Тема: Узагальнення і систематизація знань за розділом «Прикметник». Діагностувальна робота «Прикметник».
Мета: формування предметних компетентностей:
Перевірити рівень знань , умінь та навичок, здобутих при вивченні теми «Прикметник»; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; правильно вживати прикметники у мовленні; розвивати пізнавальний інтерес, пам’ять, увагу, мислення; виховувати інтерес до навчання, почуття взаємодопомоги.
Формування ключових компетентностей:
Обладнання: зображення парасольок, математичний приклад, зображення хлопчика – прикметника, ватман, маркери, цеглинки LEGO, аркуші із завданнями, екран настрою, смайлики.
Хід уроку:
І. Організація класу
Емоційне налаштування на урок.
«Парасольки»
Звучить мелодія грози, зливи.
|
ЧЕРВОНА Ви – енергійні і сьогодні будете в центрі уваги. |
|
СИНЯ Ви – врівноважені. Сьогодні на уроці гарно опануєте матеріал. |
|
ЖОВТА Ви – дослідник, будете наполегливо працювати. |
|
ЗЕЛЕНА Ви – наполегливі; сьогодні на уроці досягнете гарного результату. |
ІІ. Актуалізація опорних знань
Хвилинка каліграфії (Грім, гриміти)
Робота над загадкою.
Стукотить, гуркотить,
Мов сто коней біжить.
(Грім)
Запис під диктовку
Погримує, громовиця, гримить, грім, громовий.
Вправа «Математичний ключ».
Пора – а + и – ори + в + а – ва + ри – ква – ва + мета – а + ник
(Прикметник)
Складання інтелект – карти з теми «Прикметник»
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Вправа « Влучний погляд»
Кришталева ваза
Затишний сад
Весняний ліс
Чарівні квіти
Бадьорий настрій
Довгі канікули.
- Молодці! Ви впоралися з завданням, визначили з першого погляду рід і число прикметника, а чому в словосполученнях чарівні квіти та довгі канікули не визначали рід?
Робота в групах. Вправа з цнглинками LEGO.
- а зараз попрацюємо в групах. Кожна група отримає комплект цеглинок Лего. Вам потрібно викласти із них речення, записати його в зошити і пояснити спосіб написання прикметників у ньому.
1-ша група.
Серце |
матусі |
маленьке, |
а любов |
у ньому |
велика. |
2-га група
У |
моєї |
бабусі |
золоте |
серце. |
Фізкультхвилинка
Діагностувальна робота «Прикметник».
Діагностична робота. Мовна тема «Прикметник» 3 клас НУШ
Діагностична робота. ІІ семестр. Варіант 1
Мовна тема «Прикметник»
учня /учениці_____________________________ дата________________
1. Прикметники вказують:
а) на ознаку предмета;
б) на назву предмета;
в) на дію предмета.
2. Прикметники жіночого роду мають закінчення:
а) –е, -є;
б) –ий, -ій;
в) –а, -я.
3. Яке словосполучення вживається в переносному значенні:
а) кисле яблуко;
б) кисле обличчя;
в) кисле молоко.
4. Доберіть по три прикметники до іменників:
Книга (яка?) ______________, ______________, __________ .
Будинок (який?) ______________, ______________, __________ .
Ягня (яке?) ______________, ______________, __________ .
5. Доберіть антоніми до поданих прикметників:
Важкий – ______________
Тепла – ________________
Сумні – ________________
М’яке – ________________
6. Складіть і запишіть речення із словосполученнями:
Рідний край, добре слово.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Спишіть, вставте пропущені закінчення, підкресліть прикметники з іменниками, визначте число і рід.
Тарасик – добр… хлопчик. Він любить читати чарівн… казки і розв’язувати задачі. Стареньк… бабуся хвалить онука за старанн… навчання.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Запишіть правильно! Визначте закінчення прикметників:
Березова гай, зоряний небо, ніжна руки, маленький дівчинка.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Діагностична робота. ІІ семестр. Варіант 2
Мовна тема «Прикметник»
учня /учениці _____________________________ дата________________
а) на предмета;
б) на ознаку предмета;
в) на назву предмета.
2. Прикметники жіночого роду мають закінчення:
а) –ий, -ій;
б) –е, -є;
в) –а, -я.
3. Яке словосполучення вживається в прямому значенні:
а) тепла посмішка;
б) тепла вода;
в) тепла зустріч.
4. Доберіть по три прикметники до іменників:
Хмари (які?) ______________, ______________, __________ .
Матуся (яка?) ______________, ______________, __________ .
Село (яке?) ______________, ______________, __________ .
5. Доберіть антоніми до поданих прикметників:
Радісна – _______________
Сухий – ________________
Гірке – _________________
Швидкі – _______________
6. Складіть і запишіть речення із словосполученнями:
М’який характер, рідне село.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Спишіть, вставте пропущені закінчення, підкресліть прикметники з іменниками, визначте число і рід.
Біля річки росте кучеряв… верба. Вона миє свої зелен… коси у воді. Кожного ранку на її вітах співає дзвінкоголос… соловей.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Запишіть правильно! Визначте закінчення прикметників:
Холодна вітер, смачний каша, сині небо, бурий ведмеді.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV. Підсумок уроку
Вправа «Смайлик»