Конспект уроку "Числа. Дії над числами"

Про матеріал
Повторення вивченого матеріалу з математики за початкову школу. Конспект уроку містить дидактичні ігри, робота в групах, а також задачі. Завдання повністю спрямовані на актуалізацію опорних знань учнів.
Перегляд файлу

Урок 2-3

Тема: Числа, дії з числами. Робота з даними.

Мета:

  • повторити і систематизувати знання здобувачів освіти за початкову школу про числа та дії з ними, перевірити знання учнів щодо арифметичних дій над числами та назви їх компонентів, вміння читати числа в межах 1 000 000, застосовувати вивчене до розв’язування задач.
  • розвивати навички усного рахунку, вміння використовувати отриманні знання у життєвих ситуаціях;
  • виховувати акуратність, цілеспрямованість та працьовитість.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: конспект уроку, ноутбук, картки із завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Гра «Так чи ні»
  1. У математиці існує 4 арифметичні дії?
  2. Результат дії додавання – різниця?
  3. Доданок – компонент дії додавання?
  4. Множник, множник, добуток – компоненти дії множення?
  5. Якщо від 10 відняти 5, то ми отримаємо частку 5?
  6. 100 поділити на 0 = 0?
  7. Компоненти при відніманні: зменшуване, від’ємник, різниця?
  8. Якщо до 15 додати 5, то сума буде 20?
  9. Найменше натуральне число 1?
  10.         Якщо 100 поділити на 100, то буде 0?
  11.         Ділене, дільник, частка – це компоненти дії ділення?
  12.         Компоненти додавання – це доданок, доданок, сума?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

V. Робота над темою уроку.

  1. Розповідь вчителя

Якщо уважно подивитися по сторонах, роль математики в житті людини стає очевидною. Без знання основних математичних законів і вміння ними користуватися у сучасному світі стає дуже важко навчатися практично будь-яких професій. З цифрами та операціями з ними мають справу не тільки фінансисти і бухгалтери. Астроном не зможе визначити без таких знань відстань до зірки і найкращий час спостереження за нею, а молекулярний біолог — зрозуміти, як боротися з генною мутацією. Інженер не сконструює робочу систему сигналізації або відеоспостереження, а програміст не знайде підхід до операційної системи. Багато з цих та інших професій без математики просто не існують.

Дорослі люди після закінчення університету або коледжу не перестають щодня вирішувати математичні завдання. Як встигнути на поїзд? Вийде з кілограма м'яса приготувати вечерю для десяти осіб? Скільки калорій в страві? На який час вистачить однієї лампочки? Ці і багато інші питання мають пряме відношення до цариці наук і без неї не вирішуються. Виходить, математика в нашому житті незримо присутній практично постійно. Причому найчастіше ми цього навіть не помічаємо.

  1. Дидактичні ігри
  1. Гра «Склади слово»

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

І

Ш

К

П

А

У

Л

Н

Т

0

  1. 747956 – 506109                                     3) 782758 – 626734
  2. 239473 + 126424                                     4) 11238 + 19226.

                                        

  1. Гра "Де живе осінь"

Щоб дати відповідь на це запитання, треба знайти значення виразу, що записаний на дошці, і поставити у відповідність результатам дій букву у таблиці.

1000 – (119 + 283) + (544 – 457) – 137∙5 = 0

1) 119 +238 = 402                         2) 544 – 457 = 87

3) 137∙5 = 685                               4) 1000 – 402 = 598

5) 598 + 87 = 685                           6) 685 – 685 = 0

87

0

402

598

685

л

!

у

с

і

Відповідь:  ( У лісі!)

  1. Розв’язування задач.

Задача 1. У ящики по 10 кг і 5кг розклали 600кг огірків, п’ятикілограмових ящиків було 26. Скільки знадобилось ящиків місткістю по 10 кг?

    (Розв’язання: 26×5 = 130( кг) 0гірків в 5 кілограмових ящиках;

 600 – 130 = 470 (кг) огірків в 10 кілограмових ящиках;

 470÷ 10 = 47( ящиків) знадобилося 10 кілограмових.   Відповідь: 47)

 

Задача 2.  Автомобіль  проїхав  240 км за3 год. Швидкість мотоцикліста на 5 км/год менша від швидкості автомобіля. Скільки кілометрів проїде мотоцикліст а 2 години? (Розв’язання:  240÷3 = 80( км/год) - швидкість автомобіля; 80 – 5 = 75( км/год) - швидкість мотоцикліста. 75×5 = 150( км) - проїхав мотоцикліст за 2 години    Відповідь: 150 км).

  1. Робота з підручником

№ 29, 31.

  1.  Робота в групах

(Розвязуємо біля дошки як приклад) Розв’яжи рівняння, у якому треба знайти невідоме зменшуване, і дізнайся, яка загальна довжина (у м) найбільшого у світі мосту, що знаходиться в Японії:   

 х – 1103 = 2808;   6400 – х = 3270.

Група 2. Розв’яжи рівняння, у якому треба знайти невідомий від’ємник, і дізнайся про висоту (у м) водоспаду Анхель (Венесуела):

8975 – х = 7921;    х – 8436 = 10808.

Група 3. Розв’яжи рівняння, у якому треба знайти дільник, і дізнайся висоту (у м) Ніагарського водоспаду (Південна Америка): 2295 : х = 45;  х : 5 = 916.

Група 4. Розв’яжи рівняння, у якому треба знайти ділене, і дізнайся, яка найбільша глибина (у м) Чорного моря: 4128 : х = 4;  х : 34 = 65.

 

VI. Підсумок уроку.

VII. Домашнє завдання.

  • Повторити дії над натуральними числами.
  • Виконати № 30, 32 (О. С. Істер ст.8).
docx
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
3553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку