Тема: Відпочинок у парку атракціонів «Де-дро» (дії з десятковими дробами).
Мета:
а) узагальнити та систематизувати знання учнів про десяткові дроби та дії з ними;
б) розвивати пізнавальний інтерес учнів, навички виконання дій з десятковими дробами, продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі та вправи з десятковими дробами;
в) виховувати дружелюбність, цілеспрямованість, навички роботи в команді; сприяти формуванню інформаційно-цифрової та громадянської компетентностей.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань (нестандартний).
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, «вхідні квитки», нагороджувальні жетони.
Девіз уроку:
«Граючись, навчаємось!»
Хід уроку
І. «Придбання вхідних квитків»
Учні виконують керовану самостійну роботу на 12 балів (в робочих зошитах).
Перевірка:
Відповідь |
Бали |
0,3 |
2 |
3 |
4 |
42,3 |
6 |
84,6 |
8 |
120 |
10 |
12 |
12 |
За результатами самостійної роботи, вони отримують вхідні квитки різних кольорів, відповідно до оцінки.
ІІ. Теоретична карусель
Учні здійснюють кілька обертів на теоретичній каруселі. Час відповіді фіксується пісочним годинником (30 секунд).
ІІІ. Відпочинок у кав’ярні «Логік»
Розв’язування логічних задач (усно)
Задача 1.
Озеро заростало зеленим лататтям що доби, збільшуючись у два рази за площею. На восьмий день озеро заросло повністю. На який день була заросшою половина озера?
Задача 2.
У Максима 5 горіхів, а у Тараса 4. Вони поділили їх порівну, пригостивши і Оленку. Дівчинка в свою чергу пригостила хлопчиків 18 цукерками. Як ці цукерки хлопчики повинні розділити між собою?
ІV. «Оглядове колесо»
«Оглядове колесо» дає можливість побачити практичне застосування отриманих знань.
Учні розміщуються в кабінах колеса по четверо і піднімаються вгору. Перед ними розкривається панорама рідного міста, найвища його древня споруда сяє золотими куполами – це Миколаївський собор.
Його висоту визначають учні, працюючи в групах. Вони розв’язують рівняння (x-0,7)-23=31,3.
Представник групи, яка першою справилася із завданням, висвітлює розв’язання біля дошки (учні записують у зошитах).
V. Атракціон «Човники»
Учні парами піднімаються та опускаються на гойдалці, збільшуючи та зменшуючи десяткові дроби в процесі виконання дії множення.
Учні працюють біля дошки.
Задача.
Який шлях подолає відпочиваючий на гойдалці за 5 хв катання при швидкості 12 км/год?
VI. Кімната викривлених дзеркал
Щоб потрапити до кімнати викривлених дзеркал, кожна група долає естафету, виконуючи порівняння десяткових дробів, які записані на звороті дошки.
У кімнаті «викривлених дзеркал» учні виправляють помилки у наведених прикладах.
VII. Отримання нагороджувальних жетонів
Учень отримує жетон за результатами роботи на уроці та працюючи при цьому з відкритими реченнями:
«На сьогоднішньому уроці я дізнався(лась)…»
«Найбільше мені сподобалось …»
«До сьогодні я не знав, що …»
VIII. Домашнє завдання (записане на окремій дошці заздалегідь)
1