Конспект уроку для 10-го класу на тему "У чому суть багатокультурності, і як вона проявляється в українському суспільстві?"

Про матеріал

Метою даного уроку є: визначити,що таке багатокультурність; з'ясувати її роль в українському суспільстві; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати свідоме ставлення до прав та важливості їх захисту.

Перегляд файлу

Тема. У чому суть багатокультурності, і як вона проявляється в українському суспільстві?

Мета: визначити,що таке багатокультурність; з’ясувати її роль в українському суспільстві; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати свідоме ставлення до прав дитини та важливості їх захисту.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                 називати, що таке гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність;
  •                 називати поняття рівності;
  •                 визначати роль багатокультурністі в українському суспільстві;

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, відеоролик, комп’ютер або ноутбук, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що таке суспільство?
  • Порівняйте поняття «соціальна відповідальність» і «соціальна згуртованість»?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Бесіда. Пригадайте, представники яких національностей живуть у вашому населеному пункті, місті, області, у нашій державі.              як різні національності, що проживають в Україні, збагачують культуру нашої країни?

  1. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Цінності – це абстрактні поняття, які вказують на те, що суспільство вважає добрим, правильним. Їх неможливо завчити, оскільки вони є ідеалами, які потрібно усвідомити та прийняти.

  1. Які ж цінності виявляються в житті людини?( Якщо у феодальному суспільстві цінувалися знатність походження, релігійність, лицарська честь то  зараз це – незалежність, гідність, визнання суспільством прав людини, свобода підприємницької діяльності та інш. )
  2. Перегляд відеосюжету (Революція гідності)

Поміркуйте чи можна схарактеризувати Революцію гідності як ситуацію ціннісного вибору українців?

  1. Робота з підручником
  • Опрацюйте  текст підручника на с. 49 – 51.
  • Спробуйте дати визначення поняттю гендер ( це термін уведений для позначення соціальниї наслідків біологічного поділу на статі)

Практична робота . Розділіть аркуш на дві колонки та запишіть якості і функції які традиційно вважають чоловічими і ті, що вважають жіночими. Які з них можна пояснити статевими відмінностями, а які гендерними?

Учитель. У сучасному світі майже не існує країни моноетнічної. Зазвичай у кожній країні є більша або менша кількість різних етнічних груп. Що являє собою поняття етнічна група? ( це частина ширшого суспільства члени якої вважають що спільним для них усіх є їхнє походження, культура.)

У демократичному суспільстві розвиток кожної культури супроводжується

розвитком окремої особистості, формуванням у неї відповідного ставлення і до

загальнолюдських цінностей, і до цінностей власної культури. Різноманіття культури українського суспільства виявляється не лише в її етнічній різнобарвності, а й, зокрема, у релігійній. Слово «конфесія» в сучасній українській мові має два значення: 1) віросповідання; 2) самостійний, незалежний від інших релігійний напрям, відгалуження («Великий тлумачний

словник української мови»). Термін «міжконфесійний» використовується на

означення стосунків між представниками різних напрямів однієї релігії, а також на означення відносин між представниками різних релігій.

Соціальна рівність – це такий суспільний устрій, за якого всі члени суспільства мали б однаковий статус. Однак у реальному житті такий стан є недосяжним.( Люди різні від природи і за культурою, тому неможливо зробити їх рівними , однаковими. Тому демократія пропонує, рівність перед законом, незалежно від національної, релігійної, належності.

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Робота з презентацією ( Марія Чорна «Гендер в малюнках»)

  1. Підсумки уроку.
  1. Рефлексія.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати тему 1 (с. 46 – 51 підручника), виконати завдання 12 стр. 51.

 

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
5187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку