язуванні вправ;

визначати кількість коренів рівняння залежно від знаку дискримінанта.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Таблиця «Квадратні рівняння», картки–завдання для індивідуальної роботи;  мультимедійний  проектор.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. 

ІІ. Перевірка виконання домашнього завдання.

Вправи № № 785, 790 перевірити за готовими розв’язаннями.

Вправу № 787  перевірити коментуванням з місця.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Вправа «Незакінчені речення» 
  • квадратним рівнянням називається…
  • коефіцієнти рівняння називаються..
  • зведеним називається рівняння,  
  • неповним називається рівняння, …

 

2) Назвати коефіцієнти квадратних рівнянь:                      

а) х2 – 2х + 24 = 0;  б) 2х2 + 2х – 5 = 0; в) 16х2 + 8х + 1 = 0; г) х2 – 6х + 9 = 0.

3) Скласти квадратне рівняння, якщо відомі коефіцієнти:

а

b

с

5

0

–7

–1

4

0

5

1

–2

6

–3

2

 4) Які з рівнянь не мають коренів:

   а) 3  = –18;             б) –5 = –10;     в) х2 – 64? Чому?

     5) Розв’язати рівняння:

  а) 16х2 + 8х + 1 = 0;            б) х2 – 6х + 9 = 0.

IV.    Мотивація навчальної діяльності.

В домашньому завданні ви зустрічалися із зведеними квадратними рівняннями, де треба розкласти його ліву частину на множники, але якщо у вас зустрінуться

рівняння, які не є зведеними, необхідно знайти достатньо простий алгоритм розв’язування квадратних рівнянь загального вигляду. Розв’язання цієї проблеми і є головною метою нашого уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

       1. Виведемо формулу коренів квадратного рівняння ах2+ bх + с = 0.

Помножимо обидві частини рівняння на 4а (а  0), матимемо:

2 х2+ 4аbх 4ас = 0,

(2ах)2 + 2∙2ах∙b + b2  b2+ 4ас = 0,

(2ах + b)2 b2 + 4ас = 0,

(2ах + b)2 =   b2  – 4ас.

      Вираз   b2 – 4ас називають дискримінантом (від латинського diskriminns – той, що розрізняє) даного рівняння і позначають буквою D. Тоді  

(2ах + b)2= D. За значенням D можна визначити кількість коренів квадратного рівняння ах2 + bх + с = 0.

2. Встановимо залежність кількості коренів рівняння від дискримінанта.

Питання для учнів:

  – Скільки коренів може мати рівняння (2ах + b)2 = D і від чого це буде залежати?

Розглядаємо випадки:

1) Якщо D > 0, то, тобто

              2ах + b =  https://naurok.com.ua/uploads/files/35084/21804/21994_html/images/21804.002.png       або          2ах + b = –https://naurok.com.ua/uploads/files/35084/21804/21994_html/images/21804.002.png

                                   .

Короткий запис:

    - формула  коренів квадратного рівняння.

2)  Якщо D = 0, то 2ах + b = 0,   – єдиний корінь.

3)  Якщо D < 0, то дане рівняння не має коренів, тому, що не існує такого значення х, для якого значення виразу  (2ах + b)2 було б від’ємним.

Користуючись  формулою коренів квадратного рівняння можна розв’язати будь-яке квадратне рівняння

  Питання до учнів:

 – Який алгоритм «Розв’язання повних квадратних рівнянь формулою»? Форма запису розв’язування повних квадратних рівнянь за формулою  

Приклад. Розв’язати рівняння  х2  + 5х +6 = 0.                 

D = b2 – 4ас;  D = (5)2 − 4https://naurok.com.ua/uploads/files/35084/21804/21994_html/images/21804.008.png1https://naurok.com.ua/uploads/files/35084/21804/21994_html/images/21804.008.png6 = 25 – 24 = 1>0,рівняння має два  корені;  

х1    x2 = ;   х1 = ; х2= ; х1 = -2;  х2= - 3.

  1.                                       Закріплення вивченого матеріалу.                       

1) Вправи 807, 809 (усно)

2) Колективно №№ 810, 812, 814

3) Робота в парах. Розв’яжіть рівняння та перевірте отримані результати.

а) 5х2 +10х – 3 = 0; 

б) 3х2 – 2х – 1= 0; 

в) х2 – 2х – 14= 0;

г) 5х2 +4х – 5 = 0; 

VIII. Підсумок уроку.                                                           

  1. Виконання експрес-тесту «Перевір себе сам».
  2. Рефлексія:
  •   мені було незрозуміло…;
  •   у мене виникли такі запитання…;
  •   я не впорався з такими завданням…;
  •   мені вдалося…

3. Оцінювання.

  1. Домашнє завдання

Опрацювати § 21, виконати №№ 811, 813, 815. Вивчити формулу коренів квадратного рівняння.

(Підручник О.С. Істер   «Алгебра» 8кл. – К.: Генеза, 2016).

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
31 березня 2021
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку