Конспект уроку:"Цінність життя і здоров'я. Складові здоров'я"

Про матеріал
УРОК-МАНДРІВКА «ЦІННІСТЬ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я. СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я» Мета: ✓навчальна: сформувати в учнів поняття про цінність життя й здоров’я людини; дати уявлення про духовні цінності, які впливають на розвиток особистості; вчити планувати власне майбутнє; ✓розвивальна: розвивати аналітичне і логічне мислення,творчу активність, логіку; пізнавальні інтереси учнів; ✓ виховна:виховувати розуміння необхідності дбати про життя і здоров’я, дбайливе ставлення до свого життя, здоров’я і своїх рідних і близьких; вміння звертатися до свого досвіду.
Перегляд файлу

Урок-мандрівка

«ЦІННІСТЬ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я. СкЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я»

Мета:

 навчальна: сформувати  в учнів поняття про цінність життя й здоров’я людини; дати уявлення про духовні  цінності,  які впливають на розвиток особистості;  вчити планувати власне майбутнє;

розвивальна: розвивати аналітичне і логічне мислення,творчу активність, логіку; пізнавальні інтереси учнів;

виховна:виховувати розуміння необхідності дбати про життя і здоров’я, дбайливе ставлення до свого життя, здоров’я і своїх рідних і близьких; вміння звертатися до свого досвіду.

Обладнання: комп’ютерна презентація PowerPoint, телевізор, ноутбук відеоролик «Говерла», картки для роботи в групах.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Слово вчителя (слайд Ранкове коло)

Всім доброго ранку, ми починаємо наш урок Я досліджую світ.

І я запрошую всіх стати у наше дружнє Ранкове коло. Діточки я попрошу вас привітатись з нашими гостями.

Оскільки у нас сьогодні буде незвичайний урок, а урок-мандрівка то я бажаю щоб у нашому класі була гарна погода ,а у вас був сонячний настрій і нічого не зіпсувало нашу подорож.

Вправа «Подорож»(слайд «Де б ви хотіли побувати і чому саме там?»

Слово вчителя

Оскільки я підготувала для вас урок-подорож,мені хочеться запитати,а чи любите ви мандрувати?

Відповіді учнів

Отож якщо всі ми любимо мандрувати, то  давайте розпочнемо наш урок з розповіді, де б ви хотіли побувати, і чому саме там?

Мене звати Людмила Дмитрівна, і я б хотіла побувати у Франції, тому що там печуть дуже смачні круасани.

Відповіді учнів

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Слово вчителя

Як я вже казала, сьогодні на вас чекає незвичайний урок. Адже ми вирушимо в цікаву подорож підкорення незвичайної  вершини, назву якої ви дізнаєтеся, коли розгадаєте РЕБУС

Діти розгадують РЕБУС(Слайд )

 

 

 

 

Отож, як ви вже здогадалися, ми будемо з вами підкорювати вершину під назвою Здоров’я. І тема нашого уроку «Цінність життя і здоров’я. Складові здоров’я»

.(слайд тема уроку)

 Для того, щоб потрапити на  вершину гори ,під назвою «Здоров’я» потрібно буде послідовно проходити зупинки, на яких вас чекатимуть цікаві завдання.

Якщо ви будете виконувати всі дії правильно та послідовно, то обов’язково підкорите вершину гори.

ІІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Слово вчителя

Як ви думаєте, діти, а чи легко підкорювати гірську вершину наодинці? Звичайно ж, ні. Для підкорення гірських вершин збирають спеціальні експедиції тому, що разом це робити набагато легше. (слайд «Експедиція—це..») А чи пам’ятаєте ви. Що таке експедиція?

Експедиція – це подорож з певними завданнями.

Отож давайте і ми відправимось у нашу коротеньку експедицію

IV.Вивчення нового матеріалу

Але для того, щоб успішно дістатися до вершини гори, вам потрібно пригадати, що таке здоров’я?

Так дітки, а чи знаєте ви, що раніше здоровим вважали кожного, хто не хворів? І тільки 76  років тому Всесвітня організація охорони здоров’я, проголосила, що(слайд Здоров’я—це») «Здоров’я-- це не тільки відсутність хвороб, а й стан повного фізичного, психічного, духовного і соціального благополуччя.» Відтоді почали брати до уваги різні складові здоров’я.

Серед них (слайд складові здоров’я)

Отож, завдання,які ви будете виконувати під час сходження на вершину, стосуватимуться саме цих складових здоров’я.

І ТАК…

На першій нашій зупинці ми поговоримо про Соціальне здоров’я.

До соціальної складової здоров’я відноситься  вміння ладнати з людьми, обирати хороших друзів, поводитися ввічливо та доброзичливо і мирно розв’язувати конфлікти, якщо вони виникають.

Для того, щоб детальніше розібратись із соціальною складовою(Зараз ми з вами ПОПРАЦЮЄМО В ПАРАХ,одна картинка на парту і радяться), потрібно уважно розглянути зображення героїв мультфільмів і сказати: (слайд з питаннями)

Які звички були у героїв мультфільмів?

Які вони: корисні чи шкідливі для нашого соціального здоров’я?

Котеночкин: «Ну, погоди!» | Культура | ИноСМИ - Все, что достойно переводаМатематика 1Урок | Тест з математики – «На Урок»Кот Леопольд – аудиосказка для онлайн-прослушивания! | AudioBaby 

 

 

 

 

Эпизод мультсериала «Маша и Медведь» попал в Книгу рекордов Гиннесса

 

Молодці! Всі ви гарно відповідали і дану зупинку ми успішно подолали -  тож рухаємося далі.

Слово вчителя

На наступній зупинці ми більше  дізнаємось про Фізичне здоров’я.

До фізичної складової здоров’я відноситься вміння правильно харчуватися, дбати про чистоту тіла, загартовуватися і активно рухатися.

Основним у фізичній складовій здоров’я є Правильне й корисне харчування. Тож спочатку я  пропоную вам переглянути мультфільм

Перегляд мультфільму «Корисна їжа» 

          https://www.youtube.com/watch?v=S2A-_VC4WWU&t=290s

Слово вчителя

А для того, щоб перевірити чи вмієте ви розрізняти корисні і шкідливі харчові звички давайте пограємо у гру , яка називається «Так чи ні?»У вас на партах є червоні і зелені прапорці, приготуйте їх собі.Зараз по одному я буду  вам зачитувати твердження, а ви якщо погоджуєтесь піднімаєте зелений прапорець, а якщо не погоджуєтесь—піднімаєте червоний ( слайд з грою)

Слово вчителя

Чудово! Гарно впоралися з завданням.

Діточки, правда ми вже трохи втомилися в дорозі? Я думаю, що  настав час для відпочинку, тож давайте розпочнем фізкультхвилинку.(відео фізкультхвилинки)

Слово вчителя

Ви чудово рухалися, гарно відпочили і тому давайте перемістимось до наступної зупинки, де більше дізнаємось про Психічне здоров’я.

Психічна складова здоров’я- це вміння ставити перед собою цілі і досягати їх, приймати зважені рішення і контролювати свої емоції.

Тож зараз ми потренуємось розпізнавати свої емоції та емоції інших людей.

Вправа називається «Незавершене речення»

Ви отримаєте смайлики із початком речення і маєте його прочитати і завершити. З вашого дозволу я почну.

  • мені приємно коли…
  • Я ображаюся коли….
  • Я злюся коли…
  • Мене дратує коли…
  • Мама злиться коли….
  • Я радію коли...
  • Йдучи до школи, я завжди переживаю…
  • Мені сумно, коли…
  • Найбільша радість для моїх батьків…
  • Я отримую задоволення від…

Діточки, впродовж дня у нас з вами бувають різні емоції,але головне, як ми поводимо себе, переживаючи їх. Виражаючи свої певні емоції ми повинні зважати на людей, які нас оточують, щоб ні в якому разі не образити когось.

 

 

Розумнички! А зараз ми с вами пройдемо далі. Ось нарешті остання зупинка , де ми більше дізнаємось про Духовне здоров’я.

Духовна складова здоров’я- це вміння діяти з користю для себе та інших і стійко переносити складні життєві обставини.

Послухайте оповіднання і подумайте над чим слід замислитись

Робота  над  оповіданням  В.Сухомлинського  «Перед  справедливим  Суддею»

Оповідання

         В  одній  країні  був  такий  звичай:  коли  людині  приходив  час  помирати,  вона  з’являлась  перед  Справедливим  Суддею,  і  той  вирішував,  що  залишиться  на  землі  після  неї:  повага  людей,  вічна  слава  чи  всього-на-всього  маленька  згадка.

       От  прийшов  час  помирати  працьовитому.  Прийшов  він  до справедливого  Судді.  Суддя  й  питає:

- Скільки  років  прожив  ти  на  світі?

- Дев’яносто  дев’ять,  -  відповів  працьовитий.

- Показуй  свої  роки.

  А  Працьовитий  щороку  саджав  по  одному  дереву.  Скільки  років  прожив,  стільки  і  дерев  виросло.  Повів  працьовитий  Справедливого  Суддю  показувати  дерева.  Чимало  днів  пройшло,  поки дивився  Справедливий  Суддя  на  ліс,  що  його  виростив  Працьовитий.  Передивився  і  каже :

- Добре  ти  прожив  життя.  Нехай  залишається  по  тобі  вічна  слава.

     Спокійно  помер  працьовитий.  Прийшов  час  помирати  Неробі.

-  Скільки  років  прожив  ти  на  світі? – запитав  Суддя.

- Дев’яносто  дев’ять,-  відповів  Нероба.

- Покажи  свої  роки.

        А  Неробі  й  показати  нічого.  Побачив  Справедливий  Суддя  перед  собою  пусте  місце.

- Ну  що  ж  ,  нехай  залишиться  по  тобі  забуття,-  вирішив  Суддя.

  Нероба  помер,  і  в  ту  ж  мить  люди  забули  його.

 

Завдання  для  роздумів.

-  Що  повчає  оповідання?  Над  чим  потрібно  замислитись?

Який  слід  повинна  залишити  Людина  на  Землі?

    Людина,  яка  не цінує  життя,  відчуває  тільки  горе,  смуток,  злість,  не приносить  щастя  іншим  і  сама  нещаслива.

    Життя  людини  лише  коротка  мить,  але  за  цю  мить  ми  маємо  втілити  всі свої  мрії.

V.ЗАКРІПЛЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗНАНЬ І НАВИЧОК

А зараз давайте перевіримо, що ви запам’ятали про складові здоров’я. Для цього давайте разом виконаємо завдання

Гра “Співвіднеси складові здоров`я” 

 

Гра “Впізнай складову здоров`я”

  1. ПІДСУМОК УРОКУ
  2. Отже,сьогодні на уроці ми зрозуміли, що на здоров’я людини впливають різні чинники.

Тож давайте разом складемо декілька порад «Як ми можемо берегти і зміцнювати своє здоров’я?» На ваших партах є яблучка, запишіть на них свої поради і прикріпіть на дерево, яке стоїть на вершині нашої гори.

Багато рухатися.

Правильно харчуватися.

Чітко організовувати розпорядок дня.

Уміти керувати почуттями.

Робити добрі вчинки.

Слово вчителя

Ну що ж, діти, наша мандрівка до підкорення гірської вершини добігає кінця. І зараз ми побачимо, з яким результатом кожен з вас дійшов  до вершини. 

Отже, якщо ви вважаєте, що сьогодні ви зрозуміли увесь матеріал, навчилися розрізняти складові здоров’я старанно і правильно виконували усі завдання, візьміть у руки зелений прапорець і прикріпіть на вершину гори;

  •      Якщо сьогодні на уроці вам не все вдавалося– поставте на гору жовтий прапорець,але не засмучуйтеся, ваша гора вам обов’язково підкориться, просто потрібно бути трішки стараннішим  і наполегливішим .
  •      якщо вам урок не сподобався і ви нічого не зрозуміли, візьміть червоний прапорець і поставте на вершину.

20180207_103046.jpg 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Копчук Людка
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 квітня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку