Конспект уроку для 11-го класу на тему "Міжнародні відносини України. Помаранчева революція."

Про матеріал
Мета уроку: з’ясувати особливості відносини України із США, НАТО та ЄС; охарактеризувати відносини України з Росією; визначити хід Президентських виборів 2004р.; скласти історичну характеристику Помаранчевій революції; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичними картами; вміння співпрацювати в парах та малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.
Перегляд файлу

Тема. Міжнародні відносини. Помаранчева революція

Мета: з’ясувати особливості  відносини України із США, НАТО та ЄС; охарактеризувати відносини України з Росією; визначити хід Президентських виборів 2004р.; скласти  історичну характеристику Помаранчевій революції; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичними картами; вміння співпрацювати в парах та малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                 оперувати хронологічним та понятійним матеріалом;
  •                 визначати особливості політичної боротьби під час революції;

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, проектор.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з картками.

Картка 1

  • Коли було затверджено Державний гімн України …(січень 1992)
  • Збройні Сили України започатковано в..(1996)
  • В чому виявилися суперечності під час прийняття Конституції?(розподіл повноважень між гілками влади, статус Криму, ненадання російській мові державного статусу)
  • Які недоліки були допущені в економічній політиці?

Картка 2

  • Коли було ухвалено закон про посаду Президента? (липень 1991 р)
  • Через які причини було проведено дострокові вибори 1994р?
  • Назвіть успіхи економічної політики?
  • Приватизація це…?

Картка 3

  • Коли було прийнято Конституцію України?
  • Що таке депопуляція та як це поняття пов'язано з темою?
  • Хто переміг на президентських виборах 1994 р.?
  • Гіперінфляція це-?( інфляція, що вийшла з-під контролю, ситуація, коли ціни стрімко зростають разом із швидким знеціненням грошової одиниці. Формально визначається як інфляція з темпами більше, ніж 50 % на місяць)

Картка 4

  • Скільки років створювали українську Конституцію?
  • Коли в обіг було запроваджено гривню? (1996)
  • Яке історичне значення ухвалення Конституції?
  • Збройні Сили України започатковано в..
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Анаграма.
  • Розшифруйте анаграму.

Помаранчева – ПАВОМЧНАРА

Революція - ЯРІЕВЦЮОЛ

  • Що вам відомо про цю подію?
  • Сьогодні ми з’ясуємо особливості міжнародних відносин України після здобуття незалежності та розглянемо більш детально причини, хід та наслідки Помаранчевої революції.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 221 – 224 та виконайте завдання.

1-ша група – складіть план до тексту.

2-га група – сформулюйте короткі тези, що узагальнюють прочитане.

3-тя група – складіть 6 – 7 запитань до тексту.

  1. Робота в парах. С 224-226
  • Розгляньте твердження та виправте помилки.
  • Визнання незалежності України Росією було не важливо.

(Найвагомішим для України було визнання її незалежності Росією)

  • Ніяких територіальних претензій Росія Україні не висувала.

(Претензії на Крим, Севастополь).

  • Чорноморський флот було вирішено залишити повністю Україні

(Чорноморський флот Росії перебуватиме на території України в Севастополі на правах аренди, плавсклад було поділено порівну)

  • В 1999 р. Єльцин здійснив свій перший візит з метою підписання Договорю про продаж газу.

( 1997 р., Договір про дружбу співробітництво та партнерство)

  • 23 лютого 2000 р. було підписано договір про єдиний економічний простір між Україною і Росією.

(2003р. між Росією Україною Білорусью Казахстаном)

  • Тузлинську кризу спровокували українські дипломати, щоб прив'язати Росію до євразійського геополітичного простору

(Російські прив'язати Україну.)

  1. Учитель. Вибори Президента, як і передбачалося стали переломними в історії України. Серед 26 кандидатів на посаду Президента розгорнулася жорстка боротьба, проте головна передвиборча боротьба точилася між двома кандидатами: В.Януковичем і В.Ющенком.

Тривалий час не зрозумілою була позиція Президента України Л.Кучми. конституційний Суд України визнав, що згідно з Конституцією він перебуває при владі лише перший термін, хоча фактично залишається при владі вже два терміни. Зрештою Л.Кучма відмовився від участі у виборах 2004 р. Кандидатом від влади став діючий Прем’єр-міністр України В.Янукович.

Опозиційні сили згрупувалися навколо В.Ющенка, лідера “Нашої України”, колишнього голови Національного банку України, Прем’єр-міністра 2000-2001 р.

31 жовтня 2004 р. Відбувся І тур. Переможцями стали В.Ющенко (39,26%) і В.Янукович (39,11%). О.Мороз – 5,82%, П.Симоненко – 4,97%, Н.Вітренко – 1,53%. Решта кандидатів набрали менше 1% голосів. Нововведенням цих перегонів було відкриття телевізійних дебатів між кандидатами.

21 листопада 2004 р. Відбувся ІІ тур. Наступного дня Центральна Виборча Комісія (ЦВК) оголосила переможцем В.Януковича.

Коаліція опозиційних сил звинуватила ЦВК у фальсифікації результатів виборів, оскаржила рішення ЦВК у верховному Суді України й вивела на площу Незалежності в Києві своїх прибічників, наступного дня мітинг переріс у масову мирну акцію протесту, яка тривала до 8 грудня 2004 р. і отримала назву “Помаранчева революція”. Лідери опозиції заявили про створення Комітету національного порятунку і проведення Всеукраїнського політичного страйку. Почалася розбудова наметового містечка на Хрещатику і майдані Незалежності. Лідери опозиції закликали р.нгуючи взяти в облогу будинок Адміністрації Президента України, а згодом і Кабінет Міністрів України.

Того ж дня до Києва стали з’їжджатися і прихильники В.Януковича (близько 20 тис. осіб), які розбили наметове містечко навпроти будинку Кабінету Міністрів України.

У країні склалася в край напружена ситуація: загроза силових дій як з боку правоохоронних органів, так і з боку прихильників ворогуючих таборів, політична криза, загроза економічної кризи.

27 листопада 2004 р. відбулося засідання Верховної Ради, на якому було прийнято постанову про політичну кризу в країні, визнано факт фальсифікації виборів. Парламент висловив недовіру ЦВК і назвав не припустимим застосування сили проти учасників акції громадської непокори.

Прихильники В.Януковича взяли курс на сепаратизм, на розкол країни. З’їзд депутатів всіх рівнів у Сєверодонецьку закликав до проголошення Південно-Східної Автономної Республіки. Провідну роль у цьому процесі відіграли лідери Донецької, Луганської, Харківської областей.

Для розв’язання складної ситуації до України прибули представники Польщі, Литви, Росії, ЄС.

3 грудня 2004 р. Зважаючи на напружену ситуацію в країні та наявні матеріали про порушення під час голосування, Верховний Суд виніс рішення про переголосування ІІ туру президентських виборів.

8 грудня 2004 р. Верховна Рада прийняла рішення про переобрання ЦВК, яку очолив Я.Давидович.

26 грудня 2004 р. Переголосування ІІ туру. Результати: В.Ющенко (51,99%), В.Янукович (44,21%). 23 січня 2005 р. Інавгурація нового Президента В.Ющенка.

Прем’єр-міністром України було обрано Ю.Тимошенко, таким чином, політична криза в країні була розв’язана шляхом компромісу, народ України відстоював свої права мирним шляхом, засвідчивши свою прихильність демократичним ідеалам.

 

  1. Перегляд відеоролику. «Помаранчева революція»
  • Перегляньте відеоролик та проаналізуйте його за запитаннями.

https://www.youtube.com/watch?v=YQWbFIoof-0

  • Чого вимагали протестувальники? 
  • Хто став президентом в результаті виборів 2004? (Ющенко)
  1. Робота з історичним джерелом. С.227
  2. Аналіз візуальних джерел. С.228
  • Розгляньте агітаційні плакати Карпатської України.
  • Яке ставлення до подій доби автор намагався сформувати у глядачів?
  • Які світоглядні ідеали доби втілено в плакатах?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота в парах з картою с.230
  2. Аналіз джерела с.229.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Афоризми».
  • Доберіть вислів, який характеризую вашу роботу на уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати  параграф 47-48 підручника.

 

 

doc
Додано
1 березня 2020
Переглядів
5098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку