конспект уроку біології у 8-му класі з теми "Газообмін у легеняхі тканинах"

Про матеріал

Конспект уроку біології у 8-му класі з теми "Газообмін у легенях і тканинах" із діяльнісним підходом до навчання. Конспект містить тестові завдання на етапі актуалізації опорних знань та під час систематизації знань, а також завдання практичного спрямування.

Перегляд файлу

8 клас

Тема  «Дихання»

 

Тема уроку:        Газообмін у легенях і тканинах

Мета: охарактеризувати процеси газообміну в легенях і тканинах; розвивати логічне мислення, використовуючи різноманітні прийоми (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, конкретизація); виховувати  звичку до систематичної розумової праці та розуміння важливості біологічних знань для пояснень особливостей організму людини.

 

Основний зміст і структура уроку

Етап І – психологічне налаштування на співпрацю

  • Орієнтація – місце уроку в темі

Метод – фронтальна бесіда «Про що дізнались на минулому уроці?»

Етап ІІ – актуалізація опорних знань

               Метод – «Незакінчене речення», тестування

     Форма – фронтальна

 

І варіант

ІІ варіант

Назвіть орган дихальної системи

А – гортань

Б – нирка

В – грудина

Г - аорта

 

Назвіть газ, необхідний для забезпечення процесів життєдіяльності людини

А – озон

Б – вуглекислий

В – азот

Г - кисень

Назвіть орган дихальної системи, що належить до верхніх дихальних шляхів

А – легеня

Б – носоглотка

В – трахея

Г - бронх

Назвіть орган дихальної системи, що належить до верхніх дихальних шляхів

А – легеня

Б – носоглотка

В – трахея

Г - бронх

Назвіть орган дихальної системи, у якому розташовані нюхові рецептори

А – легеня

Б – бронх

В – трахея

Г – носова порожнина

Укажіть загальну кількість часток у легенях людини

А – дві

Б – три

В – чотири

Г - п’ять

Назвіть орган, у якому розташований голосовий апарат

А – трахея

Б – бронх

В – гортань

Г - легеня

Назвіть структуру, що вкриває поверхню легень зовні:

А – трахея

Б – плевра

В – діафрагма

Г – черевний прес

Укажіть правильний перелік органів, які входять до складу дихальної системи

А – носова порожнина, трахея, серце, легені

Б - носова порожнина, легені, капіляри серце

 

В – носова порожнина, гортань, бронхи, легені

Г - носова порожнина, гортань, щитоподібна залоза, легені

 

Установіть відповідність між органами дихальної системи та їхніми  функціями

1 носова порожнина

2 гортань

3 трахея

4 легені

А – газообмін

Б – проведення повітря і формування звуків

В – проведення та зігрівання повітря

Г – проведення повітря

Д – розтягування легень

 

Етап ІІІ – мотивація навчальної діяльності – створення проблемної ситуації

Метод – тестування, евристична бесіда

І варіант

ІІ варіант

Укажіть фактор, який впливає на частоту дихання:

А – якісний склад їжі

Б – артеріальний  тиск

В – інтенсивність реабсорбції

Г – вміст СО2 у крові

Д – вміст О2 у крові

 

Укажіть гуморальний фактор, здатний прискорити частоту дихальних рухів

А – підвищення концентрації О2 в крові

Б – зниження концентрації О2 в крові

В - зниження концентрації  СО2 у крові

Г  – підвищення концентрації СО2 у крові

 

  • Чому альпіністи, піднімаючись на висоту, відчувають зміни у самопочутті?
  • Чому аквалангісту потрібно підніматися з глибини повільно?
  •  Яка причина газообміну у легенях та тканинах?

Етап ІУ – основна частина уроку

  1. Повідомлення теми уроку
  2. Визначення очікуваних результатів уроку

Метод – пошукова бесіда, повідомлення вчителя

  1. Робота з діаграмою « Склад вдихуваного та видихуваного повітря» та таблицею підручника “Склад атмосферного повітря та повітря після видиху” (стор. 71     § 14)
  2. Робота з малюнком «Будова альвеол»

Метод – пошукова фронтальна бесіда:

  • Де відбувається газообмін між повітрям і кров’ю?
  • Артерії? Вени? Артеріальна кров? Венозна кров?
  • Яке має значення величезна кількість альвеол та загальна їхня площа поверхні?
  1. Робота з малюнком «Газообмін у альвеолах»

Метод – пошукова фронтальна бесіда

  • Що сприяє швидкому газообміну?
  1. Робота з малюнком-схемою «Газообмін у альвеолах»

Метод – евристична бесіда

  • Яка причина газообміну в легенях?

  Метод-евристична бесіда за малюнком

  1. Робота з малюнком-схемою «Причина газообміну у тканинах»

Метод-евристична бесіда за малюнком

 

    Висновок: причиною газообміну є різниця парціальних тисків кисню і вуглекислого   газу

 

  1. Характеристика газообміну в легенях і тканинах за схемою

Метод – пошукова фронтальна бесіда

C:\Documents and Settings\USER\Рабочий стол\Дихання\схема оксигемоглобін.png

 

Етап У – застосування та закріплення знань

 

  1. Пояснення зміни фізіологічних показників (частоти пульсу, наприклад) після виконання фізичних вправ та піднімаючись на висоту.

Метод- самостійна робота з текстом підручника стор.71 §14 – що таке Гірська (висотна хвороба)?

Зворотній зв'язок – фронтальна бесіда

Метод – самостійна робота з підручником  стор. 71 §14 - Чому аквалангісту потрібно підніматися з глибини повільно?

Зворотній зв'язок – фронтальна бесіда

  1. Розв’язування задачі

 

Етап У – систематизація знань

Метод – тестування

Форма  - фронтальна

 

І варіант

ІІ варіант

Укажіть речовину, що утворюється в капілярах легень у процесі газообміну

А – гідрокарбонат калію

Б – оксигемоглобін

В – фібриноген

Г - колаген

 

Розташуйте процеси засвоєння тканинами організму кисню, починаючи з моменту вдиху

А – дифузія кисню з альвеолярного повітря в кров

Б – транспортування кисню у вигляді оксигемоглобіну

В – проникнення кисню в тканинну рідину

Г – заповнення альвеол повітрям

 

Укажіть гуморальний фактор, здатний прискорити частоту дихальних рухів

А – підвищення концентрації О2 в крові

Б – зниження концентрації О2 в крові

В - зниження концентрації  СО2 у крові

Г  – підвищення концентрації СО2 у крові

 

Назвіть структуру (1) та процес (2), у результаті якого відбувається газообмін у легенях

А  1 - альвеола;  2 – випаровування

Б  1 – нефрон;  2 – реабсорбція

В  1 – альвеола;  2 – фільтрація

Г   1 – альвеола;  2 - дифузія

 

 

Етап УІ – домашнє завдання - опрацювати §14, вміти пояснювати схему газообміну в легенях та тканинах, тести стор. 72, задача стор. 72

 

Етап УІІ – рефлексія

Метод – «Незакінчене речення»

Форма – фронтальна

  • Я не знав, а тепер знаю…
  • Я можу пояснити…
  • Мені було важко…
doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку