Урок О.Кротюк ,, Літачок''

Про матеріал
Познайомити учнів з твором Оксани Кротюк “Літачок”, розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки,удосконалювати навичку читання,розвивати та поповнювати словниковий запас учнів, виховувати почуття дружби та взаємоповаги,уміння працювати в парах.
Перегляд файлу

E:\лытачок\maxresdefault (2).jpgКонспект уроку з літературного читання,4 клас. Підготувала :вчитель Роїщенської гімназії

          Хомовська Валентина Олексіївна

Тема: Оксана Кротюк «Літачок»

Мета:  познайомити учнів з твором  Оксани Кротюк “Літачок”,

розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої                                                   поведінки,удосконалювати навичку читання,розвивати та поповнювати словниковий запас учнів, виховувати почуття дружби та взаємоповаги,уміння працювати в парах.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: бейджики з іменами героїв,паперові літачки,презентація,відео релаксація зі словами.

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент. Створення позитивного настрою.

Пролунав уже дзвінок

Починати час урок.

 

 

 

 

 

- Давайте подаруємо один одному і всім присутнім наше сердечне вітання.

- Сьогодні на уроці буде самооцінювання.

Лист самооцінки лежить у кожного на парті . Ви будете заповнювати його в кінці уроку(вчитель пояснює критерії ,за якими учні будуть себе оцінювати)

II. Мовленнєва розминка. Артикуляційна зарядка. СЛАЙД 1

-А зараз всі разом приготуємося до батлу,повторимо скоромовку за мнемо таблицею(голосно,тихо,пошепки)

У літак час сісти лису.

З міста він летить до лісу.

А лисиця й лисенята.

Виглядати будуть тата.

Батл між учнями .

ІІІ . Оголошення теми та завдань уроку.

 - Сьогодні розпочинаємо вивчати новий розділ «Пізнаю себе і світ». СЛАЙД 2

Метод передбачення.

- Як на вашу думку,про кого ми будемо читати оповіданя в цьому розділі?

- Так, про ваших ровесників. Ви будете спостерігати, як вони діють, що думають, що їх цікавить.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. СЛАЙД 3

-Сьогодні ми познайомимось з оповіданням дитячої української письменниці Оксани Кротюк «Літачок»,але спочатку невеличкі відомості про неї. Перегляд СЛАЙДУ 4 ,5 розповідь про письменницю.

ІV.  Усвідомлення змісту

      - Я хочу ,щоб ви мені трішки допомогли ,ми проведемо невеличку інсценізацію. Події,які будуть розгортатися в цьому оповіданні ,перенесемо до нашого класу(вчитель роздає ,заздалегідь приготовлені бейджики з іменами героїв оповідання дітям)

-  Від вас потрібні міміка,жести ,погляди,рухи. А допомагати мені буде ось цей літачок ,на одному крилі якого написано ім‘я Улянка,а на іншому – червоне сердечко.

 

 

 

 

- Сядьте зручніше і приготуйтеся слухати оповідання (вчитель читає ,імітуючи  рухи літачка ,а діти інсценізують )

V.  Усвідомлення прочитаного та словникова робота. СЛАЙД 6

- Чи сподобалося вам це оповідання?

- Чим вразило воно?

- А зараз на вас чекає словникова робота .

Давайте всі разом з’ясуємо значення нових слів (слова записані на дошці,учні виходять і за допомогою стрілочок та своїх пояснень з’ясовують значення кожного слова.)

Сором’язливий                                    дивний політ літака

Чудернацький пірует                          невпевнений,скромний

Викрутас                                              політ вертикально вниз

Пішов у піке                                        незвичний рух

VI. Продовження роботи над текстом. Читання дітьми.

  • Давайте зараз приготуємося до читання. На чию парту приземлиться цей літачок ,той і читає(читання дітьми)

Хвилинка релаксації.

 

 

 

 

 

VІІ. Хвилинка осмислення прочитаного. СЛАЙД 7

  • Хто головний герой твору?
  • Де відбуваються описані події?На якому уроці ? В який день?
  • Як на вашу думку,чому Максим приніс літачка до школи?
  • До кого першого потрапив літак?Що зробив Денис?(вибіркове читання)
  • До кого прилітає літачок після Дениса?
  • Який був Вітя спочатку?(вибіркове читання)
  • Чи наважився б Вітя ,будучи тихим і сором’язливим,першим написати Оленці про свою симпатію,якби не цей літачок?
  • Яким стає Вітя далі? Як ви розумієте такий вислів,, Хвиля сміливості накрила Вітю з голови до п’ят ’’.
  • Чому Вітя так робить?
  • Давайте прослідкуємо за Максимом ,як змінювався його настрій.

Метод ,, Порушена послідовність’’

  • Розставте настрій хлопчика в правильній послідовності(групова робота )
  • Чому Максим почервонів і опустив голову?
  • В кінці оповідання наш герой хотів забрати літачок з рук Улянки . Як  ви думаєте чому ?
  • Чи сподобався Улянці літачок Максима,незважаючи на виправлення хлопців? Докажіть рядками з тексту.

Метод ,, Дискусійна шкала’’. Робота з цеглинками лего.

  • Чи можна читати чужі листи?(так чи ні )Діти за допомогою  дискусійної шкали висловлюють свою думку. Так – учні піднімають зелену цеглинку,ні – червону.

 

 

 

 

 

  • Яку пораду ви можете дати Віті та Денису?
  • Максим був оригінальним хлопчиком ,він записку замінив літачком. А чим можна ще замінити записку ,щоб показати свою симпатію до дівчинки?

Робота в групах. СЛАЙД 8

(Створюємо колаж до оповідання,заготовки лежать у дітей на партах,  під час роботи учнів звучить пісня Наталії Мирної,, Паперовий літачок’’)

1 група – створює літачок для Улянки і Максима

2 група- для Дениса і Олянки

3 група- для Віті і Олянки.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ. Рефлексія. Підсумок. Домашнє завдання .СЛАЙД 9

 - Що ви для себе повчального взяли з сьогоднішнього уроку?

-  Якщо в класі виникають перші симпатії ,як ми повинні відноситись до таких дітей?(поважати перші почуття ,бути толерантними )

Діти заповнюють лист самооцінки.

 

1.Як я читав

(ла)

          В

 

 

             Д

         С

         Н

2.Чи був (ла) сьогодні активний (а)на уроці.

 

 

 

 

3.Як працював (ла)над змістом оповідання

 

 

 

 

4.Мій настрій на уроці

 

 

 

 Диференційоване домашнє завдання.

  1. Навчитися виразно читати оповідання.
  2. Порахувати кількість дієслів у тексті.
  3. Написати есе на тему: « Як можна проявити симпатію до людини, яка мені подобається»

E:\лытачок\maxresdefault.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пролунав уже дзвінок

Час кінчати наш урок.

  • E:\лытачок\IMG-6f652d98010daf6ce8115a9fc136070e-V.jpgЯ дякую всім вам за гарну роботу.

 

 

 

 

docx
Додано
29 червня 2022
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку