Я досліджую світ ( 3клас)
Тема. Безпечна поведінка на дорозі, біля залізничної колії.
Мета. Ознайомити з поняттям « гальмовий шлях автомобіля», «оглядовість»,
« обмежена оглядовість»; формувати вміння переходити дорогу з обмеженою оглядовістю та за несприятливих умов; ознайомити з правилами переходу через залізничний переїзд, заходами безпеки під час руху вздовж залізничної колії; розвивати вміння орієнтуватися в складних ситуаціях; виховувати уважність, відповідальність за свої вчинки.
Обладнання: презентація до уроку , конструктор Лего , слова для учнів, тест для перевірки знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сядьте зручно, посміхніться,
І на мене подивіться.
Зробимо в науку крок,
Починаємо урок!
Слайд 1
- Покажіть, з яким настроєм ви прийшли на урок. (Мімікою обличчя або рухами)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Пригадаємо, про що говорили на минулому уроці? (Правила поведінки у громадських місцях)
1. Перевірка домашнього завдання. (с.40-42, придумати 2 правила « Як я поводжуся у громадських місцях»( по групах) )
- Що таке громадське місце?
- Чи існують правила поведінки у громадських місцях?
Асоціативний кущ
Як я поводжуся у громадських місцях (у бібліотеці,в магазині,
у театрі, у музеї, у храмі)
ІІІ. Оголошення теми уроку.
- Прослухайте мою розповідь і здогадайтеся, що ми будемо вивчати сьогодні на уроці.
Дорога до школи! У кожного вона своя, така знайома, що із заплющеними очима можна по ній пройти! Та виявляється, що не завжди вона буває безпечною, оскільки комусь треба переходити проїжджу частину вулиці. А тому існує небезпека, що може загрожувати твоєму здоров’ю і життю. Звичайно, спочатку по цій дорозі вас водили батьки, щоб ви її добре вивчили і навчилися вибирати безпечне місце. А згодом ви подорослішали, і батьки вам самим довірили йти нею.
-Про що піде мова на уроці? ( Про безпечну поведінку на дорозі)
Слайд 2
VІ. Робота по темі уроку.
1.Проект знань.
- Чи являється дорога громадським місцем?
- Ми з вами сьогодні прийшли до школи. А хто прийшов пішки? Коли ви йшли по тротуару, як ви називалися?(Пішоходи).
- А хто приїхав маршрутним таксі чи тролейбусим? Як називаються люди, які їдуть у маршрутці?(Пасажири)
- А кого сьогодні тато чи мама привезли на машині? Як назвати тата або маму, які їхали у машині за кермом? (Водій)
Слайд 3 І пішоходи, і пасажири, і водії – всі ми учасники дорожньо – транспортного руху .
2. Повторення правил дорожнього руху.
- Які правила дорожнього руху ви знаєте?( Діти називають правила, а решта дітей цеглинками Лего показують чи дотримуються вони їх. Так –зелена. Ні- червона.)
3 . Додаткова інформація підготовленими учнями.
Слайд 4
Дорога. Тротуар. Бордюр.
В давні часи дороги були єдиними і для тих, хто їхав, і для тих, хто йшов. Це часто призводило до нещасних випадків. Царі видавали суворі накази, намагалися навести порядок на вулиці. Минав час, але нещасних випадків не зменшувалось. І тоді люди самі вирішили: треба розділити потоки їздових і пішоходів. Почали мостити дороги для їздових і будувати спеціальні доріжки для пішоходів, які назвали французьким словом "тротуар", що означає дорога для пішоходів.
Тротуари трохи піднято над бруківкою, де їздять машини, і відгороджено кам'яною брівкою, яка ще називається бордюр. Пішоходи рухаються у двох напрямках по тротуарах.
Світлофор
Слово це складене з двох частин: світло і фор , що означає «світло» , зрозуміло, а ось що криється за словом «фор». Це слово походить від грецького «форос» і означає «той, що несе», або «носій». Отже, світлофор – це носій світла , той , що несе світло , причому трьох різних кольорів .
Світлофору вже більше трьохсот років . Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці . Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло.. Тепер у великих містах працюють світлофори, які самі можуть пропускати транспорт , їм у цьому допомагає електроніка .
4. Фізхвилинка.
Слайд 5
- Діти ,запрошую вас у цікаву подорож. В подорож відправимося на ось цьому автомобілі.
- Що необхідно нам знати, вирушаючи у дорогу! (Правила дорожнього руху)
- А навіщо нам їх знати? (Щоб подорож була безпечною)
- Зараз я прошу вас підвестися, тому що ми будемо грати. Я буду називати певні дії, і ви всі разом будете їх виконувати. Всі готові? Рушаймо!
- По автомобілях! (діти сідають за парти)
- Плавно, спокійно, але надійно закриваємо двері! (діти демонструють, як вони закривають дверцята)
- Обов’язково, пристебаємо ремінь безпеки! (діти роблять руками відповідні рухи)
- Оглядаємось навколо, щоб нікого не зачепити! (діти озираються на всі сторони)
-Заводимо мотор! (діти озвучують і показують, як вони заводять мотори)
- Натискаємо на газ! (діти демонструють відповідні рухи)
- Поїхали!
Звучить весела музика.
- Будьте уважними. Пильно слідкуйте за дорогою. Ми рухаємося по трасі, поряд багато різних автомобілів. Звертайте увагу на перехрестя, транспортні зупинки, пішохідні переходи, тротуари.
- Прошу всі транспортні засоби «припаркувати» на спеціально обладнаних місцях. Зараз потрібна Ваша допомога одному хлопчику.
5.Робота з підручником. ( с.45-47)
Світлина (с.45)
Гальмовий шлях.
Слайд 6
-Що таке гальмовий шлях?
-Від чого залежить гальмовий шлях?
-Як вас при цьому бачить водій?
Обмежена оглядовість. (с.46)
Небезпечні ситуації.(с.46)
-Коли ще виникають небезпечні ситуації? (с.46)
Слайд 7 Флікери
6.Дорожні знаки у школі.
Слайди 8, 9, 10, 11, 12
-Пропоную застосувати правила дорожнього руху у школі і використати для цього деякі дорожні знаки, щоб вчителі й учні могли вільно рухатись.
** «Розворот заборонено» з 8-00 до 15-00.( Пропонуємо біля входу у школу)
** «Рух по колу». (у вестибюлі).
** «Зона паркування». (Клас).
** «Головна дорога». (Дорога до класу).
** «Обгін заборонено». (По сходах).
** «Пункт технічної допомоги». ( Медпункт).
** «Заправка». ( Їдальня).
**«Подача звукових сигналів заборонена». (У коридорах під час перерви).
**«SТОР-контроль». (Для учнів, що запізнились до школи ).
( До світлини школи підібрати дорожні знаки з поясненням)
-Ми з вами доповнили існуючі правила поведінки у школі новими.
7. Залізничний переїзд.
Слайд 13
-У більшості населених пунктів є залізниця.
-Прочитати правила переходу залізничного переїзду. (с.47)
8. Тестування.
1) Гальмовий шлях – це…
А) обмежена оглядовість
Б) шлях, який проїде ще автомобіль після зупинки
В) слизька дорога
2) Коли переходиш вулицю під час ожеледиці не можна…
А)переходити в дозволеному місці
Б)переходити у місцях, де є круті повороти
В) йти по сигналу світлофора
3) На залізничному переїзді треба орієнтуватися…
А) за положенням шлагбаума
Б) за положенням шлагбаума, за сигналами світлофора, за звуковою сигналізацією
В) за звуковою сигналізацією
ПЕРЕВІРКА: Якщо 3 правильні відповіді – зелений смайлик,
1-2 правильні відповіді – жовтий смайлик,
правильних відповідей немає – червоний смайлик,
V. Підсумок уроку.
1. Гра «Знайди позицію»
-Чи необхідно дотримуватися людям правил дорожнього руху?
ЗА - +
ПРОТИ - _
НЕ ЗНАЮ - !
2 .Технологія РАФТ
РОЛЬ
АУДИТОРІЯ
ФОРМАТ
ТЕМА
V. Підсумок уроку.
Підручник с.45-47. * Намалювати дорожній знак, який можна поставити біля залізничного переїзду.