Урок ЯДС 3 клас"Чим славиться наш рідний край "

Про матеріал
Продовжувати знайомити з культурною спадщиною українського народу, дати поняття про ландшафтний парк, здійснити заочну подорож до “Софіївки”, познайомити з окремими сюжетами давньогрецького поетичного епосу, покладеними в основу побудови парку. Прищеплювати почуття гордості за свою державу.
Перегляд файлу

 

                              Я досліджую світ 3 клас

 

Тема: Чим славиться наш рідний край.  “Уманське диво”-Софіївський парк.

 

Мета:  продовжувати знайомити з культурною спадщиною українського народу, дати поняття про ландшафтний парк, здійснити заочну подорож до “Софіївки”, познайомити з окремими сюжетами давньогрецького поетичного епосу, покладеними в основу побудови парку, розвивати допитливість, спостережливість, зацікавленість; прищеплювати почуття гордості за свою державу.

Тип уроку: урок-подорож.

Обладнання: листівки, фотокартки видів “ Софіївки”та інших парків.

 

                                                              Хід уроку

 І Організаційний момент.

- Сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні у нас відкритий урок. До нас на урок завітали гості, давайте привітаємось:

                  -Добрий день, шановні гості!

                    Раді вас вітати,

                    Щастя та добра вам

                    Щиро хочем побажати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 -Над якою темою ми працювали на минулому уроці? (культурна спадщина нашого українського народу).

     _ Ми здійснювали мандрівку по містах України за допомогою наших друзів підручників, знайомилися з памятками матеріальної та духовної культури українського народу.

- Сьогодні ми знову здійснимо заочну подорож по містах України і дізнаємось що вам найбільше запамяталося. І побуваємо в одному  чудовому, мальовничому  невеликому українському містечку. Але щоб подорожувати, потрібно вибрати вид транспорту. На чому поїдемо? Поїздом?

-Без чого не можна їхати в поїзді? ( без квитків).

-Правильно, без квитків.

-Щоб купити квиток, потрібно правильно дати відповіді на запитання. Квитки незвичайні, квитками служать пелюстки квітки, на яких записані запитання.

1.  -Що робить нас українцями?(те, що ми живемо в Україні, ходимо по українській землі, в нас тече кров наших предків. Ми причетні до культури українського народу.)

2. –Що таке культура?(культура-це всі духовні і матеріальні цінності, створені людиною протягом усієї історії.)

3. –Що ми відносимо до культурної спадщини?(памятки історії(56тис.), памятки монументального мистецтва(7 тис.), памятки архітектури(15 тис.), музеї, мистецтво(література, музика, образотворче мистецтво).

4. –Що таке архітектура? Монументальний? (архітектура- це мистецтво проектувати і будувати будинки, споруди та їхні комплекси.; монументальний-це величний, створює враження величиною, могутністю.)

5. –Скільки памяток культурно-історичної спадщини зберігає нині наш народ? (152 тис.)

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

-Квитки купили всі,  і вирушаємо в подорож по найбільших містах України.

 

1.Зупинка” Домашнє завдання”.

- Щоб наш поїзд рушив, я повинна запитати у вас, чи знайшли ви відомості про українських художників та їх мистецькі твори.  (діти розповідають про художників: М. Приймаченко, К. Білокур та ін.)

 

 2. Подорож.

   -Наш поїзд мчить нашою любою землею. Олександр розповість нам, яка ж наша Україна:

                        - Глянь, яка чудова

                          Наша Україна.

                          І вербичка, і калина,

                          І ставочок, і хмарина.

                          Гарна, неповторна,

                          Красна, як калина.

                          І живуть тут люди

                          Добрі, працьовиті,

                          І скажу, до речі,

                          Щей талановиті.

                          Нашу рідну Україну

                          Всю ми хочемо пройти,

                          Прокладаючи стежину,

                          І краси і доброти.

 

 

3.Зупинка “Місто Київ”.

4.” Місто Чернігів”.

5.” Місто Харків”.

6. “Місто  Львів”

 

ІV.  Повідомлення теми і мети уроку.

 1.-А ось ми прибули в невелике українське містечко. Це місто Умань. Знамените це містечко чудовим витвором людей і природи – Уманське диво – ландшафтний парк “ Софіївка”.

- Щоб потрапити до парку, нам потрібно відвідати “ Довідкове бюро” і з'ясувати, що означає вислів «Ландшафтний парк ».

-Давайте попробуємо самі дати визначення, спираючись на словло “ландшафт”.(ландшафт-загальний вид місцевості).

 

Ландшафтний парк- це зелений масив з природними або штучними насадженнями, сформований за певними законами паркового мистецтва і призначений, в основному, для масового відпочинку.

 

-Ми побуваємо заочно на екскурсії в чудовому парку.

2. Створення емоційного фону уроку.

-А щоб у вас склалося початкове уявлення про парк, послухайте вірш М. Малиновського

                                    

                                        “ Дарунок графа”

Закоханий в графиню граф

Подарував своїй коханій

Під Уманню чудовий парк:

В атичнім стилі-надзвичайний.

 

 

Дарунок той, гадаю я,

Був не лише його Софії:

Напевне, граф у цих краях

Хороший слід зоставить мріяв.

 

І от на Уманській землі

Йому судилось слід лишити.

Цей графів парк ще сотні літ

Красою буде полонити.

 

 

 

3. Розповідь учителя з елементами бесіди.

-Що залишив граф своїй коханій, нащадкам, нам?

-Цей парк називають “ Уманським дивом”. Чому?

Рідко який витвір паркової архітектури позмагається із “Софіївкою” кількістю легенд та романтичних історій, що загубилися в тінистих алеях, таємничих гротах, у нагромадженнях скель. Заснування парку оповите ореолом романтизму.

        Один із найбагатших людей XVIII ст. граф Станіслав Щесний Потоцький узяв шлюб з прекрасною графинею Софією, гречанкою за походженням. Такої красуні, як свідчать сучасники, не бачив світ. І ось Потоцький вирішив піднести своїй дружині-красуні Софії романтичний дар казкової краси, такий, щоб була у ньому і частинка Еллади- батьківщини Софії, і Єлисейські поля, і дивні рослини, скульптури- словом усе, що розвіяло б у душі коханої тугу за батьківщиною. І ось розпочалося будівництво парку в античному стилі.

  -Що означає слово античний?

  _Античний(лат.)-давньогрецький або давньоримський(залежно від культури).

 -Місце для будівництва парку було обрано вдало: мальовнича ріка, вікові дерева, балки і ручаї, нагромадження кам'яних брил…

Автором проекту і керівником будівництва було призначено талановитого польського військового інженера Людвіга Метцеля. А виконували всі роботи в парку народні майстри- умільці Уманщини.

       З 1796 по 1802 рік копали ставки, підземну річку, споруджували водоспади й водограї, прокладали алеї, переносили велетенські брили. Скульптури завозились з Франції, Італії. У парку садились дерева місцевих порід, так і екзотичні. І ось за кілька років уманські умільці створили справжнє диво.

       Парк був подарований Софії в день її іменин у травні 1802 року. Софія була у невимовному захопленні.

         Куточки парку пов'язані з міфами і легендами Стародавньої Греції і Риму, з повір'ями з життя сім'ї Потоцьких.

 

   -Чи захотілося вам побувати в цьому чудовому парку, пройтися тихими алеями, помилуватися софіївськими краєвидами?

 

 

4. Заочна подорож по парку.

 

    - Ну що ж гайда на екскурсію, яку проведуть екскурсоводи: Засунько О. та Савченко А.

(екскурсія по окремих місцях парку).

 

 

V. Закріплення та осмислення знань.

 

   -Дякуємо за екскурсію.

-Дійсно, сюди їдуть люди звідусіль.

-Яка ж то сила вабить людей, які приїздять в Умань?

- Послухайте вірш М. Малиновського “Вабить давній світ.”

 

                              Вабить давній світ

 З близьких і дальніх областей

Багато їде в парк гостей…

-Яка ж то сила їх веде?-

Цікавлюсь іноді в людей.

 

І чую ось який одвіт:

-Сюди нас вабить давній світ,

Торкнутись хочемо краси,

Що зберегли для нас часи,

 

Красою душу збагатить,

Щоб легше було у світі жить,

І естетичний взять заряд,

Щоб цвів довіку в серці сад…

 

   _То яка ж то сила вабить людей?(краса, давній світ, романтичні історії).

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

  -Про що цікаве ви довідалися сьогодні на уроці?

-Чи дійсно парк “ Софіївка” є доволі райським куточком?

-Що найбільше вам сподобалось?

-Про що розповісте вдома?

 

 

VIII. Створення газети “ Уманське диво”

 

ІX. Домашнє завдання.

- Змоделювати парк своєї мрії, скласти план забудови.

1

 

doc
Додав(-ла)
Котляр Галина
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
1851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку