Урок - віртуальна подорож для першокласників занурить малюків у світ тварин. Діти разом з екскурсоводом-вчителем дізнаються багато нового та цікавого про тварин та їх малюків, дізнаються про головні ознаки звірів та усміхуться смішинкам-цікавинкам)))
ВІДКРИТИЙ УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА
1 КЛАС
Тема: Звірі
Мета: ознайомити учнів з головними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про життя звірів; розвивати вміння розрізняти спільні і відмінні ознаки ссавців; прищеплювати любов до природи, бережливе ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійна презентація, зображення звірят та їх мам, картки із звірами, що мешкають у зоопарку, м'які іграшки, підручник й зошит «Природознавство» І.В. Грущинської 1 клас, мікрофон.
ХІД УРОКУ
І . Організаційний момент
Привітання
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1) Фронтальне опитування
(Закриваю плакат "Тварини" постерами у формі серця. На звірах не закриваю і так залишається відкритим до кінця уроку)
2) "Гра «Роздивись та пригадай!»
СЛАЙД Хрущ.
СЛАЙД Риба.
СЛАЙД Снігур.
Вправа «Синоптики»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тож у зоопарк вирушати можна за будь-якої погоди!!! Головне, з гарним настроєм!
Придбання квитка
- За ваші гарні відповіді - ось, дітки, ваш квиток!!!
Створення проблемної ситуації.
(Запис звуків тварин у зоопарку).
ІV . Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми вирушаємо на екскурсію у зоопарк. Екскурсію проведу я, ваш екскурсовод, Тетяна Миколаївна! (одягаю бейджик і галстук). Ви дізнаєтесь, як відрізнити звірів від інших тварин та як звірі вигодовують своїх малюків.
V. Вивчення нового матеріалу.
- Кого ж ми бачимо у зоопарку?
Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю,
Сам високий я на зріст,
Замість носа маю хвіст.
(Слон)
Хто в зоопарку вище всіх?
Впізнать її нам легко,
Впізнать її на раз:
Висока вона зростом
Та бачить - суперклас!
(Жирафа)
Як на гойдалках, на вітках
Вони плигають у клітках!
Граються, кривляються,
Разом забавляються.
А веселі ці малята - Пустотливі... (мавпенята)
У саванні проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа.
(Зебра)
Він такий смугастий,
Він такий ікластий.
Найстрашніший у тайзі,
Перед ним тримтять усі.
Як роззявить пащу: - Ггрр!
Називають звіра... (тигр).
Не олень він і не бик,
В краях теплих жити звик.
Є на носі в нього ріг
Хто ж це друзі? ... (Носоріг)
Висновок: тільки звірі вигодовують своїх малят молоком. Це і є істотна ознака звірів.
Дівчинка:
Загубили ці малята
Свою маму, свого тата.
Де живуть, вони не знають
І сидять тепер, ридають.
Ви тваринам підкажіть –
У дім рідний відведіть.
1. Всупереч поширеному міфу слони не бояться мишей. Однак вони бояться мурах і бджіл. В результаті фермери з деяких африканських країн використовують бджолиний вулик для захисту своїх полів від набігів слонів. Поряд з людьми, мавпами, сороками і дельфінами слони можуть впізнавати себе в дзеркалі.
2. Жирафа — це єдина тварина, яка не може позіхати. Дуже часто мами- жирафи роблять своєрідний дитячий садок. Залишаючи на піклування няні — жирафа всіх своїх дитинчат, а інші мами вирушають на пошуки їжі. Візерунок на шкурі жирафа унікальний як і відбитки пальців у людини. До речі, за кольором малюнка можна визначити вік тварини, чим він темніший, тим старше тварина.
3. Мавпи ніколи не застуджуються. Про мавп склалася хибна думка, що їх улюблені ласощі – це банани, однак деякі мавпи ніколи їх навіть не пробували. Мавпи дуже схожі на людину, але вчені з’ясували, що навчити мавпу говорити не можна, так як в її мозку просто відсутній мовний центр. Вони добилися тільки того, щоб мавпи змогли відтворювати кілька простих звуків.
4. У кожної зебри смугастий візерунок на тілі абсолютно унікальний і точно такого більше немає більше ні в однієї зебри. Часто виникає питання про те, якого кольору зебри: чорні в білу смужку або білі в чорну смужку. Провівши не одне дослідження, вчені довели, що все-таки зебра чорна в білу смужку. Після народження лошата вже через півгодини починають ходить і пити мамине молоко. А молоко, яким годують зебри своїх лошат, має не білий, а рожевий колір. Зебри здатні відрізняти своїх побратимів по стаду саме за смужками. Точно так і маленьке лоша впізнає свою маму.
5. Тигр — єдина кішка, яка не боїться води. Більше того, вони — відмінні плавці. Двох тигрів з однаковими смужками зустріти неможливо. Його смугастий малюнок налічує понад 100 смужок. І що цікаво, у тигрів смугасте не тільки хутро, але і сама шкіра. Тигри — одиночні тварини. Єдиний виняток — мати з кошенятами, але вже у дворічному віці тигренята йдуть на свої хліба. Тигри можуть імітувати голоси деяких інших тварин, зокрема ведмедів і леопардів. Цю незвичайну здатність вони використовують для приманки жертви в пастку.
6. Шкіра носорога заслуговує окремої уваги. Вона дуже щільна і товста, схожа на панцир. На сонячних променях вона світитися і переливається різними відтінками сірого, чорного і білого. Вони погано бачать, погано чують, вони можуть понадіятися лише на свій чуйний нюх. Носороги ведуть переважно нічний спосіб життя і живляться лише рослинами. У пошуках їжі тварини можуть долати великі відстані..
Розповідь Їжачка – Хитрячка.
― Кого ви бачите на малюнках?
― Назвіть ознаки звірів.(Тіло вкрите шерстю, 4 ноги.)
― Чи є звірі, які літають? (Кажан)
― Чи є звірі, які плавають? (Синій кит, дельфін.)
― Як звірів відрізнити від інших тварин?
Тільки звірі вигодовують своїх дитинчат молоком. Тому їх ще називають ссавцями.
"Ми шукали лева..."
Робота в парах в зошитах.
(У кожної дитини картка з зображенням звірів).
Виступи дітей: - Ми дослідили, що тіло звірів складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і 4 кінцівок.
- Зафарбуйте голову, тулуб, 4 кінцівки. (по рядах)
8) Смішинки.
- Кожного дня у зоопарку відбуваються цікаві розмови дітей та дорослих, що ж сьогодні ми почуємо у нашому зоопарку?
Вчитель: Хто може назвати п'ять диких тварин?
Учень Петров тягне руку.
Вчитель: Відповідай, Міша!
Учень: Тигр, тигр і ... три тигреня.
Лев, ти знаєш, чому в пустелі їздять на верблюдах?
– Знаю, щоб пісок не потрапляв у черевики.
Міша, чому ти такий засмучений?
– Мій пес утік.
– Дай оголошення в газету.
– Хіба ж собаки читають газети?
Татку, чи слонячий батько тягає слоненят за вуха?
– Ні.
– От шкода! Такі вуха пропадають дарма!
Стоїть хлопчик біля клітки з левом. Побачив його працівник зоопарку й каже:
— Хлопчику, відійди від клітки.
— Не бійтеся, тітечку, я йому нічого не зроблю!
VІ. Узагальнення і систематизація знань.
Гра « Незакінчене речення» + «Мікрофон».
- Мене вразило...
- Я дізнався, що...
- Я запамʼятав...
- Життя звірів залежить і від твоєї поведінки в природі!
VІІ. Підсумок уроку.
- А тепер ми побуваємо у справжньому зоопарку, увага на екран!!!
(Закриваю плакат останнім листочком і виходить велике серце!)
Вірш із рухами:
Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо.
Птахи і звірі, гори і ріки –
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить –
Бо світ навколо любові просить.