Конспект уроку для 10-го класу на тему "Як зрозуміти, що твої права порушують?"

Про матеріал

Метою даного урока є: визначити, що собою являє юридичний механізм захисту прав людини, стандарти захисту прав людини, з'ясувати які існують правоохоронні організації та громадські з захисту прав людини, розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • -називати, які права мають люди;
  • -називати міжнародні механізми захисту прав людиини;
  • -визначати роль держави та державних інституцій щодо захисту прав людиини;
Перегляд файлу

Тема. Як зрозуміти, що твої права порушують?

Мета: визначити, що собою являє юридичний механізм захисту прав людини, стандарти захисту прав людини, з’ясувати які існують правоохоронні організації та громадські з захисту прав людини, розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати, які права мають люди;
  •                називати міжнародні механізми захисту прав людиини;
  •                визначати роль держави  та державних інституцій щодо захисту прав людиини;

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, комп’ютер або ноутбук.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда за запитаннями.
  1. Дитиною вважється…? 2. Що собою являють права дитини? 3.Що таке права людини? 4. Чим права дітей відрізняються від прав дорослої людини:
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Уявіть ситуацію: у класі один однокласник у процесі суперечки називав іншого образливими словами, а потім ударив. Чи було це порушенням

прав людини? Що робити в такій ситуації? На вашу думку, хто може порушити права людини? Висловте припущення.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Робота з ситуаціями. Розгляньте ситуації. Обговоріть і визначте, у яких з них порушено права людини й чому.

1. Двоє хлопців побилися в школі. через цю бійку один із них зламав руку.

2. Дирекція школи заблокувала учнівську сторінку зворотнього зв’язку на сайті школи, тому що там учні публікували інформацію, де критикували вчителів.

3. Мама відкривала листи, які приходили до її 14-річної дочки Ганни, і читала їх, бажаючи дізнатися, з ким і про що переписується її дочка.

4. Учителька перехопила записку, яку учень передав однокласниці, і голосно прочитала її перед усім класом.

5. Молодий чоловік прийшов до суду для того, щоб подати позов про відшкодування збитків. Але він не знав, як це правильно зробити, і звернувся до співробітника, який приймав документи, щоб він подивився правильність оформлення документів. Співробітник розірвав заяву і сказав прийти іншим разом із правильно заповненим документом.

6. Продавчиня в кіоску випадково неправильно дала решту клієнтці. Клієнтка виявила цей факт і назвала продавчиню злочинницею.

7. Слідчий поліції побив підозрілого, щоб отримати від нього правдиві свідчення.

8. Батько 12-річного хлопця заборонив йому користуватись Інтернетом, оскільки він грав у агресивні онлайн-ігри.

відповіді. якщо розглядати вище означені ситуації, то права людини були порушені в ситуаціях № 2, 4, 5 і 7. Оскільки в них однією зі сторін були державні службові особи (учитель, поліцейський, робітниця суду, директор школи). Вони як держава (влада) можуть порушити права людини. У ситуаціях № 1 і 6 також були порушені права, однак це не було порушенням прав людини, бо з обох сторін виступали громадяни. У ситуаціях № 3 і 8 також не було порушення прав людини, оскільки батьки можуть виховувати дітей згідно з власними переконаннями.

  1. Робота з текстом підручника (с. 37 – 38).
  1. Коментоване читання.
  2. Бесіда за запитаннями.
  • Хто виступає головним гарантом дотримання прав і свобод людини?
  • Рада Європи це –
  • Які існують документи з міжнародних стандартів у сфері прав людини?

Учитель. Куди звертатись у разі порушень?

Громадяни України мають право звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових та службових осіб; до судів; Омбудсмена; неурядових правозахисних організацій та ЗМІ. Органи державної влади, місцевого самоврядування, посадові та службові особи, до них можна звертатися письмовими зверненнями, запитами та в інших формах, а вони мають у встановлений законом термін дати ґрунтовну відповідь щодо твого питання. Є спеціальні ресурси, які можуть допомогти правильно сформулювати запит. Наприклад, «Доступ до правди».

До цього рівня вирішення проблем звертаються тоді, коли потрібно припинити певну протиправну дію. Наприклад, можна звернутися до міської адміністрації щодо незаконного МАФу, а вони мають розглянути це питання і знести його або показати, що всі документи в порядку. Часто буває, що права порушують саме ті органи влади, до яких людина мала б звертатись для захисту своїх прав. Але в такому разі має допомогти суд.

 (Стаття 55 Конституції України)

Судова система України складається з судів загальної юрисдикції та Конституційного Суду України, який є єдиним органом конституційної юрисдикції. Систему судоустрою складають 3 рівні: місцеві суди, апеляційні суди та Верховний Суд, який є найвищим судом у системі судоустрою. Судовою реформою червня 2016 р. ліквідовуються Вищий спецiалiзований суд України з розгляду цивiльних i кримiнальних справ, Вищий господарський суд, Вищий адміністративний суд. Замість них будуть діяти 4 касаційні палати в складі Верховного Суду. Також запроваджуються 2 вищі спеціалізовані суди, які повинні сформувати: Вищий суд з питань інтелектуальної власності, Вищий антикорупційний суд. До Конституційного Суду можна звернутися для того, щоб він перевірив певний нормативно-правовий акт на відповідність нормам Конституції чи здійснив офіційне тлумачення Конституції.

Також після вичерпання усіх національних засобів юридичного захисту (включно з Верховним Судом) особа може звернутися з конституційною скаргою, якщо вважає, що закон, застосований в остаточному судовому рішенні в її справі, суперечить Конституції. У такому випадку Конституційний Суд вирішить, чи відповідає закон або окреме положення Конституції.

Цей суд може визнавати ті чи інші положення такими, що суперечать Конституції. Приклад: Рішення КСУ від 26 лютого 1998 року визнало неконституційними ряд положень Закону України «Про вибори народних депутатів України», якими обмежувалися:

  • право на голосування осіб, які перебувають у місцях позбавлення волі;
  • реєстрація в кандидати службовців військових формувань, СБУ, суддів та прокурорів.

Якщо ж усі можливості національних судів вичерпано, то можна звернутись до міжнародних інстанцій, чию юрисдикцію визнає Україна. Однією з них є Європейський суд з прав людини (ЄСПЛ)

  1. Робота з документом (с. 38 підручника).

«Із пояснення для осіб, які бажають звернутися до Європейського суду з прав людини»

Перегляд відео «ЄСПЛ»(Точка доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=uieBebRhoSU)

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Учитель. За даними соціологічного дослідження, яке провів Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва та фірма «Юкрейніан соціолоджі сервіс» у кінці 2016 року, майже третина українців вважає ЗМІ одним із найдієвішим засобів захисту своїх прав.

Робота з додатковою інформацією.

Бесіда. Про що говорять наведені дані? чому така ситуація щодо уявлень про захист прав людини та його ефективність? як можна поінформувати громадян про способи захисту прав людини?

  1. Підсумки уроку.
  1. Рефлексія.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати тему 5 (с. 37 – 42 підручника).2. Створіть хронологічну таблицю розвитку прав людини у світі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток.

ДЖЕРЕЛО: humanrights.org.ua

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
3898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку