Конспект уроку з літературного читання,4 клас. Підготувала :вчитель Роїщенської гімназії
Хомовська Валентина Олексіївна
Тема: Оксана Кротюк «Літачок»
Мета: познайомити учнів з твором Оксани Кротюк “Літачок”,
розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки,удосконалювати навичку читання,розвивати та поповнювати словниковий запас учнів, виховувати почуття дружби та взаємоповаги,уміння працювати в парах.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: бейджики з іменами героїв,паперові літачки,презентація,відео релаксація зі словами.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент. Створення позитивного настрою.
Пролунав уже дзвінок
Починати час урок.
- Давайте подаруємо один одному і всім присутнім наше сердечне вітання.
- Сьогодні на уроці буде самооцінювання.
Лист самооцінки лежить у кожного на парті . Ви будете заповнювати його в кінці уроку(вчитель пояснює критерії ,за якими учні будуть себе оцінювати)
II. Мовленнєва розминка. Артикуляційна зарядка. СЛАЙД 1
-А зараз всі разом приготуємося до батлу,повторимо скоромовку за мнемо таблицею(голосно,тихо,пошепки)
У літак час сісти лису.
З міста він летить до лісу.
А лисиця й лисенята.
Виглядати будуть тата.
Батл між учнями .
ІІІ . Оголошення теми та завдань уроку.
- Сьогодні розпочинаємо вивчати новий розділ «Пізнаю себе і світ». СЛАЙД 2
Метод передбачення.
- Як на вашу думку,про кого ми будемо читати оповіданя в цьому розділі?
- Так, про ваших ровесників. Ви будете спостерігати, як вони діють, що думають, що їх цікавить.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. СЛАЙД 3
-Сьогодні ми познайомимось з оповіданням дитячої української письменниці Оксани Кротюк «Літачок»,але спочатку невеличкі відомості про неї. Перегляд СЛАЙДУ 4 ,5 розповідь про письменницю.
ІV. Усвідомлення змісту
- Я хочу ,щоб ви мені трішки допомогли ,ми проведемо невеличку інсценізацію. Події,які будуть розгортатися в цьому оповіданні ,перенесемо до нашого класу(вчитель роздає ,заздалегідь приготовлені бейджики з іменами героїв оповідання дітям)
- Від вас потрібні міміка,жести ,погляди,рухи. А допомагати мені буде ось цей літачок ,на одному крилі якого написано ім‘я Улянка,а на іншому – червоне сердечко.
- Сядьте зручніше і приготуйтеся слухати оповідання (вчитель читає ,імітуючи рухи літачка ,а діти інсценізують )
V. Усвідомлення прочитаного та словникова робота. СЛАЙД 6
- Чи сподобалося вам це оповідання?
- Чим вразило воно?
- А зараз на вас чекає словникова робота .
Давайте всі разом з’ясуємо значення нових слів (слова записані на дошці,учні виходять і за допомогою стрілочок та своїх пояснень з’ясовують значення кожного слова.)
Сором’язливий дивний політ літака
Чудернацький пірует невпевнений,скромний
Викрутас політ вертикально вниз
Пішов у піке незвичний рух
VI. Продовження роботи над текстом. Читання дітьми.
Хвилинка релаксації.
VІІ. Хвилинка осмислення прочитаного. СЛАЙД 7
Метод ,, Порушена послідовність’’
Метод ,, Дискусійна шкала’’. Робота з цеглинками лего.
Робота в групах. СЛАЙД 8
(Створюємо колаж до оповідання,заготовки лежать у дітей на партах, під час роботи учнів звучить пісня Наталії Мирної,, Паперовий літачок’’)
1 група – створює літачок для Улянки і Максима
2 група- для Дениса і Олянки
3 група- для Віті і Олянки.
VІІІ. Рефлексія. Підсумок. Домашнє завдання .СЛАЙД 9
- Що ви для себе повчального взяли з сьогоднішнього уроку?
- Якщо в класі виникають перші симпатії ,як ми повинні відноситись до таких дітей?(поважати перші почуття ,бути толерантними )
Діти заповнюють лист самооцінки.
1.Як я читав (ла) |
В
|
Д |
С |
Н |
2.Чи був (ла) сьогодні активний (а)на уроці. |
|
|
|
|
3.Як працював (ла)над змістом оповідання |
|
|
|
|
4.Мій настрій на уроці |
|
|
|
|
Диференційоване домашнє завдання.
Пролунав уже дзвінок
Час кінчати наш урок.