Тема. Букви Я я, позначення звуків [йа]. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо правого півовала.
Очікувані результати: - обґрунтовує свої вподобання;
- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх
- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання
- пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами
- обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації
- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі(погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції)
Ресурси: - Підручник - с. 66 - Зошит - с. 50, 55
Ключові слова: яблуко
Стіна слів: яблуко
Словник Яблуко - плід яблуні
Якір - пристрій для утримання на місці суден, плавучих маяків тощо у вигляді металевого стержня з лапами, які чіпляються за ґрунт
Хід уроку
Введення в тему.
Принесіть до класу декілька яблук та запропонуйте пригоститися тим, хто бажає - Чи любите ви смакувати яблуками? Що ви відчуваєте, коли їсте яблуко? - Продемонструйте відео «Користь яблук» (2хв 23 с)
Групова робота (обговорення 1-2хв)
Стіна слів : яблуко Звуко-буквений аналіз слова
- Вимовте слово яблуко
- Назвіть перший звук у слові яблуко
- Якою буквою позначається цей звук?
- Буква я в слові яблуко позначає два звуки [йа]?
Повідомлення теми уроку
Знайомство з буквами
Я я - Знайди в підручнику і покажи велику букву Я
що вона схожа? Чому? –
Знайди і покажи малу букву я. На що вона схожа? Чому
- Чим схожі і чим відрізняються букви Я і я?
- Змоделюйте цю букву у парі за допомогою олівців, рук, цеглинок
Шукаємо буки Я я в в ряду друкованих літер (розпізнаємо) - велику, малу, загалом - З якою буквою схожа?
Друкування букв в робочому зошиті
Роздивіться малюнок. Що намальовано?
Вимовіть слово яблуко? Що вас дивує на цьому малюнку
Читаємо склади (на вибір вчителя) - індивідуально - у парі - усім класом (фронтально: хором або по черзі)
1-ий стовпчик - учні парою з різною силою голосу від найтихішого ( по черзі) промовляння до голосного ( по черзі) - Що спільного в усіх словах 1-стовпчика? ( буква я на початку; 3 склади; закунчуються на голосний; буква я позначає два звуки; усі рослини тощо)
2 –ий стовпчик – повторюючи за учителем (радісно, сумно) - У всіх словах два склади. Я права? - Серед слів є рослина-це правда?(
Словникова робота : якір 3 стовпчик – самостійно - Чи згодитесь, що у всіх словах 2 склади? 4 стовпчик – учні парою напівголосно - Яке слово зайве ?(надія- 3 склади)
Друкуємо і вимовляємо під час друкування - Пишемо склади і слова в зошиті - Ділимо слово на склади
Досліджуємо мовлення
Вчимося розрізняти букви, що позначають два звуки
Прочитайте слова Назвіть предмети
- На які питання вони відповідають? Що їх об’єднує?
- Вимовіть ще раз слово . Скільки звуків ми чуємо на початку слова?
- Вимовіть ще раз слово маяк Назвіть перший склад. Назвіть другий склад Скільки звуків ми чуємо на початку другого складу?
Висновок : буква я позначає два звуки [й а] на початку слова і складу
Працюємо у зошиті стор. 46
Щоденні 5: робота зі словом Стіни слів яблуко Парна активність - Роздивіться малюнок - Поміркуйте над послідовністю подій. Що було початком цієї зустрічі? - Розмалюйте і підпишіть слово яблуко на кожній картинці - Озвучте ролі їжачка та черв’яка
Читаємо речення. Визначаємо: правда чи неправда .Шукаємо зайві слова
- У кожному реченні, яке ми прочитаємо, має бути написано правдиву інформацію, яку дійсно ви можете підтвердити, спираючись на свій досвід
- Якщо зміст речення співпадатиме з нашими уявленнями про світ, значить написано правду.
- Якщо не співпадатиме, то неправда (сигналом правди –неправди можуть жести, цеглинки Lego тощо)
- Прочитайте перше речення.
- Надайте сигнал правди-неправди
- Що (яке слово) треба прибрати з речення, щоб це стало правдивою інформацією?
- Складіть речення із словом яблуко, щоб це стало правдою
Ручна активність Щоденні 5: робота зі словом Стіни слів - Вирізати, склеїти, розмалювати - Підписати слово яблуко різними кольорами стільки разів, скільки смужок на тулубі черв’яка
Результат
Я дізнався/дізналася:
Я вчусь: