Компетентнісне навчання.
Мета уроку "Безпечна прогулянка"
§продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «безпека життєдіяльності»;
§формувати уявлення про причини виникнення небезпеки у дворі та на дитячих майданчиках;
§вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення небезпеки під час прогулянки;
§виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки;
§розвивати логічне мислення, уміння робити висновки.
Основи здоров’я. 2 клас
Учитель. Кваша Тетяна Георгіївна
Тема. Безпечні прогулянки.
Мета.
Обладнання. Плакат «Двір. Дитячий майданчик», мультимедійний проектор, ноутбук, бейджики з номерами від 1 до 4, картки з завданнями для груп, фломастери, клей.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми уроку.
– Найзручніше місце для гри в місті — це дитячий ігровий або спортивний майданчик у дворі біля вашого дому. Найчастіше ви перебуваєте там не одні. Поряд із вами — діти з вашого будинку або будинків поблизу, а також дорослі — батьки чи бабусі, дідусі. На дитячому ігровому майданчику є гойдалки, каруселі, гірки тощо. Як на вашу думку, чи можна вважати дитячий або спортивний майданчик біля будинку безпечним місцем для дитини?
ІІІ. Робота над темою уроку
Вправа «Погода». Стати в коло, повернутися направо, повторювати рухи за ведучим: «Надворі гріє сонечко ( гладити по плечах того, хто попереду), дме легкий вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе в зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на дрібненький вітерець. Надворі знову сонечко».
Учні отримують завдання. На основі переглянутого мультфільму, власного досвіду, правил безпеки відомих дітям з попередніх занять, кожна група дає експертну оцінку небезпек, які існують у дворах багатоповерхових будинків та на дитячих майданчиках.
(1 та 2 номери кожної групи записують висновки групи, 3 і 4 номери ілюструють записи).
1 група. Одяг (Скласти поради як правильно обрати одяг для прогулянки, чому важливо, щоб одяг був правильно підібраний)
2 група. Безпечний вихід з квартири (Сформулювати правила як поводитися, якщо в під’їзді незнайомець, чи варто з незнайомцем заходити в ліфт)
3 група. Виявлення небезпеки у дворі (Джерело небезпеки у дворі багатоповерхового будинку: низенькі металеві парканчики з гострими елементами, обірвані дроти, відкриті каналізаційні люки)
4 група. Припарковані автомобілі (Важливо: небезпечно грати біля автомобілів, ховатися за ними, водій може не помітити цього і зрушити з місця)
5 група. Сміття у дворі (Джерело небезпеки для дорослих та дітей: бите скло, вибухонебезпечні предмети, шприци)
6 група. Дитячий майданчик (Сформулювати правила безпеки біля гойдалки, каруселі, на гірці)
– Свої наробки запишіть у міні-книжку. Кожна група створить книжку з певним правилом безпечної поведінки у дворі.
Кожна група презентує свої наробки. На плані двора прикріплюють міні-книжку, створену групою, в якій указані ризики та способи їх уникнення.
ІV. Рефлексія.