Урок 2-3
Тема: Числа, дії з числами. Робота з даними.
Мета:
Тип уроку: комбінований
Обладнання: конспект уроку, ноутбук, картки із завданнями.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Робота над темою уроку.
Якщо уважно подивитися по сторонах, роль математики в житті людини стає очевидною. Без знання основних математичних законів і вміння ними користуватися у сучасному світі стає дуже важко навчатися практично будь-яких професій. З цифрами та операціями з ними мають справу не тільки фінансисти і бухгалтери. Астроном не зможе визначити без таких знань відстань до зірки і найкращий час спостереження за нею, а молекулярний біолог — зрозуміти, як боротися з генною мутацією. Інженер не сконструює робочу систему сигналізації або відеоспостереження, а програміст не знайде підхід до операційної системи. Багато з цих та інших професій без математики просто не існують.
Дорослі люди після закінчення університету або коледжу не перестають щодня вирішувати математичні завдання. Як встигнути на поїзд? Вийде з кілограма м'яса приготувати вечерю для десяти осіб? Скільки калорій в страві? На який час вистачить однієї лампочки? Ці і багато інші питання мають пряме відношення до цариці наук і без неї не вирішуються. Виходить, математика в нашому житті незримо присутній практично постійно. Причому найчастіше ми цього навіть не помічаємо.
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
І |
Ш |
К |
П |
А |
У |
Л |
Н |
Т |
0 |
Щоб дати відповідь на це запитання, треба знайти значення виразу, що записаний на дошці, і поставити у відповідність результатам дій букву у таблиці.
1000 – (119 + 283) + (544 – 457) – 137∙5 = 0
1) 119 +238 = 402 2) 544 – 457 = 87
3) 137∙5 = 685 4) 1000 – 402 = 598
5) 598 + 87 = 685 6) 685 – 685 = 0
87 |
0 |
402 |
598 |
685 |
л |
! |
у |
с |
і |
Відповідь: ( У лісі!)
Задача 1. У ящики по 10 кг і 5кг розклали 600кг огірків, п’ятикілограмових ящиків було 26. Скільки знадобилось ящиків місткістю по 10 кг?
(Розв’язання: 26×5 = 130( кг) 0гірків в 5 кілограмових ящиках;
600 – 130 = 470 (кг) огірків в 10 кілограмових ящиках;
470÷ 10 = 47( ящиків) знадобилося 10 кілограмових. Відповідь: 47)
Задача 2. Автомобіль проїхав 240 км за3 год. Швидкість мотоцикліста на 5 км/год менша від швидкості автомобіля. Скільки кілометрів проїде мотоцикліст а 2 години? (Розв’язання: 240÷3 = 80( км/год) - швидкість автомобіля; 80 – 5 = 75( км/год) - швидкість мотоцикліста. 75×5 = 150( км) - проїхав мотоцикліст за 2 години Відповідь: 150 км).
№ 29, 31.
(Розвязуємо біля дошки як приклад) Розв’яжи рівняння, у якому треба знайти невідоме зменшуване, і дізнайся, яка загальна довжина (у м) найбільшого у світі мосту, що знаходиться в Японії:
х – 1103 = 2808; 6400 – х = 3270.
Група 2. Розв’яжи рівняння, у якому треба знайти невідомий від’ємник, і дізнайся про висоту (у м) водоспаду Анхель (Венесуела):
8975 – х = 7921; х – 8436 = 10808.
Група 3. Розв’яжи рівняння, у якому треба знайти дільник, і дізнайся висоту (у м) Ніагарського водоспаду (Південна Америка): 2295 : х = 45; х : 5 = 916.
Група 4. Розв’яжи рівняння, у якому треба знайти ділене, і дізнайся, яка найбільша глибина (у м) Чорного моря: 4128 : х = 4; х : 34 = 65.
VI. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання.