Конспект уроку "Дієслова теперішнього часу"

Про матеріал
Розробка уроку допоможе ознайомити учнів з особливостями відмінювання дієслів теперішнього часу за особами та числами; навчити правильно узгоджувати дієслова з іншими частинами мови, вчити розпізнавати часи дієслів; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, працювати в парах, творчо мислити, розширювати словниковий запас, виховувати любов до природи, до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема: Дієслова теперішнього часу.

Мета:

ознайомити учнів з особливостями відмінювання дієслів теперішнього часу за особами та числами;

навчити правильно узгоджувати дієслова з іншими частинами мови, вчити розпізнавати часи дієслів;

 розвивати вміння аналізувати, зіставляти, працювати в парах, творчо мислити, розширюватии словниковий запас,

виховувати любов до природи, до рідної мови.

Форми роботи: групова, індивідуальна, парна.

                                             

  •  
  •    ХІД  УРОКУ
  • 1.Організація учнів до уроку.
  • Привітання.    Доброго ранку.
  • Діти, привітайтеся з нашими гостями?.  
  • Створення емоційного настрою. (слайд 1)
  • Подивіться один на одного і скажіть всі в один голос:
  • « Я – найкращий, ТИ – найкращий, МИ – найкращі»  та потисніть один одному руки.
  • 2 Повідомлення теми і мети уроку.
  • Тема нашого уроку- дієслова теперішнього часу.(слайд 2)
  •   А чи знаєте ви,  що дієслово по вживаності у мовленні займає ІІ місце після іменника, хоча іменників в українській мові  у 2 рази більше.
  • Інтерактивна вправа «Очікування»
  • Чого кожен з вас очікує від уроку? ( «Я очікую, що …  Цей урок навчить мене (дошка)…») ( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе;   будемо працювати в групах, парах; … Цей урок навчить мене робити висновки, складати розповіді, висловлювати своє ставлення до почутого… )
  • Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку:
  • запам’ятати особливості відмінювання дієслів теперішнього часу;
  • довести, що вмієте розпізнавати часові форми дієслів та правильно вимовляти і записувати їх;
  • точно і красиво висловлювати свої думки;
  •  злагоджено працювати в парах ;
  • зумієте переконати всіх, що любите і знаєте рідну мову.
  •  III.     Актуалізація опорних знань.

 

  •  Інтерактивна вправа « Бліц-опитування»

 

  • Що ж таке дієслово?
  • На які питання відповідає?
  • Як змінюється дієслово?
  • З якою частиною мови найчастіше вживається?
  • Яким членом речення виступає найчастіше?
  • Як пишеться частка НЕ з дієсловами? ( Окремо)
  • Чи змінюються дієслова за часами?
  • Вправи на розрізнювання часових форм дієслів
  • Перегляньте будь-ласка  (слайд 3)
  • Що це за пора року?
  • Скажіть, як змінюється природа навесні?
  • Коли ви описували зміни в природі навесні, в якому часі ви про це говорили? Чому?
  1. Вивчення нового матеріалу
  • Каліграфічна хвилинка (слайд 4)
  • Запишіть сьогоднішню дату
  • С  сс  стр  рі  іте  ння  Стрітення
  •    Якщо на Стрітення півень води нап’ється на порозі,то на Явдохи ( 14 березня ) віл напасеться на дорозі.
  • Підкресліть дієслова
  • У якій формі вжиті дієслова?
  • Поставте ці дієслова у формі теперішнього часу.(п’є,пасеться)

-Поставте дієслово п’є в усіх особових формах теперішнього часу однини і множини.(слайд 5)

Звернітьувагу,щозмінилосьудієслові?(особа,число,)

Зробіть висновок. (Слайд 6)

«Ми побачили,що дієслова теперішнього часу змінюються за особами та числами , а не за родами,як іменники і прикметники»

-Відкрийте підручники на с.147.Розгляньте таблицю,що розміщена у вправі 290.

- Зробіть висновок ,що ще змінюється у дієсловах при зміні особи та числа?Назвіть закінчення дієслів (1 особи одн,2 ос.одн,3 ос.одн) і множини

Хвилинка відпочинку.

  • Ми чудово працювали, і настав час відпочинку. Я називатиму дієслова , а ви зображуйте те, що вони означають : присідати, крутитися, літати, нахилятися, стрибати,  присідати, сидіти.
  1. Узагальнення і систематизація отриманих знань
  • 5.1 Робота в парах
  • Усно змініть дієслова за особами у теперішньому часі за таблицею, поданою на с. 147.
  • І пара - іти, знати;                                     (слайд 7)
  • ІІ пара - лежати, бігти.
    1. Робота з підручником

- Прочитайте завдання вправи 291.

Зверніть увагу на значення слова кроїти.

Виконайте завдання письмово, користуючись таблицею на с. 147.

  1.  Гра «Яка особа»

Почувши дієслова у реченнях , на пальцях покажіть якої вони особи.

Вже цвітуть каштани у моєму місті.

А там я поселив крилату лелечу сім’ю.

Гарно ти малюєш.

На березі  ми побачили зламану гілку.

Гість рідко буває , та багато бачить.

  1. Навчальна гра «Віднови миттю» (теперішній час)

Вчитель, звертаючись по черзі до учасників гри, називає  іменник або прикметник. Учні повинні утворити від цього іменника або прикметника дієслово в теперішнього часу. Хто не може дати відповідь, вибуває з гри. Виграє той, хто залишиться.

Слова для гри.

Друг, ворог, вечеря, господарство, сніданок, хазяйство, спів, старт, плач, , читання, радість, сум, синій, зелений, червоний.

 

VIII. Підсумок уроку.

Гра «Незакінчене речення»

1.Особуічисло дієслова визначаємо за допомогою…..(займенника,питання,закінчення)

2.У теперішньому часі дієслова змінюються ….(за особами та числами)

3.В однині дієслово вживається тоді,коли воно означає….(дію одного предмета)

4 Не з дієсловами слід писати…..окремо

 IX. Домашнє завдання.

С.149.Впр 294

Виписати дієслова теперішнього часу,визначити їх особу та число.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
1529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку