Конспект уроку для 1 класу на тему: "Прощавай Букварику"

Про матеріал

Розробка сценарію свята "Прощавай Букварику" для використання для декількох класів одночасно у вигляді уроку. Зібрано цікаві ігри та конкурси, які відповідають віку дітей. Задіяно казкових персонажів та використано багато наочного матеріалу.

Перегляд файлу

Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.

Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.

Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.

Обладнання: «Чарівна квітка», макети книг, корони з літерами, великі конверти з листами.

Дійові особи: Поштар Пєчкін,Пеппі Довга Панчоха, Буквар.

На сцену виходять 1 класи.

Вчителі: (Звучить гарна музика)

  1. Благословенна та ясна година.

Коли Буквар до рук бере дитина.

 

  1. Яка ж оце відповідальна мить.

Нехай Господь всіх вас благословить.

 

  1. Доброго дня, шановні гості! Дорогі діти!

Ось і настав той день, коли ми завершили працювати з першим у своєму житті підручником - Букварем, проводимо свято Прощання із цією мудрою і для кожної людини необхідною в житті книгою.

Учні:

  1. Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними  й наше свято –

Вшанування букваря!

 

  1.  Перший раз, перший клас, 
    Все було в нас перший раз. 
    Перша парта і дзвінок, 
    Перша книжка і урок! 

 

  1. Такі муки ми терпіли,

Доки склад числа той вчили.

Зате тепер усі ми

Обчислюємо на високий рівень.

 

  1. А нині любо слухати,

Як добре ми читаємо.

Подякуєм Букварику

І разом попрощаємось.

 

(Стук у двері. Заходить Поштар Пєчкін).

Пєчкін: Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо

дозволите, то і я побуду у вас на святі.

(Читає листа):

«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію. З нетерпінням чекаю визволення.

Ваш Букварик.»

Вчитель: 

  1. Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати.
  2. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику?
  3. Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.

(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними з’являється перша пелюстка « Абетка»).

  1. Вам потрібно назвати слова до літер, які нам принесла перша пелюстка «Абетка».

 (Гра: від кожного класу по 3 гравця)

  1.  (Лунає «чарівна» музика і знову з’являється пелюстка).
  • Дайте відповідь на запитання. Якщо ви правильно будете відповідати, то отримаєте свою другу пелюстку. Відповідайте: - так або – ні!

(Гра з залом)

  • Треба гарно вам читати?
  • Треба менших ображати?
  • На перервах верещати?
  • Парти всі розмалювати?
  • Друзів треба виручати7
  • Треба слухати матусю?
  • Тоді дратуйте хоч бабусю!
  • У класі вибийте шибки!
  • Вчительці робіть все навпаки!
  • Чи хочете друзями моїми стати?
  • Та я ж вас краще вчительки буду навчати!

Тоді беріть пелюстку .

(Знову звучить музика і з’являється Пеппі – довга панчоха).

Пеппі: Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятись. Сподіваюсь, що ви такі самі і школа вам не потрібна. Якщо доведете, що я не права, віддам пелюстки, їх у мене дві.

 

(Діти розповідають вірші про Букварик).

 

  1. Є книг багато — радісних, печальних,

Товстих, тонких, барвистих, наче жар.

Але одна — книжкам усім начальник,

І звуть її по-простому — Буквар!

 

  1. Перша книжка — мудра й мила,

Ти читати всіх навчила.

Кожна буква букваря —

Це промінчик ліхтаря.

Книжечка дитячих літ

Нас виводила у світ.

 

  1. Сьогодні ми зібралися на свято,

Щоб разом з вами, друзі, вшанувати

Чудову книжку, що нас грамоти навчала,

Свої скарбниці всім подарувала.

 

  1. Віднині будеш серед книг

На місці першому стояти.

Ти – найдорожчий від усіх,

Бо навчив усіх читати.

 

Пеппі: Здається ви мене переконали. Третя пелюстка ваша.

А щоб здобути четверту ви повинні зі мною погратись.

 

Правила рухливої гри-конкурсу для дітей “Першовідкривач”:
Учасникам пропонується “відкрити” нову планету букв  – якомога скоріше повітряні кульки “заселити мешканцями” – швидко написати на кульці якомога більше букв. Той, у кого мешканців на планеті вийде більше за 1 хвилину  – переможець.

(Від кожного класу по 2 учасники)

 

Пеппі:Молодці. Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Заберайте свою пелюстку.

А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?

 

Поштар Пєчкін: Ой щось в моїй сумці рухається, не дає мені дивитися на свято. Давайте подивимося що там. Це знову лист. Подивимось від кого. Це лист від Чарівника. Подивимось, що ж він ще хоче нам передати.( читає листа)

Лист від Чарівника: Бачу ви всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик! 

 

Вчитель: Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут у конверті. (Читає листа) Заспівати пісню про Букварик.

 

( діти виконують пісню про Букварик)

 

Вчитель: молодці, не підвели. Заробили останню пелюстку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?

 

(Заходить Букварик).

Букварик: Я мандрую по країнах,

Я з абеткою дружу.

І малечу як зустріну

Грамоті одразу вчу.

Я щасливий дуже,

І тому радію,

Що всі діти в цьому залі

Читати вже вміють.

Всі літери прочитані,

Усіх їх тридцять три.

Тепер дітей учитимуть

Підручники нові.

Всі:   Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!

 

(Букварик виходить, заходять два учні 5-го класу)

 

1-й п’ятикласник. Це ніби театр?

 

2-й п’ятикласник. А часом не демонстрація?

 

1-й п’ятикласник. По-моєму, вони на бал зібралися.

 

2-й п’ятикласник. Та ні, це ж школярі, хіба не бачиш? А чого вони тут?

 

Учитель. У нас свято «Прощання з Букварем».

 

2-й п’ятикласник. Ну, що ж прийміть і від нас вітання і побажання.

(Пісня «Маленькие звезды»)

 

1-й п’ятикласник

Щоб ви не дивились похмуро і косо,

Ніколи не вчіться писати носом!

 

2-й п’ятикласник

Щоб не гнітили вас горе та біди,

Вчасно з’їдайте сніданки, обіди.

Нещастя женіть, наче воду крізь сито!

Найкраще – це вчасно перекусити.

Смачненьким підтримуйте добрий дух

І будете, як Вінні-Пух.

 

1-й п’ятикласник

А трапиться двійка гірка, як цибуля,

Хоч як вона, клята, пече і муляє,

Сльози видушує й кислу міну –

Миріться й приймайте, як вітаміни.

 

2-й п’ятикласник

Хай у науці кожен привчиться

Покуштувати і хрону, й гірчиці.

Зате, коли буде в навчанні тяжко,

Гарні оцінки цвістимуть ромашками.

 

 Учень

Дуже весело гуляти

Нам на святі Букваря.

Та прощальну заспівати

Нам пора уже, пора.

 

(Пісня про дружбу)

 

Букварик (звертається до вчителів)

Цих діток я прошу навчати

Того, що знаєте самі.

А вас прошу не лінуватись

І вчить уроки день при дні.

І берегти книжки! Віднині

Найперші друзі вам вони!

 

Учень.

Обіцяємо не лінуватись,

На «відмінно» і «добре» навчатись.

 

Вчитель: А зараз ми це і перевіримо.

Завдання 1.

«Розгадати анаграми».

Кошла – школа

Тапар – парта

Ченьу – учень

Фертполь – портфель

Равкуб – буквар

 

Завдання 2. (загадки)

1. Що це за великий дім:

Все кімнати і кімнати?

Він освіту дає всім

Тим, хто хоче все пізнати.

А хто знає, той не блудить.

Як то кажуть: вийшов в люди!

Справді, кажуть недарма:

Без знання життя нема.

Це потрібно знати всім.

Як цей слід назвати дім? (школа)

 

2. Біла рілля, чорне насіння.

Хто знає – відгадає.

(листок з буквами)

 

3. Білий зайчик стрибає

По чорному полю. (крейда і дошка)

 

4.Паперовий кораблик щодня

Перевозить невпинно знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель. (книжка)

 

5. Невеличка хатка.

Там живуть малятка.

Ми їх, гостроносих,

У портфелях носим.(олівці)

 

6. Є чарівник у школі в нас,

Нумо, впізнайте, хто він?

Озветься – тиша йде у клас,

Озветься ще раз – гомін.

Щоб не спізнитись на урок,

Нам голос подає…(дзвінок)

 

Завдання 3. Логічні задачі.

  1. Олег вищий за Юрка, а Юрко вищий за Ігора. Хто ви- щий — Ігор чи Олег? Відповідь. Олег.

 

  1.  Стовбур дуба товстіший за стовбур клена, а стовбур кле- на товстіший за стовбур ялини. У якого дерева стовбур товстіший — у дуба чи ялини?

 Відповідь. У дуба.

 

  1.  Біля годівниці було 5 горобців і 2 синиці. Три пташки відлетіли. Чи був серед них хоча б один горобець?

 Розв’язання. Неодмінно був, бо навіть якби відлетіли всі синиці (2), то мав би відлетіти й один горобець. У всіх інших випадках горобців серед пташок, що відлетіли, буде більше ніж 1.

Відповідь. Так, був.

 

  1. Їхали ведмеді на велосипеді — Клишолапик, Медолюб і Сонько. До фінішу Клишолапик дістався не останнім, а Сонько був там раніше, ніж Клишолапик. У якому порядку фінішували ведмеді?

 Відповідь. Першим фінішував Сонько, другим — Кли- шолапик, третім — Медолюб.

 

  1.  У цирковій виставі брали участь коник, ведмідь і лев. У якому порядку вони виступали, якщо лев був не останнім, а ведмідь виступав раніше, ніж лев?

 Відповідь. Ведмідь, лев, коник

 

 

 

 

 

Учні:

  1. Добрий Букварику!

Перша книжко!

Хочеться навіть плакати трішки!

 

  1. Жаль розлучатись, а треба!

Та ми не забудем ніколи про тебе!

 

  1. Дякуєм за добру науку.

За паличку першу!

І першу букву!

 

  1. За перше слово!

І першу казку!

За першої вчительки щиру ласку!

 

  1. Ми памятатимем довгі роки…

Мудрі й повчальні твої уроки!

 

  1. Прощавай, Букварику!

Наш найперший друже.

Ми тобі Букварику

Дякуємо дуже!

 

Вчитель:

  1.  Дорога шкільна  родино, шановні гості! Наше свято добігає кінця. Ми щиро вдячні всім, хто завітав до нас на наші перші жнива.
  2.  Сподіваємося, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться в серцях нашого найдорожчого скарбу — дітей — назавжди.
  3. Дні дитинства – наче плин води.

Проліта дитинство, та у спадок

Зостанеться пісня, повна згадок,

Пам'ять зостається назавжди.

 

docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку