Конспект уроку читання 3 клас Зірка Мензатюк "Новорічна пригода з відьмою"

Про матеріал
Конспект уроку читання 3 клас Зірка Мензатюк "Новорічна пригода з відьмою" Мета уроку: продовжувати знайомити учнів з творами українських письменників; вчити визначати жанри творів; давати характеристику головним героям; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, творчі здібності, читацькі компетентності, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів, виховувати любов до читання.
Перегляд файлу

Тема. Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою».

 Мета: продовжувати знайомити учнів з творами українських письменників; вчити визначати жанри творів; давати характеристику головним героям; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, творчі здібності, читацькі компетентності, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів, виховувати любов до читання.

Обладнання:  мультимедійний комплект, ілюстративний та роздатковий матеріал, цеглинки LEGO для рефлексії.

Хід уроку

  1.  Організація класу

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Біля парти станемо чемно -

Плине час хай недаремно

  •       Сьогодні до нас на урок читання завітали шановні гості, повернімося до них, будь ласка, і привітаємося:
  •       Добрий день!

Бажаю всім натхнення.

За роботу, в добрий час.

    2. Мотивація навчальної діяльності

  •       Давайте нагадаємо собі, якими ми повинні бути на уроці:

У – уважні

Р – розумні

О – організовані

К – кмітливі

  1. Мовленнєва розминка

А) Робота з чистомовкою:

  •       Розпочинаємо урок з мовленнєвої розминки, а саме: робота над чистомовкою. Повторюємо «луною».

Ло-ло-ло: Снігом землю замело.
Ля-ля-ля: Стала білою земля.
Лі-лі-лі: Ось замети чималі.

Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора. (слайд).

          Б) Вправи на постановку дихання та розвиток артикуляції:

  •       Добре, молодці. Сіли рівненько, вирівняли спинки, приготувалися до вправ на дихання (слайд).

1) «Понюхайте квітку»

  •       Уявіть, що перед вами запашна квітка. Видихніть і зробіть глибокий вдих -  неначе ви нюхаєте запашну квітку.

2) «Святкові кульки»

  •       Надуємо святкові кульки. Для цього робимо глибокий вдих носом і плавно видихаємо повітря ротом, надуваючи щоки.

3) «Задми свічки»

  •       Уявіть, що перед вами – іменинний торт. На ньому багато маленьких свічок. Зробіть глибокий вдих і намагайтеся задути якомога більше свічок.

      В) Наступне для вас завдання: роз’єднайте слова та прочитайте прислів’я.

Не соромно не знати,

соромно не вчитись.

- Яке перше слово?

- Яке друге слово? (…)

- Як ви розумієте значення цього прислів’я? (Вчитися — значить отримувати нові знання й уміти ними користуватися. «Вік живи — вік учись», — казали наші предки, і ви про це завжди пам'ятайте).

 - Дякую.

  1. Актуалізація опорних знань
  •       Діти, давайте пригадаємо, з якими літературними жанрами ми вже познайомились на уроках читання?

Метод « Мікрофон». (Відповіді дітей).

  1. Оголошення теми уроку
  •       На уроці ми продовжимо знайомитись з творами відомих вже нам сучасних письменників. Будемо тренуватися визначати жанри творів, давати характеристику головним героям. І сьогодні ми з Вами прочитаємо твір сучасної письменниці Зірки Мензатюк «Новорічні пригоди з відьмою».

1) Метод «Передбачення»

  •      Яка цікава назва! Як ви вважаєте про що йтиме мова в цьому творі? (Відповіді дітей).
  •      Чи справдилися ваші передбачення ми дізнаємося в ході нашого уроку.
  •      А зараз давайте відгадаємо загадку та дізнаємося одного з головних героїв сьогоднішнього твору:

Ніс – гачком.
Шапка – гострячком
по світу літає
діточок лякає (слайд).

  •      Так, діти, правильно, це відьма. З рештою героїв познайомимося трішки пізніше.
  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Розповідь про автора
  •       Написала твір про новорічні пригоди з цією чарівною відьмою письменниця Зірка Мензатюк (слайд).

Зірка Мензатюк народилася 21 жовтня 1954 року в маленькому селі Чернівецької області, що на заході України. Писати вірші і друкуватися в газетах почала в шкільні роки( перший вірш був надрукований в 11 років). Закінчивши школу, Зірка вступила на факультет журналістики Львівського університету імені Івана Франка, навчалася старанно, закінчила університет з червоним дипломом, працювала журналістом у різних газетах, з 1988 року присвятила себе творчості для дітей.

Письменниця любить мандрувати Україною та вишивати, любить читати та святкувати українські свята.

  1. Рухлива вправа для очей
  2. Словникова робота
  •       Під час читання нам зустрінуться такі слова, значення яких ми повинні розуміти і правильно читати. Повторюємо за мною хором.
  •       Яке значення слів Вам незрозуміло? Хто може допомогти розтлумачити (пояснити) значення цього слова? Як ви вважаєте, що означає це слово?
  1. Дослідження тексту. Читання тексту вчителем та учнями.
  •      Працюємо з підручником. На сторінці 62 знайдіть твір Зірки Мензатюк «Новорічні пригоди з відьмою».
  •      Я почну читати, ви уважно слідкуватимете, коли я зроблю паузу, хтось з вас буде продовжувати читати.
  •      Ну що, сподобався вам текст? Перед тим, як ми його проаналізуємо давайте трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка «Падає сніжок».

  1. Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання.

Метод «Шість цеглинок LEGO».

  •      Хто ще крім відьми є головним героєм твору? Доведіть словами з тексту.
  •      Знайдіть та прочитайте відповідь на моє наступне питання:
  •      Куди поспішав Василько?
  •      Чому відьма захотіла йти із Васильком на свято?
  •      Що вирішив зробити Василько, щоб відьма не пішла з ним на свято?
  •      Як ви вважаєте, чи допомогли Василькові знання про значення слів переконати відьму?
  •      Як називаються слова, які мають однакове значення, але по-різному звучать?
  •      Так, діти. Дійсно, Василькові допомогли знання про синоніми, мабуть, на уроках української мови він був дуже уважним та старанним учнем.
  1. Складання сніжинок зі слів із тексту
  •       Пропоную вам  скласти сніжинки зі слів-синонімів. Знайдіть, будь ласка, синоніми в тексті до слова завірюха та прочитайте...вітер…розмовляти…сумно.
  •       Діти, а де можна дізнатися про значення цих слів? (В тлумачному словнику).
  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Характеристика головних героїв
  •       Переходимо до нашого наступного завдання. Давайте складемо «Асоціативний кущ» головному герою Васильку. Спробуємо визначити його риси характеру та створити словесний портрет (уявимо яким він може бути).

Риси характеру Василька: розумний, добрий, товариський (дружній), кмітливий.

Словесний портрет Василька: невеликого зросту, чорнявий, 8-ми або 9-ти річного віку.

  •       А тепер давайте обговоримо, які риси притаманні відьмі? Яка вона? (Хитра, жадібна, підступна, зла, безграмотна, грайлива).
  1. Шифрувальник
  •       Ви добре справилися з попереднім завданням і пропоную вам трішечки погратися. Попрацюємо в парах. У вас на партах лежать конверти, в яких знаходяться картки. Вам за допомогою українського алфавіту необхідно розшифрувати слова, які письменниця Зірка Мензатюк використала у своєму творі. Озвучимо розшифровані слова. Пара відповідає хором.
  1. Підсумок уроку
  1. Визначення жанру твору
  •       Над яким твором ми сьогодні працюємо?
  •       Хто його автор?
  •       Якщо хтось помітив я весь час кажу слово «твір», «працюємо над твором». А чи можете ви визначити жанр прочитаного твору? (Так, вірно, діти - це казка). Доведіть мені, будь ласка, що цей твір є дійсно казкою.
  •       Як ви вважаєте, а якби Василько не придумав відьмі поморочити голову, щоб могло трапитися?
  1. Рефлексія «Емоційна ромашка»
  •       У вас на партах є цеглинки Lego давайте спробуємо за допомогою них оцінити свою роботу на уроці читання. Оберіть для себе одну цеглинку. Пригадаємо: зелений колір – «У мене все вийшло»; жовтий колір – «Виконувати деякі завдання було важко»; червоний колір – «Нічого не зрозумів».
  1. Домашнє завдання
  •       Вдома вам необхідно підготуватися до стислого переказу казки. За бажанням можна намалювати одного з головних героїв твору. (Ст. 62-64 (переказ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
4134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку