Конспект уроку "Безпечний інтернет"

Про матеріал
План-конспект етичної бесіди. Ознайомлення учнів із негативними наслідками надмірного захоплення комп'ютерними іграми, правилами безпечного користування Інтернетом; формування потреби дотримуватись правил і норм роботи за комп'ютером. Виховування дисциплінованості при роботи в мережі. Розвивання вміння безпечного використання інтернету.
Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: Безпечний інтернет

 

 

 

студентки III курсу групи ТН-17Б

фізико-математичного факультету

спеціальності трудове навчання та технології

Шевченко Тетяни Сергіївни

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2020

Мета:

Освітня: ознайомлювати учнів із негативними наслідками надмірного захоплення комп'ютерними іграми, правилами безпечного користування Інтернетом; формувати потребу дотримуватись правил і норм роботи за комп'ютером.

Виховна: виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.

Розвивальна: розвивати вміння безпечного використання інтернету.

Завдання заходу.

1. поглибити знання правил безпечного використання інтернету (допомогти зрозуміти сутності понять інтернет, комп’ютерні ігри, соціальна мережа; ознайомити із різними трактуваннями поняття, проаналізувати дії людей з різним розумінням даного поняття;

2. розбудити почуття до дбайливого ставлення до власного здоров’я, зневаги до дій шахраїв, поваги до реальних друзів; інтересу до ігор на свіжому повітрі;

3. формувати власні оціночні погляди щодо віртуальних друзів, інтернету в житті людини.

4. формувати прагнення до самовдосконалення в дотриманні правил і норм роботи за комп’ютером.

 

Форма проведення: етична бесіда

Обладнання: аркуші А4 та фломастери, відео-ролики.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

  1. https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti
  2. https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-bezpeka-v-interneti-85696.html
  3. https://sites.google.com/site/bezpecnijinternettttttt/internet-buvae-nebezpecnim
  4. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82
  5. http://phys.ippo.kubg.edu.ua/?page_id=567
  6. https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/50263/

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен із вас приготувався?

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

 

  1.        Хвилинка опитування

- Підніміть руки у кого є вдома комп’ютер чи ноутбук?

- Що таке інтернет? (Інтернет — це мережа мереж комп'ютерів, що зв'язані за допомогою міжмережевих шлюзів)

- Хто з вас користується інтернетом?

- Що таке соціальні мережі? (Соціа́льна мере́жа, суспільна мере́жа — соціальна структура, утворена індивідами або організаціями; сучасне середовище спілкування з користувачами).

- Що таке комп’ютерні ігри? (Відеогра́ — це електронна гра, в ігровому процесі якої гравець використовує інтерфейс користувача, щоб отримати зворотну інформацію з відеопристрою; Комп'ютерні ігри - це такі програми, які створені, щоб розважати людину, займати вільний час).

- Хто з вас грає у комп’ютерні ігри? Які саме?

- Захоплення комп'ютерними іграми. Це корисно чи шкідливо для вашого здоров'я?

 

 

  1. Вступна бесіда

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про інтернет його переваги та про вашу безпеку в інтернеті.

Користь Інтернету полягає в тому, що він ніби стирає кордони між країнами або навіть континентами. Люди без проблем можуть спілкуватися, навіть якщо вони знаходяться один від одного на відстані тисяч кілометрів. Всесвітня павутина дає можливість відшукати нових друзів.

Час в інтернеті з користю можна провести, переглядаючи передачі, отримуючи нові знання, освоюючи іноземні мови. Деяким навіть вдається з допомогою нього отримати нову професію або влаштуватися на хорошу роботу. Та й сам Інтернет може стати стабільним джерелом доходів. За останні кілька років з’явилося дуже багато професій, пов’язаних саме з всесвітньою павутиною.

- Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації.

 

  1.        Робота в групах

 А зараз ви розподілитесь на дві групи. Одна група напише позитивні сторони інтернету. А інша негативні. Коли ви закінчите виконувати завдання, ми подивимося, яких все-таки якостей більше в Інтернеті- позитивних чи негативних. (діти діляться на групи та виконують завдання).

 

Вчитель: Яка користі від мережі інтернет?

Учні озвучують свої варіанти:

  • Легко знаходити необхідну інформацію
  • Можна знаходити нових друзів
  • Є можливість спілкування з іншими користувачами
  • Відеозв’язок
  • Грати он-лайн ігри
  • Читати книжки он-лайн
  • Перегляд новин

 

Вчитель: Правильно. Інтернет пропонує широкі можливості для спілкування; в ньому легко знайти людей зі спільними інтересами, хобі та світоглядом. Окрім того, в мережі психологічно значно простіше спілкуватись, аніж при особистій зустрічі. Ці причини обумовлюють створення та активний розвиток інтернет-спільнот — груп людей зі спільними інтересами, котрі спілкуються переважно через Інтернет. Такі товариства поступово грають все важливішу роль у житті всього сучасного суспільства.

Але в інтернеті досить багато небезпек. Їх потрібно знати щоб не потрапляти в неприємні ситуації.

Давайте назвемо негативні риси інтернету

Учні перераховують свої варіанти:

  • Віруси
  • Нелегально викладені матеріали
  • Матеріали які не відповідають віковим особливостям
  • Недостовірна інформація
  • Спам
  • Виманювання інформації з метою подальшого грабування чи шантажу
  • Інформаційні атаки на дитину через інтернет
  • Можливість слідкування за геолокацією

Вчитель:

- Із зростанням популярності Інтернету стали проявлятись і негативні сторони його застосування. Шахраї використовують усілякі виверти, які найчастіше змушують користувачів самостійно розкрити конфіденційні дані – наприклад, посилаючи електронні листи із пропозиціями підтвердити реєстрацію облікового запису, що містять посилання на веб-сайт в Інтернеті, зовнішній вигляд якого повністю копіює дизайн відомих ресурсів. Зокрема, дехто настільки захоплюється віртуальним простором, що проводить за комп'ютером до 18 годин на добу. Таку залежність багато хто порівнює з тютюнокурінням чи наркоманією. Визначення інтернет-залежності звучить так: «Це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, перебуваючи on-line». Згідно з даними різноманітних досліджень, сьогодні інтернет-залежними є близько 10% користувачів у всьому світі. Фахівці вже розробили методики позбавлення від цієї залежності.

  • Я в все ж таки вважаю, що користі від інтернету більше ніж шкоди. Потрібно тільки правильно ним користуватися. Давайте зараз трішки відпочинимо.

 

 

Фізкультхвилинка- розминка

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

- Але найкращий відпочинок після роботи за комп'ютером — це рухливі ігри на свіжому повітрі.

 

  1. Практична робота.  Перегляд відео.
    1.        Соціальна реклама "Безпечний Інтернет-простір"

Сайт: https://www.youtube.com/watch?v=VXGZP8FJjTE

 

3.2. Безпека в Інтернеті для дітей

Сайт: https://www.youtube.com/watch?v=TUodzCtBSWU

 

Вчитель: зараз вам потрібно продовжити речення.

 

- В Інтернеті не можна ображати... (інших користувачів).

- Пароль своєї електронної скриньки, адресу, телефон не... (повідомляти стороннім).

- Незнайомі повідомлення, листи не ... (відкривати).

- Якщо під час користування Інтернетом виникають проблеми, повідомити... (дорослим).

 

  1. Підсумок заняття
    1.        Давайте всі разом підсумуємо наше заняття і складемо правила безпечного використання інтернету!

 1. Не розголошуй особисті дані в Інтернеті.
2. Пам'ятай, що багато людей розповідають про себе в Інтернеті неправду.
3. В Інтернеті та соціальних мережах старайся спілкуватися тільки з тими, з ким ти знайомий особисто. Подумай і порадься з батьками, перш ніж додати незнайому людину до себе в список «друзів».
4. Поважай співрозмовників в Інтернеті. Ніколи і ні за яких обставин не загрожуй іншим, не розміщуй агресивний і провокаційний матеріал. Будь дружелюбний.
5. Пам'ятай, що існують сайти, непризначені для дітей, не заходь на сайти «для тих, хто старше 18 років», на непристойні і агресивно налаштовані сайти. Якщо ти потрапив на такий сайт за посиланням, закрий свій браузер, використовуючи клавіші "ctrl + alt + delete".
6. Розкажи все, що ти побачив, вивчив чи дізнався нового дорослому.
7. Якщо тобі прийшло повідомлення з незнайомої адреси, його краще не відкривати, а зразу ж видалити.
8. Якщо тобі здалося, що твої друзі відправляють тобі «дивну» інформацію або програми, перепитай у них, відправляли вони тобі ці файли. Іноді шахраї можуть діяти від імені знайомих тобі людей.
9. Не завантажуй файли, програми або музику без згоди дорослих – вони можуть містити віруси, заподіють шкоду комп'ютеру.
10. Попроси батьків встановити на комп'ютер антивірус і спеціальне програмне забезпечення, яке буде блокувати поширення вірусів.
11. Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
12. Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви особисто не знаєте або не довіряєте.
13. Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
14. Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

 

- Дотримуйтесь правил користування комп’ютером, Інтернетом, не захоплюйтесь комп'ютерними іграми, а більше відпочивайте на свіжому повітрі, спілкуйтеся з рідними та друзями.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку