Урок "Велика буква в кличках тварин"

Про матеріал
Сформувати в учнів навички писати з великої букви клички тварин, формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички і вчити знаходити ці назви у тексті; закріплювати навички складання речень за малюнком. Виховувати любов до тварин і прагнення творити добро.
Перегляд файлу

Тема: Велика буква в кличках тварин.

Мета:

  • Навчальна – формувати в учнів навички писати з великої букви клички тварин; формувати в дітей уміння розрізняти назви тварин та їх клички, правильно писати їх; вчити знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; закріплювати навички складання речень за малюнком, добору заголовку до тексту; збагачувати та розширювати словниковий запас учнів, удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма.
  • Корекційно – розвивальна – розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння працювати з книгою та робити висновки, розвивати зв’язне мовлення учнів, удосконалювати навички роботи в групах, спонукати до висловлювання особистих точок зору, ідей.
  • Виховна – виховувати любов до рідного краю та бажання вчитися, виховувати любов до тварин,позитивні риси характеру, прагнення творити добро.

Форми організації пізнавальної діяльності: фронтальна, індивідуальна,


Обладнання: підручники, сюжетні малюнки, слайди, картки з завданням.


Обладнання: підручники, зошити, індивідуальні картки, роздатковий матеріал (малюнок із зображенням тварин на фермі), технічні засоби навчання: ноутбук.

Тип уроку: комбінований.

Клас: 3.

Учитель: Клітченко Людмила Миколаївна

Хід уроку

І. Організаційний момент. Психологічний настрій.

Учитель: - подаруйте мені свої гарні, милі усмішки і почнемо урок.

На уроці ми:

Сидимо – правильно;

Пише мо – каліграфічно,

Слухаємо – уважно,

Відповідаємо – чітко.

- Яким ви хочете бачити сьогоднішній урок?

- Гарним, цікавим, змістовим.

- А якими ви повинні бути на уроці?

- Активними, уважними, розумними.

- На сьогоднішньому уроці найактивніші і старанні учні отримають  сніжинку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перегляд виконання роботи вдома.

  • Зачитайте , як ви дописали творче завдання. Які слова ви написали з великої літери? Чому?(Назви міст, сіл, вулиць, річок, країн пишемо з великої букви)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Казка «Як маленька буква стала великою»

Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували.Чому мене не помічають, чому часто пропускаютьучні? – жалілась вона дядьку Алфавіту. Ти маленька, тому й не помічають, - поважно відповів старий. І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую – но я із середини речення переміститися на початок». І сталось диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалось це букві. І наважилась вона дати назву містам, селам, вулицям, річкам, морям та озерам, горам та долинам, прилаштувалась до імені, по батькові, стала на перше місце в прізвищах і навіть у кличках тварин. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, які починаються з неї, пишуться з великої літери.

 

hello_html_m51b9cfc5.jpg

Відповіді на запитання.

Бесіда по змісту:

  1. Чому не помічали маленьку букву?
  2. Що вона вирішила зробити?
  • А тепер прочитаємо правило.

а). Каліграфічна хвилинка.

Т Та Г Гр Ш Шев ко ськ по укр ет

Тарас Григорович Шевченко — український поет.

— Поділіть на складидля переносу слово український.

— Поясніть правопис великих букв у словах.

б). Робота на картках.

I рівень. Запиши своє прізвище, ім'я, по батькові.

Моє прізвище.... Моє ім'я....

II рівень. Випиши всі прізвища.

Юра, Шевченко, Таня, Омельченко, Франко, Леся, Іван, Галя, Орлов.

ІІ рівень.  Випиши всі імена.

Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.

ІІІ рівень. Запиши повні відповіді на запитання.

Як звати твою маму?

З ким ти товаришуєш?

Як звати твою вчительку?

— То які слова пишуться з великої  букви?

— В українській мові є ще багато інших слів, що пишуться з великої літери.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Створенння проблемної ситуації.

- Перед  вами речення. Прочитайте перше речення.

- Яку з виділених букв потрібно залишити? Чому?

Друге речення.

-Чому ?

По подвір'ю походжали індик Б(б)елькотун та гусак Ш(ш)ипун. У мого товариша є собака Р(р)екс.

V. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

-  На сьогоднішньому  уроці ми продовжимо вивчати написання  слів з великої букви. А саме -  в кличках тварин.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

hello_html_m15dcc27f.jpg

 

1. Робота зі словниковими словами.

1.1.  Перед вами клички тварин (Мишко, Вухань, Лісовик).

Вам потрібно відгадати загадку і до слова – відгадки з поданих дібрати кличку, записати словосполучення у зошит. Слова – відгадки – словникові слова

Відгадування загадок.

Ведмідь. Яку кличку доберемо? Яка буква пропущена? Запам’ятайте. (Обвести чи підкреслити її).

Ведмідь Мишко.

Друга загадка (корова  Квітка).

Третя загадка (заєць Вухань).

Четверта загадка ( кіт Пушок)

П’ята загадка (собачка  Лакі)

Поки учні відгадують загадку, один учень шукає його в орфографічному словнику.

hello_html_m59efaa22.jpg1.2.Загадки про тварин:

hello_html_7a70d54.jpghello_html_65500322.jpghello_html_47f7a06c.jpghello_html_m3034799b.jpg

 

-Запишіть слова-відгадки. Придумайте клички тваринам.

VII. Узагальнення і систематизація знань учнів.

Робота з підручником.

2.1.Вправа 153, ст.62-63. (з коментуванням).

Прочитайте завдання. Один учень читає вправу.

  • Назвіть головних персонажів.
  • Яке слово свідчить, що друзі були виховані?

Спишіть речення зі словами-кличками тварин.  Підкресліть назви тварин однією рискою, а їхні клички – двома.

-Хто дзвонив господарям телефона?

2.2 Фізкультхвилинка.

Гра «Велика буква чи мала?»

(Діти стають в коло.Якщо іменник пишеться з великої букви-піднімаються на носочки,руки- вверх, якщо з малої букви-руки на пояс і присідають)

-Марійка, собака, Олег, корова,Барсик, Лиска, коза,Оксана, Петрівна, котик, Іванович.

  1. . Вправа 154, ст.63.

-Прочитайте текст. Розкажіть чи дотримуєтесь ви правил розмови.

- Спишіть текст рубрики «Спілкуймося красно». Пишіть охайно і каліграфічно.

  1.   Гра « Назва чи кличка»

                        Назва                     Кличка

Кожен учень повинен вирішити до якої групи належить слово, яке йому запропоноване (лежить перед учнями на парті). Кожен по черзі підходить до дошки і кріпить на дошці своє слово в потрібний стовпчик. (Назва тварин чи клички тварин). Слова (коза, корова, теля, вівця, свиня, кабан, кіт, кінь, Букет, Берізка, Голубка, Зірка, Дік, Гнідий, Мурчик, Лапко).

Лексичні завдання на тему "Свійські тварини" | Інклюзивно - ресурсний центр  Верхнянської сільської ради

Дикі тварини та свійські | Конспект. Природознавство

 

Метод «ПРЕС».

Я вважаю, що всі ці слова є іменниками, тому, що вони відповідають на питання Хто? і вказують на предмет – тварину, наприклад : кінь, корова.

Отже,  всі вони – іменники.

2.4. Робота з малюнком. Конспект заняття з розвитку граматичної будови мовлення з використанням  елементів ейдетики на тему: «Свійські тварини» | Конспект. Дошкілля

Проєкт в групі раннього віку на тему: «Свійські тварини». | Конспект.  Дошкілля

- На парті у вас малюнки. Яких тварин Ви бачите? Назвіть їх.

- Розглянемо корову.

- Яка вона? Корови такої масті називаються рябими. Як можна її назвати? (Рябуха).

- Складіть речення про корову.

(Корова Рябуха пасеться на лузі).

Перед написанням цього речення пропустіть 1 рядок (для сюрприза).

З абзацу запишемо речення.

Кого ще бачимо поруч із коровою? (коня)

Як ми його назвем?

Складемо речення про коня. (Кінь Орлик б’є копитом).

Ще про кого складемо речення? Доберіть кличку. Як запишемо кличку? Запишіть речення. (Свиня Нюша п’є з корита. Вівця Бяша лежить на траві.)

А тепер подумайте, що в нас вийшло. Доберіть заголовок.

Вийшов текст.

VІІІ. Підсумок уроку.

Творче завдання: дібрати клички всім тваринам на малюнку.

 

Презентація «Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини», 1 клас,  Урок № 56 (за підручником Т. Гільберг «Я досліджую світ»)

а). Рефлексія «Дерево успіху»

  • А зараз самі оцініть результати своєї діяльності на уроці.


 

  • Якщо ви вважаєте, що робота на уроці вам давалась легко і ви зовсім не відчували труднощів, - прикріплюйте на дошку червону квітку.


 

  • Якщо ви відчували певні труднощі  і під час виконання завдань про щось запитували у мене чи в когось із однокласників – чіпляйте на дошку квітку жовтого кольору.
  • І якщо потребували значної допомоги вчителя або учнів, прикріпіть блакитну квітку.

- Як бачите, наше дерево успіху рясно зацвіло квітами ваших знань.

- То ж я бажаю вам завжди бути успішними, упевненими в собі, розумними і обов′язково здоровими.

- Прикрасьте нашу ялинку своїми сніжинками. Кожна сніжинка - бонус оцінюється двома балами.

- Дякую за працю. Ви усі були старанними і багато навчились.

б).Технологія «Незакінчені  речення» та «Мікрофон».

Я навчився …

Я вивчився …

Я зрозуміла …

Я полюбила …

Я буду …

Я дізналася …

Тепер я знаю …

ІХ.Домашнє  завдання : с.64, вправа157.

 

 

 

 

Учебные детские рисунки (30 фото) » Папик.Про - Все рисунки в одном месте

 

 

 

Учебные детские рисунки (30 фото) » Папик.Про - Все рисунки в одном месте

 

 

 

 Додатки:

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .

Творче завдання.

- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.

Мене звуть … . Прізвище моє … . Мого батька звуть … . А маму - … . А ще у мене є бабуся…. І дідусь…. . У мене є багато друзів. Це …, …, … та … .

2. Робота на картках.

I рівень. Запиши своєпрізвище, ім'я, по батькові.

Моєпрізвище.... Моєім'я.... По батькові я … .

II рівень.

Випишивсіпрізвища.

Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.

II рівень.

Випишивсіімена.

Юрій, Шевченко, Тетяна, Омельченко, Франко, Леся, Іваненко, Іван, Галина, Коцюбинський.

ІІІ рівень. Запиши повнівідповіді на запитання.

Як звати твою маму?

З ким титоваришуєш?

Як зватитвоювчительку?

 

 

docx
Додано
20 березня 2022
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку