Конспект уроку читання за проєктом "Інтелект України" "М.Твен "Принц і злидар""

Про матеріал
Милосердя є найвища форма людського існування. Людяність, чуйність, доброта… Усе частіше про них говоримо. Та чи кожна душа є відкритою для добра? Бо, на жаль, можна сказати, що сучасне наше суспільство вражене вірусом егоїзму, зла й жорстокості. Стали черствими людські серця, поросли мохом байдужості до чужого горя, а бід сьогодні так багато...Повернімося до класичних творів, Марк Твен «Принц і злидар», допомогти знедоленому, нещасному , поділитися шматком хліба, надати притулок безхатченку, порятувати хворого, захистити скривдженого, розрадити самотнього, поважати старість. Чи не цьому нас вчить цей твір?
Перегляд файлу

Тема: «Милосердя є найвища форма людського існування»

               ( за романом М. Твена «Принц і злидар») 

Мета:  коротко ознайомити учнів з життям і творчістю М. Твена ; навчати аналізувати прочитаний текст з метою спостереження за психологією та мотивами вчинків людини, наділеної вищою владою та людини, що належить до найбідніших верств населення ; розвивати в учнів почуття любові до ближнього, милосердя, розуміння відповідальності за свої вчинки та залежності від них майбутнього.

Обладнання: Слайд-презентація «Марк Твен. Життя і творчість», тести, таблиці «Риси характеру», фізична карта півкуль.

Епіграф

                                «Добро безмірне, як вода бездонного колодязя.

                                Будь добрим до людей, і завжди добро до тебе повернеться.

                                Твори добро, щоб, люблячи, добро тебе знайшло,

                                Зла не верши, щоб і тебе зло не згубило » (Джамі)

(   Нурріддін Абдуррахман ібн Ахмад Джамі – персько-таджицький поет – містик, теолог, філософ, теоретик музики.)

Зміст уроку

I. Організаційний етап.

1.1. Підготовка робочого місця.

1.2. Привітання.

1.3. Здійснення діяльності з метою реалізації принципів позитивного мислення.

II. Емоційно – мотиваційний компонент уроку.

2.1. Здійснення діяльності з метою налаштування учнів на успішну спільну плідну працю в умовах емоційно – комфортного клімату на уроці.(афірмація направлена на успішну роботу на уроці)

III. Перевірка домашніх завдань.(тест)

IV. Етап аналізу теми та завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитись із твором «Принц і злидар » видатного американського письменника Марка Твена.

Діти, хто з вас пам'ятає справжнє ім'я Марка Твена? (Семюель Ленггорн Клеменс)

V. Реалізація першої змістової лінії уроку.

5.1. Актуалізація опорних знань (навчальна спільна діяльність учителя та учнів, що спрямована на відновлення та  повторення необхідних навчальних одиниць основного змісту матеріалу)

Стисле  ознайомлення з особистістю Марка Твена . (з використанням слайд-презентації )

5.2. Опрацювання елементів ключових компетентностей, формування практичних умінь та навичок   (З’ясування первинних вражень про твір)

-Я пропоную вам продовжити нашу мандрівку у часі.

Англія, 16 століття, королівська родина Тюдорів…

  • До речі, на якому континенті знаходиться Англія?

 

  • Покажіть цей континент на карті. Молодці, ми можемо продовжити нашу мандрівку.

-Діти, ви прочитали роман «Принц та злидар». Поділіться своїми враженнями про нього.

-На місці кого з героїв хотіли б опинитися саме ви? Чому?

-Над якими цінностями людського існування ви замислились? Чому?

-Чи був сенс в усьому, що сталося з Томом і Едуардом? Чому ви так вважаєте?

-Чи на таке закінчення пригод ви сподівалися? 

5.3. Елементи здоров’язбережувальних технологій (фізкультхвилинка із застосуванням відеоматеріалів; гімнастика для очей)

VI. Засвоєння навчальних одиниць на основі таксономії цілей Блума.

6.1 Аналіз прочитаного по запитаннях 

(Учні читають уривки з 1 глави про народження принца і народження злидаря)

– Які асоціації зазвичай викликає слово «родина»? Яке враження справила на вас родина Тома?

– Хто винний, що діти опинилися в такому становищі? Чи можна звинуватити тільки суспільство?

– Що допомогло Тому не стати таким, як більшість оточуючих його злидарів?

– Чи можна назвати хлопчика нещасним? Чому ви так вважаєте?

– Про що мріяв Том? Як ви вважаєте, навіщо йому це було потрібно?

– А в яких умовах народився принц?

– Яке майбутнє на нього чекало?

– Чи здійснилась мрія Тома?

( Діти читають уривок  із 3 глави про зустріч принца та злидаря)

– Чого не вистачало принцу? Навіщо він захотів на деякий час стати звичайним хлопцем?

– То ж чи можемо ми сказати, що Едуард був повністю задоволений своїм становищем?

– Чи справдилися сподівання принца, коли він опинився на місці Тома?

– Що вразило хлопця? Чи міг він раніше уявити, що навколо нього можуть так жити люди? Діти?

(Учні зачитують уривки 4 глави про негаразди, які випали на долю принца Едуарда)

– Які думки, почуття, бажання виникають у принца під час перебування на місці Тома Кенті?

– Як сприймає своє становище у вигляді принца Том?

– Чи все йому сподобалось? Чому?

( Діти читають уривки 5 глави про пригоди Тома у палаці)

– Які вчинки Тома у вигляді принца вам сподобались? Які не сподобались? Чому?

– Розкажіть, будь ласка, які дорослі відіграють важливу роль у житті хлопців? (учні розповідають про лорда Сент-Джона та Майлса Гендона).

– Що спонукало Тома зізнатися, що він не справжній принц?

– Як склалася доля головний героїв потім?

– Як перебування на місці злидаря вплинуло на правління короля Едуарда? Чому?

6.2. Узагальнення вивченого матеріалу (аналіз, синтез, систематизація).

6.3. Елементи здоров’язбережувальних технологій (хвилинка релаксації).

V. Рефлексія

  • Звернемося до епіграфу. Як ви вважаєте, яким чином він пов'язаний з діями та вчинками героїв роману?

 Завдяки  любові, добру та милосердю герої роману залишаються благородними, чесними та сильними людьми. Марк Твен підводить читача до думки, що добрі справи призводять до покращення світу навколо. Намагатися поступати по совісті – найголовніше в житті кожної людини. Саме завдяки цьому Том повернув владу справжньому королю, а Майлс Гендон захищав Едуарда, хоча не вірив, що він – майбутній король. Едуард став мудрим та справедливим королем, а Майлс отримав усі блага, які обіцяв йому принц.

«Милосердя – це прагнення всім серцем допомогти іншим, підтримати матеріально й духовно, грошима й доброю порадою, підтримати в радості та втішити у біді. Краще за все таємно, без зайвого галасу, не сповіщаючи інших, що ти такий добрий і хороший»  навчав мудрий Соломон. І російський письменник Ф. Достоєвський підтвердив цю думку: «Милосердя є найвища форма людського існування». Від себе хочу додати : «Добро робиться тихо, все інше - театр».

В своєму романі «Принц та злидар» Марк Твен показує, що добро та милосердя – основні  якості людини, наділеної вищою владою. Людина, яка творить добро навколо себе не менш щаслива, ніж ті, для кого вона його робить.)

       

« Будь добрим до людей, і завжди добро до тебе повернеться».

 

VII. Домашнє завдання:

Дібрати прислів’я та афоризми про добро та милосердя.

Спробувати сформулювати правила поведінки, свій власний «кодекс честі», якого б ви хотіли притримуватися у житті

 

docx
Додано
24 червня 2022
Переглядів
1307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку