Конспект уроку "Бюджет"

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: сформувати в учнів уявлення про сім’ю, сімейний бюджет,доходи та витрати, розширити знання дітей про прибутки, джерела їх надходження та шляхи використання. Формування ключових компетентностей: 1. Спілкування державною та рідною мовами: формувати навички висловлюватись рідною мовою, поповнити словниковий запас учнів, робити висновки на основі інформації. 2.Математична компетентність: оперувати текстовою та числовою інформацією, використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. 3. Соціальна і громадянська: розвивати уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших, ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях, співпрацювати в команді, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. 4. Уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння організовувати та планувати свою навчальну діяльність, 5. Ініціативність і підприємливість:формувати вміння вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення, використовувати критерії раціональності,практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення.
Перегляд файлу

Тема: Роль сім'ї у моєму житті. Бюджет сім'ї, економія і збереження майна. Навчальний поект "Дослідження своїх витрат за тиждень"

Формування предметних  компетентностей: сформувати в учнів уявлення про сімю, сімейний  бюджет,доходи та витрати, розширити знання дітей про прибутки, джерела їх надходження та шляхи використання.

Формування ключових компетентностей:

1. Спілкування державною та рідною мовами: формувати навички висловлюватись рідною мовою, поповнити словниковий запас учнів, робити висновки на основі інформації.

2.Математична компетентність: оперувати текстовою та числовою інформацією, використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

3. Соціальна і громадянська: розвивати уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших, ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях, співпрацювати в команді, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.

4. Уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння організовувати та планувати свою навчальну діяльність,

5. Ініціативність і підприємливість:формувати вміння вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення, використовувати критерії раціональності,практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення.

Навчальні ресурси: презентація, відео, картки для групової роботи,лепбук, плакат (розходи сім’ї на тиждень).

Тип уроку: формування компетентностей.

Форма проведення: урок ток-шоу.

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

- Добрий день шановні гості. Ми вас вітаємо у студії 4-Б класу на телепередачі «Сім’яTV”. (слайд1)

2.Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми  в нашій студії поговоримо про роль сім’ї в житті людини, поговоримо  про сімейний бюджет, економію і збереження майна.  Для цього я запросила в студію експертів психологів, ви отримаєте юридичну консультацію, а також у нас в гостях сім’я Захарових , яка поділиться з нами результатами своїх витрат на тиждень. Я думаю, що всі ці питання дуже актуальні в наш час.

ІІ.Основна частина (формування предметних та ключових компетентностей)

1)Виступ групи психологів.(слайд2)

Я запрошую групу психологів, вони нам розкажуть про відмінність між поняттями «рід», «рідня», «родина». Для цього вони виготовили лепбук. (виступ групи психологів)

Рід – ряд поколінь, що походять від одного предка, усі родичі,рідні, родина, рідня.

Рідня – чиїсь родичі близькі чи далекі.

Родина – група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які проживають разом; сім’я. 

  • А тепер давайте разом подумаємо, що один рід відрізняє від іншого? (прізвище)
  • Якщо ви не зрозуміли, то скажіть одного хлопчика звуть Сашко і другого хлопчика Сашко, як ми їх відрізняємо? (прізвище)

У кожного з вас є своя сім’я , є прізвище, ім’я та по батькові. Ім’я своїй дитині батьки вибирають за бажанням. А тепер я хочу, щоб ви подивились в люстерко. Кого ви там побачили. Так, ви побачили кожен сам себе і таких людей на Землі ,як ви більше нема і не буде.

Шановні психологи, що на вашу дімку потрібно дитині? (любов, турбота, піклування )

А хто може дати любов, турботу, піклування? (сімя, батьки)

Як діти повинні ставитися до своїх батьків? (поважати, піклуватися, розуміти їх)

А зараз заплющить очі і на кілька хвилин уявіть себе добрими чарівником. Подумайте, щоб ви зробили для своєї родини, щоб вона була щаслива?

Я вам зараз роздам картки, а ви підкресліть, будь ласка, що треба робити, щоб у  сім’ї була злагода, щастя і радість.

Робота в групах. (допомагати один одному, дивитися разом телевізор, допомагати дідусям та бабусям, просити купити іграшку, не прибирати в кімнаті, вітати зі святом, разом відпочивати, розповідати один одному новини, пізно лягати і пізно прокидатися, піклуватися про менших братів і сестер.)

Прочитайте, що ви підкреслили.

А тепер підсумуємо, що ж таке сім’я? (сім’я, мов сонечко зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Родина – це гніздечко любові і тепла для кожного з нас)

ФІЗХВИЛИНКА

2) Виступ групи юристів.(слайд3)

- Погляньте, яка чудова наша Батьківщина! Сім’я до сім’ї – це вже народ . А міцна сім’я – міцна держава. І в Україні, як і у всіх країнах існують закони.

- Як називається основний закон України? (Конституція)

- І зараз група юристів надасть нам інформацію про те, що говориться в Конституції України про сім’ю.

(Стаття 51 Конституції України проголошує, що сім’я, материнство і батьківство охороняється законом.

Сім'я, дитинство, материнство і батьківство перебувають під захистом держави. Держава виявляє піклування про сім'ю шляхом створення і розвитку широкої мережі пологових будинків, дитячих ясел і садків, шкіл-інтернатів та інших дитячих закладів, організації і вдосконалення служби побуту та громад-ського харчування,

Батьки зобов'язані утримувати своїх неповнолітніх дітей і непрацездатних повнолітніх дітей, які потребують матеріальної допомоги. При ухиленні  батьків від цього обов'язку кошти* на утримання дітей стягуються з них в судовому порядку.

Діти зобов'язані піклуватися про батьків і надавати їм допомогу.

Для підтримки ладу в сім’ї, всі її члени повинні дотримуватись певних обов’язків.

А чи є  у вас обов’язки? Які?

Шановні юристи, вам слово. Розкажіть, будь ласка, про обов’язки батьків і дітей.

Обов’язки батьків:

Забезпечувати житлом, харчами, одягом.

Фінансування сім’ї.

Дбати про духовність сім’ї.

Дбати про здоров’я членів родини.

 Обов’язки дітей:

Любити і поважати своїх батьків та членів родини.

Допомагати старшим по господарству.

Берегти себе.

Навчатися у школі, виконувати домашнє завдання.

*Робота в групах (вибрати сімейні обов’язки для дівчаток, для хлопчиків)

Дякую, шановні панове юристи, ми від вас отримали цінну інформацію.

3) Група економістів.

А зараз огляд економічних новин (відео)4.

Цей репортаж нас закликає поговорити про бюджет і збереження майна.

У мене є декілька питань до групи економістів. Поясніть нам, будь ласка, що таке бюджет?

 Бюджетом називають суму доходів і витрат, розраховану на якийсь час – зазвичай на місяць, квартал (3 місяці) або рік. Таким чином, це кошти, які можна витратити за певний проміжок часу. Зрозуміло, бюджет існує не тільки у сім’ї, він є у будь-якого підприємства, у кожної держави.           

    Що таке сімейний бюджет( Сімейний бюджет - це гроші, які надходять у сім’ю).                                                                                                                        - Назвіть основні доходи сім’ї. ( Заробітна плата батьків, доходи від підсобного господарства (дача ), від суспільних фондів (пенсії, стипендії ...), дотації (державна грошова допомога).

  - А які ще можуть бути доходи? (Гроші можна виграти в лотерею «Лото - забава», отримати в подарунок на день народження, заколядувати і защедрувати, здати пляшки.

- На що сім’я витрачає гроші? Які у неї витрати? обов’язкові (основні) і необов’язкові (другорядні). (Плата за комунальні послуги, навчання, харчування, лікування, проїзд у транспорті, іграшки, телефонні розмови...)                                                                                                                                   -А чи може у вас бути свій бюджет! (Твій бюджет складають кишенькові гроші, видані батьками на тиждень або на місяць. Ти можеш витратити їх в перший же день, а потім гірко шкодувати, що не вдалося сходити з друзями в кіно, купити гарну ручку, шпильку або комп’ютерну гру. У вирішенні цієї проблеми може допомогти складання особистого бюджету, тобто співвіднесення передбачуваних доходів і витрат.)

А як діти можуть поповнити сімейний бюджет? (здати склотару, макулатуру, щось виготовити своїми руками і продати).

А зараз погляньте на екран і скажіть, які дії можуть призвести до економії, а які до зайвих витрат?

Доберіть до слова економний синоніми (бережливий, ощадливий, хазяйновитий)

Зараз я вам пропоную скласти поради для економних людей, використовуючи слова з довідки. (робота в групах на картках .

1.​ Не використовуйте....... плиту для опалення.

2.​ Слідкуйте, щоб плита завжди була .....

3.​ Вода в чистому чайнику закипає ... , ніж в брудному.

4.​ Працювати в кріслі або за столом краще використовуючи ... світло.

Слова для довідки: (газову, чистою, швидше, місцеве,)

1.​ Не забувайте вимикати ....

2.​ У підлозі не повинно бути щілин, їх треба ......

3.​ На 1/3 менше палива потрібно для обігріву квартири вікна і двері якої добре ....

4.​ Перш ніж зайти до магазину, подумай, що вам слід купити і скільки    ... на це потрібно.

Слова для довідки: (електроприлади, замазати, утеплені, грошей)

 

 

 Технологія « Проблемне навчання»

- Діти, уявіть ситуацію. Є 2 родини , які складаються з 3-х чоловік ( мама, тато, дитина) і отримали  певні кошти ( заробітну плату, соціальну допомогу на дитину). Пройшов певний час. Місяць ще не закінчився, а грошей в одній із родин  вже немає. Подумайте і скажіть, чому в одній з родин гроші закінчилися раніше? (Відповіді дітей)

Проблемне питання: Як родина може заощадити гроші! (Відповіді дітей)

4) Група «Сім’я»

Сьогодні в нашій студії сім’я Захарових-Рягіних. Вони приїхали до нас всією родиною. Познайомте, будь ласка нас із членами своєї сім’ї. Вони отримали заробітну платню і зараз розкажуть, що про свої витрати на тиждень на продукти харчування. (виступ дітей). А на що ще в сім’ї витрачаються гроші? (комунальні послуги, ліки, розваги).

Пані Катерина працює економкою в сім’ї і вона зараз надасть нам поради на чому можна заощадити гроші. (виступ).

ІІІ. Заключна частина.

1.Підсумок.

Дякую всім групам за виступи, а гостям за те, що нас послухали.

2.Рефлексія.

А зараз я пропоную вам провести голосування.

Зелений колір означає – я згодний, червоний – ні, я не згодний.

  • Для того, щоб сім’я була щаслива чи потрібно допомагати один одному?
  • Чи потрібно дітям ділитися з батьками, якщо їх принижують?
  • Чи потрібно складати список продуктів, якщо йдеш до супермаркету?

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 травня 2020
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку