Урок "Народні легенди. Хліб і золото. "

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання по підручнику "Українська мова та читання (для 4 класу) О. Савченко ІІ частина
Перегляд файлу

 

«19 » жовтня 2022 року

Конспект уроку української мови (літературне читання) з використанням навчального посібника «Українська мова та читання» (підручник для 4 класу) О.Савченко.

Урок № 23  Народні легенди. Хліб і золото.  

Мета: ознайомити учнів з легендою як жанром усної народної творчості; продовжувати знайомити з минулим; досліджувати та аналізувати прочитане; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання:  мультимедійний комплект.

Тип уроку : комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

 

 

 

 

ІІ.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Робота над скоромовкою

Гра «Дощик»»

Кукурудза на городі                                      Наче в дзеркало, в калюжу,

Дивувалась своїй вроді;                                 Білі зуби, коса довгенька

Милувалась дуже-дуже.                                 Та сукня гарна , зелененька.              

2. Робота над скоромовкою

- Прочитайте скоромовку з поступовим прискоренням.

Сонечко,                                          У городі боби,

 Полети на облишко,                      В лісі ягоди , гриби,

Принеси нам з неба,                       В джерелі водиця,

Щоб було  влітку :                          В полі пшениця.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в парах . Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах повертаються одне до одного та переказують народну притчу «У пригоді» (с.12). Оцінюють роботу одне одного , вказують  на недоліки уроку ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ

  • Сьогодні  ми ознайомимося  ще з одним жанром усної народної творчості Яким саме – ви дізнаєтеся, якщо прочитаєте в рядку кожну  третю букву.

ОВЛТПЕГКГЩПЕУЯНКУДЖІИП

(Легенди)

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

- Легенда – усне народне оповідання про чудову подію, що сприймається як достовірне . Легенди дуже близькі до переказів , відрізняються від них найбільше тим , що в основі їх – біблійні сюжети. На відміну від казок , легенди не мають традиційних початкових і прикінцевих формул , усталеного чергування подій. Лише подеколи у них є спільне із казками: початкові формули  - «було це колись давно-давно» ; фантастичний зміст , але такий , що трактується як диво, створене незвичайними людьми.

      Легенди починаються з викладання змісту і завершуються висновком , повчальним підсумком.

2. Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання легенди  учнями

  • Чи сподобалося вам легенда ?
  • Які почуття вона у вас викликала?
  • Хто є головними персонажами легенди ?

 3. Словникова робота

 

Галич  -  у давні часи  столиця Галицького королівства, зараз – місто  в Івано – Франківській області.

Вістові  -  які надають звістку , сигнал , умовний знак; сигнальники ,

Дружина – військовий загін  короля.

У золоті купався – мав усього вдосталь, був дуже багатим.

4. Фізкультхвилинка

5. Читання легенди учнями  «ланцюжком»

- Коли і де відбувається подія. Яка описана в легенді?

6.  Аналіз змісту легенди

  • Що вмів дуже гарно робити майстер?
  • Чого він не мав?
  • Що він одного разу сказав королеві?
  • Як Данило виправив майстра?
  • Чи вдалося Данилові перекогати майстра в тому , що його думка – хибна?
  • Який напис на стіні побачив Данило другого дня?
  • Що зробив король?
  • Як майстер опинився замкнутим у майстерні ?
  • Які слова тепер побачив король на стіні ?
  • Як ви можете пояснити значення слів короля Данила : «Хліб  - усьому голова»?
  • Що призвело до загибелі майстра?

7. Робота в групах

- Визначення головної думки легенди.

- Вибіркове читання легенди за запитаннями по змісту твору.

8. Робота з ілюстрацією

- Що художник зобразив на ілюстрації ?

- Де знаходиться пам’ятник  королю Данилу?

- Розгляньте зображення пам’ятника Данилові Галицькому у Львові .

Підкресліть , які риси характеризують цього історичного діяча.

   Данило Галицький – син засновника  Галицько-Волинської держави Романа  Мстиславича. Данило народився на початку ХІІІ ст. і після смерті батька 1205 р. прийшов важкий шлях борні з непокірним боярством та іноземною агресією. Лише наприкінці 1230-х років він остаточно повернув собі батькові володіння й навіть  поширив свій політичний вплив на Київ . Саме його воєвода Дмитро організував оборону міста  у 1240 р. – хай і не зміг урятувати від ворога давньоруську столицю.

    Князь був людиною високих політичних , державних і військових здібностей, діячем високого польоту. В умовах ворожого оточення , не маючи достатньої опори на Русі, він вів запеклу сорокарічну  боротьбу з боярською опозицією й довів її до переможного фіналу , відновивши централізоване Галицько-Волинське велике князівство. Данило докладав титанічних зусиль до консолідації земель  Південно – Західної Русі. Він підніс авторитет князівства в середньовічному світі.

   За його князювання було зведено могутні укріплення  Холма , збудовано Львів , який названо за ім’ям Данилового старшого сина  Лева.

9. Організація  практичної діяльності учнів х використанням нової інформації (практика)

1.Заповніть таблицю : запишіть стислі відомості

2. Покажіть стрілочками , кому з персонажів  належать подані висловлювання

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

-   Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці ?

-  З яким жанром народної творчості ознайомилися ?

1. Рефлексія.

 Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон».

2.Рухлива вправа

3. Пояснення домашнього завдання.

4. Рефлексія . Оберіть відповідну цеглинку  лего.

5.Рефлексія . Створимо пірамідку нашого настрою.

 

 

docx
Додано
29 червня 2022
Переглядів
1829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку