Тренінг Характер людини

Про матеріал
Розробка тренінгу з основ здоров'я на тему: "Характер людини" у 9-му класі.
Перегляд файлу

9 клас

Тема Характер людини

Мета та завдання

  • сформувати в учнів поняття що таке характер, риси характеру (позитивні,негативні), сприяти пізнанню себе, своїх рис характеру;
  • розвивати в учнів мотиваційні основи саморозвитку, самовдосконалення, обрання гідних зразків для наслідування; розкрити переваги позитивних рис характеру;
  • виховувати прагнення наслідувати позитивні риси характеру, піклуватись про своє здоров’я.

Очікувані результати наприкінці заняття учні: пояснюють, як формується характер людини; називають ознаки позитивних рис характеру; розповідають про людей, які можуть бути взірцем для наслідування.

Обладнання і матеріали класна дошка і кольорова крейда; комп’ютер та проектор.

Хід тренінгу

І. Вступна частина

  • Прийняття правил тренінгу

- «Доброго дня! Прошу вас присісти. Сьогодні у нас з вами незвичний урок, у нас - урок-тренінг і перед початком я пропоную вам прийняти правила, яких слід дотримуватись під час проведення тренінгу: 1. Цінувати час; 2. Говорити по черзі; 3. Говорити коротко і по темі; 4. Говорити від свого імені; 5. Правило піднятої руки; 6. Правило піднятої ноги; 7.Правило толерантності та поваги до учасників тренінгу; 8. Бути позитивним та добровільно активним; 9. Правило конфіденційності»

- «І так чи погоджуєтесь ви із запропонованими правилами?»

І.І. Актуалізація матеріалу попереднього заняття

  • Питання до дітей:

- «А зараз давайте пригадаємо що ми вивчали на минулому уроці»?

І.ІІ. Актуалізація теми поточного тренінгу і з’ясування очікувань

  • Повідомлення теми та мети тренінгу:

- «Сьогодні ви дізнаєтеся,  що  таке  характер,  як  він формується,  які риси  характеру  називають позитивними. А також навчитель створювати словесний портрет людини, яка може стати взірцем для наслідування».

  • Інформаційне повідомлення (пояснення терміну «характер»)

-  «Психологічні  особливості  людини  виявляються  в  її  характері. Слово «характер» у перекладі з грецької  означає  «печатка»  або  «відбиток». Характер виявляється у стосунках людини  з  оточенням  та  її  вчинках.  Наприклад,  Максим    відповідальний,  на нього завжди можна покластися, а Костик    легковажний,  йому  краще  нічого не  доручати.  Оксана    сором’язлива  і трохи  відлюдькувата,  а  її  сестра  Марічка — дуже товариська».

ІІ. «Знайомство»

  • Вправа  на  знайомство. 
  • Учням роздаються по два стікери, на  одному із стікерів діти записують рису  їхнього характеру, яка їм подобається, а на іншому — яка не подобається. Після цього діти по  черзі  зачитують  свої стікери та  прикріплюють  їх  на  дошці в одній із колонок «Риси характеру» (ставлення  до  себе;ставлення до інших людей; ставлення до праці;ставлення до речей).
  •  «Риси  характеру  виявляються  в  наших  вчинках  і  стосунках  з людьми. Кожен із нас має певні риси характеру».

ІІ.І. Підтримання демократичної дисципліни у формі прийняття правил групи.

ІІІ. Основна частина

  • Вправа  «Від  чого  залежить  характер людини» (ознайомитися з основними гіпотезами формування характеру)
  •                  Учням роздається інформаційне повідомлення, в якому йдеться про  особливості формування характеру. Діти опрацьовують інформацію, після чього дають відповіді на запитання:
  • «Яку  гіпотезу  формування  характеру ілюструє ця історія?»
  • «Якою  мірою  характер  залежить  від самовиховання?»
  • «Хто, на вашу думку, допомагає дітям не сходити з правильного шляху?»
  •  «Творче  «Я»  відчутно впливає на розвиток вашої особистості та формування характеру».
  • Руханка  «Австралійський  дощ» (запобігти втомі) учасники стають в коло і  виконують  руханку  «Австралійський дощ»
  •  «Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, який він. Я показуватиму  рухи,  а  ви  повторюватимете їх по черзі лише після того, як ваш сусід справа почне виконувати цей рух.

— В Австралії піднявся вітер (терти долоні).

  Починає  накрапати  дощ  (клацання пальцями).

— Дощ посилюється (почергове плескання по грудях).

— Починається справжня злива (плескання по ногах).

— А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами).

  Але  що  це?  Буря  почала  вщухати (плескання по ногах).

— Злива перетворюється на дощ (плескання долонями по грудях).

 — Рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).

— Вщухає вітер (терти долоні).

— Сонце (руки догори)».

  • Бесіда: «Позитивні риси характеру» (пояснити ознаки позитивних рис характеру)

-  «В юності люди шукають  взірці  для  наслідування,  намагаються бути схожими на своїх друзів, батьків, молодіжних  кумирів.  Тому  важливо  навчитися  розрізняти  позитивні  і  негативні риси характеру, щоб обирати гідні моральні орієнтири».

  • Учням роздаються ознаки позитивних рис характеру, які вони по  черзі  зачитують вголос.
  • «Пригадайте  реальну  людину,  літературного  персонажа  чи  героя  фільму, який може стати взірцем для наслідування. Назвіть позитивні риси його характеру»
  •  «Люди з такими рисами характеру роблять наш світ кращим, тому треба намагатися розвивати в собі такі ж риси».
  • Робота в групах (навести приклади людей, які можуть бути взірцем для наслідування)
  • Учні почерзі називать пори року  («зима», «весна», «літо», «осінь») та об’єднуються у відповідні групи. Діти складають  і  представляють  словесний  портрет  реальної людини  чи  літературного  персонажа, про  якого  можна  сказати,  що  він може бути взірцем  для  наслідування.
  • Учням роздаються афоризми, які вони по черзі зачитують та висловлюють свою думки щодо них.

ІV. Завершальна частина

  • «Важливу роль у житті людини відіграє характер. Він виявляється у її стосунках з оточенням та у її вчинках»;
  • «Спадковість  і  соціальне  оточення  людини роблять свій внесок у формування  характеру,  однак  вплив  творчого «Я»,  самовиховання  набагато  сильніший»;
  • «Люди  з  позитивними рисами характеру  мають спільні  риси:  демонструють  повагу, викликають довіру, вони справедливі, турботливі і є добрими громадянами».
  • Домашнє завдання (діти виконують за бажанням)
  • Учням пропонується переглянути фільм «Із 13 у 30» до наступного уроку.
  • «І на  завершення  давайте подивимося  відео  «Добро повертається».
docx
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку