Конспект уроку для 3 класу "Пожежна безпека"

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Правила пожежної безпеки". Мета: повторити правила протипожежної безпеки та причини виникнення пожеж, ознайомитися із порядком дій у незвичайних ситуаціях, розвивати мотивації до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки, виховувати повагу до праці пожежників.
Перегляд файлу

Урок у 3 класі

на тему «Правила пожежної безпеки»

Підготовлено:

Вчитель початкових класів

Харківської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №52

Вернер О.Ю.

 

Мета: повторити правила протипожежної безпеки та причини виникнення пожеж, ознайомитися із порядком дій у незвичайних ситуаціях, розвивати мотивації до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки, виховувати повагу до праці пожежників.

Обладнання: відеозапис пам’ятки з правил пожежної безпеки, картки для індивідуальної та групової роботи, відео-запис фізкультхвилинки, «Тематичний словник школяра» (К.С.Прищепа, В.Г.Лук’яненко).

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання

2. Повторення правил роботи в групах

Правила роботи в групах

  •       не перебивати – уважно слухати один одного, поважати різні думки;
  •       бути доброзичливими – ставитися один до одного доброзичливо і поважати почуття інших;
  •       зберігати конфіденційність – не обговорювати поза межами групи ситуації, які сталися під час роботи;
  •       правило руки – говорити тільки тоді, коли підняв руки і тебе викликали;
  •       «усмішка» - бути в гарному настрої.

3. Актуалізація теми

– Діти, сьогодні на нашому уроці ми поговоримо при корисні правила. А про які саме, ви зможете здогадатися, Коли відгадаєте загадку.

Лісом він котився з ревом,

їв кущі, траву, дерева.

А коли напивсь води –

стих і згаснув назавжди. (Вогонь)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку-тренінгу

Сьогодні ми дізнаємося про види пожеж, причини їх виникнення, вивчимо правила протипожежної безпеки і переконаємося, що гратися з вогнем небезпечно.

1. Вправа «Очікування»

– Подумайте і запишіть, що ви очікуєте від нашого уроку?

(Робота в групах)

 

2. Вправа «Дискусія»

Подумайте, яким може бути вогонь?

Добрий                                                           Злий

допомагає варити їжу                            може спалити дім, будинок

печуть хліб, булочки                              може спалити ліс

захищає від холоду                                 знищить врожай

Вогонь – оберіг –  у хворобі допоможе, від зла збереже.

Вогонь дарує людям світло. Вогонь дарує людям тепло. Якщо б світло і тепло зникли – життя не світі не було б.

Якщо забути про обережність, то вогонь стає людині ворогом. Тоді не буде він дарувати нам своє тепло, А все навколо буде попелити на порох.

 

ІІІ. Основна частина

1. Вправа «Мозковий штурм»

– Скажіть, що таке «пожежа»?

Пожежа – це вогонь, який знищує все, що горить.

*Пожежа – неконтрольоване горіння, що розвивається в просторі та часі.

Пожежа – неконтрольоване горіння поза спеціальним огородженням, що приносить матеріальні і моральні збитки.

Пожежа – неконтрольований процес горіння, що загрожує життю людей та тварин, знищує природні ресурси та чинить матеріальні та моральні збитки.

 Які ви знаєте причини виникнення пожеж?

Подивіться на малюнки і назвіть причини, чому сталася пожежа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Розповідь вчителя

Іноді трапляється, що пожежі виникають без участі людини, Наприклад: від ударів блискавки, виверження вулканів, самозаймання торфу.

 

 

 

Торф (англ. peat, нім. Torf) — порода рослинного походження, утворена протягом тисяч років з недорозкладених рослинних залишків (трав, мохів та деревини).

Торф зазвичай утворюється в болотистих місцях і являє собою коричнево-буру злежалу масу. Коли йдеш по торф’яним болотах, їх поверхня неначе пружинить під ногами, а в деяких місцях торф настільки пухкий, що можна навіть провалитися.
Торф – це паливо, він належить до горючих матеріалів, тому на торф’яних болотах дуже часто трапляються пожежі. Процеси горіння починаються всередині торф’яних покладів, частки торфу повільно тліють, і поступово, особливо в спекотне літо, тління захоплює все нові і нові пласти, добираючись до поверхні. Тут, з’єднавшись з киснем, торф вже спалахує справжнім полум’ям, яке дуже важко загасити. Можна залити водою поверхневий вогонь, але горіння все ще триватиме всередині і в будь-який момент вирветься на поверхню в новому місці.

 

 

 

Види пожеж:

  •         лісові;
  •         торф’яні;
  •         побутові;
  •         пожежі нафтопродуктів.
  •          

Під час пожежі швидко загоряються горючі речовини – папір, дерево, вата, пластик, спирт, гас, бензин, тканина, нафта.

Коли гасять пожежі, використовують різні речовини та приладдя. Наприклад, пожежі гасять піском, ґрунтом, піною, порошком з вогнегасника, водою. Нафтопродукти (керосин, бензин) не можна гасити водою, тому що вони легші за воду, вони спливатимуть на поверхню і продовжуватимуть горіти. Ввімкнені електроприлади теж не гасять водою та піною.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

4. Робота в групах

Вивчення правил пожежної безпеки

Учні читають правила (на окремих аркушах), обговорюють їх.

Перед початком роботи учні повторюють правила роботи в групі.

  •            оберіть лідера;
  •            уважно слухайте та читайте завдання;
  •            говоріть по черзі, не перебивайте один одного;
  •            працюйте так, щоб не заважати іншим;
  •            дотримуйтесь правил піднятої руки.

 

 

І група

Правила протипожежної безпеки в лісі.

  •                 Місце для вогнища обирати якомога далі від сухої трави, листя та сухих дерев;
  •                 не залишати багаття в лісі, обов’язково залити жаринки водою та засипати землею;
  •                 не розпалювати вогнище в спекотну та вітряну погоду;
  •                 не залишати бите скло, що діє як лінза, бо від дії сонячного проміння може спалахнути суха трава

ІІ група

Правила протипожежної безпеки під час свят.

  •                 Не прикрашати ялинку свічками;
  •                 не розпалювати бенгальські вогні та феєрверки у приміщеннях;
  •                 не користуватися сірниками та запальничками біля ялинки;

 

ІІІ група

Правила протипожежної безпеки в побуті.

  •                 Не бавитися із сірниками та запальничками;
  •                 не залишати ввімкнені електроприлади без нагляду;
  •                 не вмикати одночасно кілька електроприладів;
  •                 не сушити речі над плитою та на обігрівачі.

 

5.Виступи представників від кожної групи

 

6.Лекція

 Подумайте і назвіть, як повинні діяти діти, до приїзду пожежників.

1. Не панікувати. Якщо загорілася невеличка річ – кинути її на підлогу, полум’я затоптати ногами, накрити мокрою ковдрою або залити водою.

2. Якщо вогонь не згас – залишити помешкання, покликати дорослих.

3. Якщо в квартирі багато диму – лягти на підлогу, дихати через зволожений рушник, серветку, футболку, повзти до виходу.

4. На випадок пожежі телефонувати 101. Чітко повідомити адресу (вулиця, номер будинку, квартиру), своє ім’я та прізвище, що загорілося і з якої причини.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу 

1.Робота в групах

  •              З’єднай частини речень

                                                                            самому

Вогонь можна запалювати тільки з                дітьми

                                                                            дорослими

  •              Допиши речення

Гратися сірниками _________________________________.

(дуже весело, неможна, цікаво, можна, небезпечно)

 

  •              Роз’єднати на окремі слова і відновити речення.

Знаютьвсібезвогнюлюдині,непрожитьнієдиноїднини!Привогнівседовколанамвидко,грієвіннасівзимку,яквлітку.Подивіться-но,друзінавкруг:нам вогонь–найнадійнішийдруг. Таколиобережністьзабудем,вінстаєтодіворогомлюдям.

  •              Закресли букви «ь». Прочитай застереження.

ьНеьзалишайьбезьнаглядуьелектроприладиь!ь

 

2. Презентація робіт

3. Тест

1. При пожежі набирати номер …

а) 102

б) 104

в) 101

 

2. Скільки електроприладів можна вмикати в одну розетку?

а) 3

б) 1

в) 2

 

3. Сушити білизну можна

а) на обігрівачі

б) над газовою плитою

в) на балконі

 

4. До горючих речовин відносять …

а) вода

б) папір

в) пісок

 

5. Якщо в квартирі багато диму, вологим рушником слід закрити …

а) рот на ніс

б) очі

в) ніс

 

6. Бензин та керосин не можна гасити …

а) ґрунтом

б) водою

в) піском

 

 

 

V. Інформаційна хвилинка

Розповідь про пожежників Ще дуже давно, коли нас з вами ще й не було, головним помічником первісних людей був вогонь — він зігрівав людину, на ньому готували їжу, він освітлював шлях і печери. І навіть у наш час людина готує їжу на газовій плиті, розводить багаття і смажить шашлики або гріється біля вогню. Як бачите від вогню дуже багато корисного, але поводитися з ним треба дуже обережно, а то може статися велика біда — пожежа. Гасінням пожеж займаються люди, яких спеціально навчають, їх називають пожежниками. Коли ще не було телефонів, телевізорів та інтернету, пожежники дізнавалися про пожежу за допомогою спеціальних високих веж, їх називали пожежні каланчі. Цілу добу на такий вишці чергував чоловік-дозорець, який стежив за тим, щоб ніде нічого не загорілося. Якщо він помічав пожежу, то вішав сигнали і стрілку, яка показувала, в якій стороні щось загорілося. І тут вже пожежники дуже швидко споряджали коней, чіпляли вози-бочки з водою і їхали гасити вогонь. З ними їхав трубач, який дув у спеціальну дудку для того, щоб всі розступалися на їхньому шляху. Він знаходився далеко попереду своєї команди верхи на коні. Зараз пожежники дізнаються про спалах з телефонного дзвінка і відразу ж уточнюють: за якою адресою сталася пожежа і що саме загорілося, для того щоб якомога швидше приїхати і загасити пожежу. Тепер вони звичайно ж їздять на гасіння пожеж не кіньми з возами, а на спеціальних червоно-білих машинах з сиренами і мигалками. Вони потрібні, щоб також попереджати всіх на своєму шляху про те, що потрібно дати дорогу, адже у пожежників кожна хвилина на рахунку. А якщо нічого ніде не горить і допомога пожежників не потрібна, вони тренуються для того, щоб дуже швидко гасити вогонь і рятувати людей. Всім людям треба бути дуже обережними при поводженні з вогнем, тобто з сірниками, запальничками, феєрверками, електрикою, газом і багатьма іншими речами, які можуть стати причиною пожежі. І якщо всі будуть уважними та обережними, то і допомога пожежників не знадобиться.

 

VІ. Рефлексія

 

 

 

 

 

Використані джерела інформації:

1. Лісова пожежа: режим доступу: https://uain.press/regions/lisovi-pozhezha-sogodni-spalahnula-na-hersonshhyni-234724 - фотоматеріали

2. Торф’яна пожежа: режим доступу: https://varta1.com.ua/na-lvivshhyni-goriv-torf-na-ploshhi-ponad-20-000-kv-m/ - фотоматеріали

3.  Побутова пожежа: режим доступу: http://www.volynpost.com/news/9717-6-richnogo-hlopchyka-vytiagly-z-palayuchoi-kvartyry , https://zakarpattya.net.ua/News/133784-U-pozhezhi-na-Uzhhorodshchyni-otrymav-opiky-vlasnyk-zhytlovoho-budynku - фотоматеріали

4. Пожежі нафтопродуктів: режим доступу: http://www.lepoint.fr/environnement/mer-de-chine-une-maree-noire-de-la-taille-de-paris-18-01-2018-2187645_1927.php , http://uapress.info/uk/news/show/80125 - фотоматеріали

5. Фізкультхвилинка: режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Vwa5zBMF_WU - відеоматеріали

6. Розповідь про пожежників: режим доступу: http://dovidka.biz.ua/rozpovid-pro-pozhezhnikiv/ - інформація

 

 

 

Слайд 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3

 

 

 

 

Слайд 4

Слайд 5

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 6

 

 

 

 

 

Слайд 7-15

 

 

 

Слайд 16

 

Слайд 17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 18-22

 

 

 

 

 

Слайд 23

Слайд 24-25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 26

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
2375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку