КЗ «МАРТІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ»
ПЕЧЕНІЗЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Розробка
уроку англійської мови
в 4 класі
Вчитель: Уманська Ж.О.
2018/2019 н. р.
Topic: SPECIAL DAYS. ORDINAL NUMBERS. DATES
Date: February 13, 2019
Form: 4 (Age 9-10 years old)
The place: Unit 6. Special Days. Lesson 1
Type: Combined lesson with using multimedia technologies
Time: 40 minutes
Objectives: By the end of the lesson pupils will be able to
Equipment: books and workbooks “English 4” by Alla Nesvit, Power Point presentation, CD game “Way Ahead 3”, computer, Touch board, handouts “The Table of Ordinary Numbers”, two ribbon awards “1st” and “2nd”.
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ УРОКУ
|
Ключові компетентності |
Компоненти |
||
1. |
|
Реалізується через предметні компетентності |
||
2. |
Математична компетентність
|
Уміння: • розв’язувати комунікативні та навчальні проблеми, застосовуючи логіко-математичний інтелект. |
||
3. |
Інформаційно-цифрова компетентність |
Уміння: • вивчати іноземну мову з використанням спеціальних програмних засобів, ігор. |
||
4. |
Уміння вчитися упродовж життя |
Уміння: • визначати комунікативні потреби та цілі під час вивчення іноземної мови; • критично оцінювати інформацію; • оцінювати власні навчальні досягнення. Ставлення: • сміливість у спілкуванні іноземною мовою; • подолання власних мовних бар’єрів; • відповідальність за результати навчально-пізнавальної діяльності; • наполегливість; • внутрішня мотивація та впевненість в успіху. |
||
5. |
Ініціативність і підприємливість
|
Уміння: • ініціювати усну взаємодію іноземною мовою для розв’язання конкретної життєвої проблеми; Ставлення: • дотримання етичної поведінки під час розв’язання життєвих проблем; • ставлення до викликів як до нових можливостей. |
||
6. |
Соціальна та громадянська компетентності |
Уміння: • співпрацювати з іншими на результат, спілкуючись іноземною мовою. |
PROCEDURE
T: Hello everybody! Glad to see you again! Are you ready for the lesson? Show me your text book, your workbook, the daybook, your vocabulary and a pencil-box. Thank you. I can see you are ready for the lesson.
Exercise 1 p. 64 (WB)
ANSWERS:
1. It’s Lucy’s House.
2. It’s Hotel.
3. It’s Airport.
4. It’s Souvenir Shop.
5. It’s Café.
T: Now, look at the calendar. What does it help us to know? What can we see?
P1: The day.
P2: The month.
P3: The date. The number or position of the day in a month.
T: So, today we are going to speak about moths of the year, learn to use a calendar to tell dates and find out when is your special day. Each of us has a special day. What is it?
P4: May be a birthday?
T: Yes, it is. Are you ready to start?
PP: Yes, we are.
T: To tell the dates we have to know the names of the months and numbers. So let’s sing two songs: “The Months of the Year” (1.15 minutes) and “The Number Song” (3.06 minutes).
Source: https://www.youtube.com/watch
T: Please, open your books on page 87. Look at Ex. 1. You can see a table of ordinal numbers. Listen and repeat.
Example: 1 first – 11 eleventh – 21 twenty-first
T: We use ordinary numbers to comment the results of competitions. And now, look at the participants and drag the words into the gaps.
Example: Sue is fourth.
T: And now, look at a sheet of a calendar. It’s a date. It’s the fifteenth of February. Look at the calendar and say the date.
P5: It’s the thirteenth of February.
Source: https://www.youtube.com/watch?v=jOUdGf8oVc8
T: Look at the names of the months.
T: I have some sentences about the months of the year. Some of them are true and some are false. Read and agree or disagree.
Example: January is the first month of the year.
T: Every month people have their special days. They have their birthdays. It’s time to open your books on page 88. Task 4. Listen and repeat the chant.
Apples, peaches, pears and plumps,
Tell me when your birthday comes.
T: Who can repeat?
PP: …
T: Look at the pictures and dates. Ask anybody you like as an example.
Example:
A: When is Ann’s birthday?
B: It’s on the fourth of November. Etc.
Ex. 4 (c) p. 88 (5 minutes)
T: Throw the ball to anybody you like and ask the question “When is your birthday?”
PP: …
Ex. 3 p. 66 (WB)
Make up questions and answer them.
Example: What is the tenth of a year? – It’s October. etc.
T: At the end of the lesson let’s play “A Fly Swatter” game. We have the first row “A Red Team” and the second row “A Yellow Team”. The pupils from both teams in turn have to listen to the ordinal number and run to the blackboard to swat it. The faster pupil gets a point. The team with more points wins. Here we go!
EXTRA
T: Look at the date. Tell what holiday we celebrate on this date.
Example: 1st January – Christmas is on the first of January etc.
T; Look at the date and choose the correct words.
Example: 3/04 - the 3rd of April – His birthday is on the third of April.
VI. Homework
Ex. 5 p. 88
Match, say and write.
Ex. 1 p.87
Copy out into your vocabulary.
T: This is the end of our lesson. If you tried best and feel happy show a smiling face. If not – show a sad face.
“Thank you Song” (1 minute)