Розробка сценарію свята "Прощавай Букварику" для використання для декількох класів одночасно у вигляді уроку. Зібрано цікаві ігри та конкурси, які відповідають віку дітей. Задіяно казкових персонажів та використано багато наочного матеріалу.
Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.
Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.
Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Обладнання: «Чарівна квітка», макети книг, корони з літерами, великі конверти з листами.
Дійові особи: Поштар Пєчкін,Пеппі Довга Панчоха, Буквар.
На сцену виходять 1 класи.
Вчителі: (Звучить гарна музика)
Коли Буквар до рук бере дитина.
Нехай Господь всіх вас благословить.
Ось і настав той день, коли ми завершили працювати з першим у своєму житті підручником - Букварем, проводимо свято Прощання із цією мудрою і для кожної людини необхідною в житті книгою.
Учні:
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування букваря!
Доки склад числа той вчили.
Зате тепер усі ми
Обчислюємо на високий рівень.
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.
(Стук у двері. Заходить Поштар Пєчкін).
Пєчкін: Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо
дозволите, то і я побуду у вас на святі.
(Читає листа):
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію. З нетерпінням чекаю визволення.
Ваш Букварик.»
Вчитель:
(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними з’являється перша пелюстка « Абетка»).
(Гра: від кожного класу по 3 гравця)
(Гра з залом)
Тоді беріть пелюстку .
(Знову звучить музика і з’являється Пеппі – довга панчоха).
Пеппі: Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятись. Сподіваюсь, що ви такі самі і школа вам не потрібна. Якщо доведете, що я не права, віддам пелюстки, їх у мене дві.
(Діти розповідають вірші про Букварик).
Товстих, тонких, барвистих, наче жар.
Але одна — книжкам усім начальник,
І звуть її по-простому — Буквар!
Ти читати всіх навчила.
Кожна буква букваря —
Це промінчик ліхтаря.
Книжечка дитячих літ
Нас виводила у світ.
Щоб разом з вами, друзі, вшанувати
Чудову книжку, що нас грамоти навчала,
Свої скарбниці всім подарувала.
На місці першому стояти.
Ти – найдорожчий від усіх,
Бо навчив усіх читати.
Пеппі: Здається ви мене переконали. Третя пелюстка ваша.
А щоб здобути четверту ви повинні зі мною погратись.
Правила рухливої гри-конкурсу для дітей “Першовідкривач”:
Учасникам пропонується “відкрити” нову планету букв – якомога скоріше повітряні кульки “заселити мешканцями” – швидко написати на кульці якомога більше букв. Той, у кого мешканців на планеті вийде більше за 1 хвилину – переможець.
(Від кожного класу по 2 учасники)
Пеппі:Молодці. Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Заберайте свою пелюстку.
А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?
Поштар Пєчкін: Ой щось в моїй сумці рухається, не дає мені дивитися на свято. Давайте подивимося що там. Це знову лист. Подивимось від кого. Це лист від Чарівника. Подивимось, що ж він ще хоче нам передати.( читає листа)
Лист від Чарівника: Бачу ви всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик!
Вчитель: Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут у конверті. (Читає листа) Заспівати пісню про Букварик.
( діти виконують пісню про Букварик)
Вчитель: молодці, не підвели. Заробили останню пелюстку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?
(Заходить Букварик).
Букварик: Я мандрую по країнах,
Я з абеткою дружу.
І малечу як зустріну
Грамоті одразу вчу.
Я щасливий дуже,
І тому радію,
Що всі діти в цьому залі
Читати вже вміють.
Всі літери прочитані,
Усіх їх тридцять три.
Тепер дітей учитимуть
Підручники нові.
Всі: Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
(Букварик виходить, заходять два учні 5-го класу)
1-й п’ятикласник. Це ніби театр?
2-й п’ятикласник. А часом не демонстрація?
1-й п’ятикласник. По-моєму, вони на бал зібралися.
2-й п’ятикласник. Та ні, це ж школярі, хіба не бачиш? А чого вони тут?
Учитель. У нас свято «Прощання з Букварем».
2-й п’ятикласник. Ну, що ж прийміть і від нас вітання і побажання.
(Пісня «Маленькие звезды»)
1-й п’ятикласник
Щоб ви не дивились похмуро і косо,
Ніколи не вчіться писати носом!
2-й п’ятикласник
Щоб не гнітили вас горе та біди,
Вчасно з’їдайте сніданки, обіди.
Нещастя женіть, наче воду крізь сито!
Найкраще – це вчасно перекусити.
Смачненьким підтримуйте добрий дух
І будете, як Вінні-Пух.
1-й п’ятикласник
А трапиться двійка гірка, як цибуля,
Хоч як вона, клята, пече і муляє,
Сльози видушує й кислу міну –
Миріться й приймайте, як вітаміни.
2-й п’ятикласник
Хай у науці кожен привчиться
Покуштувати і хрону, й гірчиці.
Зате, коли буде в навчанні тяжко,
Гарні оцінки цвістимуть ромашками.
Учень
Дуже весело гуляти
Нам на святі Букваря.
Та прощальну заспівати
Нам пора уже, пора.
(Пісня про дружбу)
Букварик (звертається до вчителів)
Цих діток я прошу навчати
Того, що знаєте самі.
А вас прошу не лінуватись
І вчить уроки день при дні.
І берегти книжки! Віднині
Найперші друзі вам вони!
Учень.
Обіцяємо не лінуватись,
На «відмінно» і «добре» навчатись.
Вчитель: А зараз ми це і перевіримо.
Завдання 1.
«Розгадати анаграми».
Кошла – школа
Тапар – парта
Ченьу – учень
Фертполь – портфель
Равкуб – буквар
Завдання 2. (загадки)
1. Що це за великий дім:
Все кімнати і кімнати?
Він освіту дає всім
Тим, хто хоче все пізнати.
А хто знає, той не блудить.
Як то кажуть: вийшов в люди!
Справді, кажуть недарма:
Без знання життя нема.
Це потрібно знати всім.
Як цей слід назвати дім? (школа)
2. Біла рілля, чорне насіння.
Хто знає – відгадає.
(листок з буквами)
3. Білий зайчик стрибає
По чорному полю. (крейда і дошка)
4.Паперовий кораблик щодня
Перевозить невпинно знання.
Після плавання цей корабель
Повертається в рідний портфель. (книжка)
5. Невеличка хатка.
Там живуть малятка.
Ми їх, гостроносих,
У портфелях носим.(олівці)
6. Є чарівник у школі в нас,
Нумо, впізнайте, хто він?
Озветься – тиша йде у клас,
Озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнитись на урок,
Нам голос подає…(дзвінок)
Завдання 3. Логічні задачі.
Відповідь. У дуба.
Розв’язання. Неодмінно був, бо навіть якби відлетіли всі синиці (2), то мав би відлетіти й один горобець. У всіх інших випадках горобців серед пташок, що відлетіли, буде більше ніж 1.
Відповідь. Так, був.
Відповідь. Першим фінішував Сонько, другим — Кли- шолапик, третім — Медолюб.
Відповідь. Ведмідь, лев, коник
Учні:
Перша книжко!
Хочеться навіть плакати трішки!
Та ми не забудем ніколи про тебе!
За паличку першу!
І першу букву!
І першу казку!
За першої вчительки щиру ласку!
Мудрі й повчальні твої уроки!
Наш найперший друже.
Ми тобі Букварику
Дякуємо дуже!
Вчитель:
Проліта дитинство, та у спадок
Зостанеться пісня, повна згадок,
Пам'ять зостається назавжди.