Конспект уроку для 1 класу "ЗВІРІ" (віртуальна подорож у зоопарк)

Про матеріал

Урок - віртуальна подорож для першокласників занурить малюків у світ тварин. Діти разом з екскурсоводом-вчителем дізнаються багато нового та цікавого про тварин та їх малюків, дізнаються про головні ознаки звірів та усміхуться смішинкам-цікавинкам)))

Перегляд файлу

ВІДКРИТИЙ УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА

1 КЛАС

Тема:  Звірі

Мета: ознайомити учнів з головними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про життя звірів; розвивати вміння розрізняти спільні і відмінні ознаки ссавців; прищеплювати любов до природи, бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна презентація, зображення звірят та їх мам, картки із звірами, що мешкають у зоопарку, м'які іграшки, підручник й зошит «Природознавство» І.В.  Грущинської 1 клас, мікрофон.

ХІД УРОКУ

І . Організаційний момент

Привітання

  • Ми раді вітати вас в нашому класі!
  • Зичимо щастя, здоровʼя, добра!
  • Доброго дня!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1) Фронтальне опитування

  •  Яку тему ми вивчаємо? (Тварини).
  • До якої природи належать тварини? (До живої).
  • Доведіть. (Тварини дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають).
  • А рослини ж теж дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають, чим же тварини відрізняються від рослин? (Тварини переміщаються і ростуть тільки у молодому віці).
  • Сьогодні за ваші гарні відповіді ми зможемо купити квиток у зоопарк!

(Закриваю плакат "Тварини" постерами у формі серця. На звірах не закриваю і так залишається відкритим до кінця уроку)

 

2) "Гра «Роздивись та пригадай!»

СЛАЙД        Хрущ.

  • Це хрущ – комаха.
  • Комахи – найчисленніша група тварин.
  • До неї належать метелики, жуки, мурашки, бабки, коники – стрибунці. Джмелі та багато інших.
  • Вони стрибають, бігають, літають, повзають, плавають.
  • Усі комахи мають 6 кінцівок.
  • Тіло комах складається з 3 частин: голови, грудей і черевця.
  • За допомогою вусиків комахи відчувають запах.

 

СЛАЙД    Риба.

  • Пригадайте все , що ви знаєте про риб.
  • Риби живуть в океанах, морях, річках та ставках.
  • Тіло у риб сплюснуте, вкрите лускою.
  • Риби плавають з допомогою плавців.

 

СЛАЙД         Снігур.

  • Снігур – це птах.
  • Тіло птахів вкрите пірям.
  • Замість передніх кінцівок – крила.
  •  Форма тіла особлива. Вона допомагає йому літати.

Вправа «Синоптики»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць надворі?
  • Яке сьогодні число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?

ІІІ.   Мотивація навчальної діяльності.

Тож у зоопарк вирушати можна за будь-якої погоди!!! Головне, з гарним настроєм!

Придбання квитка

- За ваші гарні відповіді - ось, дітки, ваш квиток!!!

Створення проблемної ситуації.

(Запис звуків тварин у зоопарку).

  • Діти, а хто це?
  • До якої групи тварин вони належать належить?

ІV . Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми вирушаємо на екскурсію у зоопарк. Екскурсію проведу я, ваш екскурсовод, Тетяна Миколаївна! (одягаю бейджик і галстук). Ви дізнаєтесь, як відрізнити звірів від інших тварин та як звірі вигодовують своїх малюків.

V.  Вивчення нового матеріалу.

- Кого ж ми бачимо у зоопарку?


Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю,

Сам високий я на зріст,

Замість носа маю хвіст.

(Слон)

 

Хто в зоопарку вище всіх?

Впізнать її нам легко,

Впізнать її на раз:

Висока вона зростом

Та бачить - суперклас!

(Жирафа)

 

Як на гойдалках, на вітках

Вони плигають у клітках!

Граються, кривляються,

Разом забавляються.

А веселі ці малята - Пустотливі... (мавпенята)

У саванні проживає,

Чорно-білі смужки має.

І весела, і пригожа,

На конячку нашу схожа.

(Зебра)

 

Він такий смугастий,

Він такий ікластий.

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тримтять усі.

Як роззявить пащу: - Ггрр!

Називають звіра... (тигр).

 

Не олень він і не бик,

В краях теплих жити звик.

Є на носі в нього ріг

Хто ж це друзі? ... (Носоріг)

 


 

  • На Землі живе більше 1 млн. 500 тис. різноманітних тварин. Хоча всі вони різні проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками вчені обєднали тварин у групи , саме за істотними ознаками. Істотні ознаки риб, комах і птахів ми вже знаємо. Тож спробуймо визначити істотну ознаку звірів.

Висновок: тільки звірі вигодовують своїх малят молоком. Це і є істотна ознака звірів.

  1. Гра «Звірятко заблукало

Дівчинка:

Загубили ці малята

Свою маму, свого тата.

Де живуть, вони не знають

І сидять тепер, ридають.

Ви тваринам підкажіть –

У дім рідний відведіть.

     1. Всупереч поширеному міфу слони не бояться мишей. Однак вони бояться мурах і бджіл. В результаті фермери з деяких африканських країн використовують бджолиний вулик для захисту своїх полів від набігів слонів. Поряд з людьми, мавпами, сороками і дельфінами слони можуть впізнавати себе в дзеркалі.

     2. Жирафа — це єдина тварина, яка не може позіхати. Дуже часто мами- жирафи роблять своєрідний дитячий садок. Залишаючи на піклування няні — жирафа всіх своїх дитинчат, а інші мами вирушають на пошуки їжі. Візерунок на шкурі жирафа унікальний як і відбитки пальців у людини. До речі, за кольором малюнка можна визначити вік тварини, чим він темніший, тим старше тварина.

     3.  Мавпи ніколи не застуджуються. Про мавп склалася хибна думка, що їх улюблені ласощі – це банани, однак деякі  мавпи ніколи їх навіть не пробували. Мавпи дуже  схожі на людину, але вчені з’ясували, що навчити мавпу говорити не можна, так як в її мозку просто відсутній мовний центр. Вони добилися тільки того, щоб мавпи змогли  відтворювати кілька простих звуків.

     4. У кожної зебри смугастий візерунок на тілі абсолютно унікальний і точно такого більше немає більше ні в однієї зебри. Часто виникає питання про те, якого кольору зебри: чорні в білу смужку або білі в чорну смужку.  Провівши не одне дослідження, вчені довели, що все-таки зебра чорна в білу смужку. Після народження лошата вже через півгодини починають ходить і пити мамине молоко. А молоко, яким годують зебри своїх лошат, має не білий, а рожевий колір. Зебри здатні відрізняти своїх побратимів по стаду саме за смужками. Точно так і маленьке лоша впізнає свою маму.

     5. Тигр — єдина кішка, яка не боїться води. Більше того, вони — відмінні плавці. Двох тигрів з однаковими смужками зустріти неможливо. Його смугастий малюнок налічує понад 100 смужок. І що цікаво, у тигрів смугасте не тільки хутро, але і сама шкіра. Тигри — одиночні тварини. Єдиний виняток — мати з кошенятами, але вже у дворічному віці тигренята йдуть на свої хліба. Тигри можуть імітувати голоси деяких інших тварин, зокрема ведмедів і леопардів. Цю незвичайну здатність вони використовують для приманки жертви в пастку.

     6. Шкіра носорога заслуговує окремої уваги. Вона дуже щільна і товста, схожа на панцир. На сонячних променях вона світитися і переливається різними відтінками сірого, чорного і білого. Вони погано бачать, погано чують, вони можуть понадіятися лише на свій чуйний нюх. Носороги ведуть переважно нічний спосіб життя і живляться лише рослинами. У пошуках їжі тварини можуть долати великі відстані..

  1. Хвилинка-цікавинка
  • Слон - єдина тварина з чотирма колінами.  Також у слонів відмінна пам'ять
  • Гепард - єдина кішка, яка не може ховати кігті.
  • Довжина язика жирафи досягає півметра, і з його допомогою він чистить свої вуха.
  • Верблюд дійсно плюється в тих, хто його дратує. І незважаючи на горб, хребет у верблюда прямий.
  • Олень вигодовує своїх дитинчат 4-5 місяців, а білий ведмідь - біля року.
  1. Робота з підручником.  С. 82

Розповідь Їжачка – Хитрячка.

  1. С. 83 Де живуть звірі?

― Кого ви бачите на малюнках?

― Назвіть ознаки звірів.(Тіло вкрите шерстю, 4 ноги.)

― Чи є звірі, які літають? (Кажан) 

― Чи є звірі, які плавають? (Синій кит, дельфін.)

― Як звірів відрізнити від інших тварин?

  • Запам’ятайте, усі звірі вигодовують своє потомство молоком. Але не всі народжують дитинчат. Наприклад, качкодзьоб відкладає яйця. Кенгуру доношує дитинчат в особливій складці на животі – сумці. Не в усіх звірів тіло вкрите густою, довгою шерстю. Наприклад, у китів і дельфінів її немає. Усі новонароджені малюки звірів живляться молоком матері, проте, подорослішавши, починають харчуватися по-різному;
  • З-поміж дорослих звірів є рослиноїдні, комахоїдні, хижі та всеїдні тварини.

     Тільки звірі вигодовують своїх дитинчат молоком. Тому їх ще називають ссавцями.

  1. Фізкультхвилинка

"Ми шукали лева..."

  1. Гра «Дослідники»

Робота в парах в зошитах.

  • Знайдіть родичів серед тварин і з'єднайте лінією.
  • Подивіться поки ми ходимо по зоопарку, вже встигли зробити фотографії звірів. З яких частин складається тіло звірів?

(У кожної дитини картка з зображенням звірів).

Виступи дітей: - Ми дослідили, що тіло звірів складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і 4 кінцівок.

- Зафарбуйте голову, тулуб, 4 кінцівки. (по рядах)

8) Смішинки.

- Кожного дня у зоопарку відбуваються цікаві розмови дітей та дорослих, що ж сьогодні ми почуємо у нашому зоопарку?

Вчитель: Хто може назвати п'ять диких тварин?

Учень Петров тягне руку.

Вчитель: Відповідай, Міша!

Учень: Тигр, тигр і ... три тигреня.

 

Лев, ти знаєш, чому в пустелі їздять на верблюдах?

– Знаю, щоб пісок не потрапляв у черевики.

 

Міша, чому ти такий засмучений?

– Мій пес утік.

– Дай оголошення в газету.

– Хіба ж собаки читають газети? 

 

 Татку, чи слонячий батько тягає слоненят за вуха?

         Ні.

         От шкода! Такі вуха пропадають дарма!

 

Стоїть хлопчик біля клітки з левом. Побачив його працівник зоопарку й каже:

— Хлопчику, відійди від клітки.

— Не бійтеся, тітечку, я йому нічого не зроблю!

VІ. Узагальнення і систематизація знань.         

Гра « Незакінчене речення» + «Мікрофон».

  • Звірі – це група тварин, які годують … (малят молоком).
  • Тіло звірів складається з … (голови, шиї, тулуба, хвоста і 4 кінцівок).

- Мене вразило...

- Я дізнався, що...

- Я запамʼятав...

- Життя звірів залежить і від твоєї поведінки в природі!

                VІІ. Підсумок уроку.

- А тепер ми побуваємо у справжньому зоопарку, увага на екран!!!

(Закриваю плакат останнім листочком і виходить велике серце!)

Вірш із рухами:


Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо.

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить –

Бо світ навколо любові просить.


 

docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
7424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку