19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Конспект уроку для 4 класу. Надія Кир’ян "Євшан"

Про матеріал
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів,розвивати творчу уяву, виховувати любов до рідної землі.
Перегляд файлу

Урок літературного читання у 4 класі

Надія Кир’ян «Євшан»

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів,розвивати творчу уяву, виховувати любов до рідної землі.

Обладнання: Мультимедійний супровод.  Видео «Квітка Євшан»

(https://www.youtube.com/watch?v=fwBE_KehaXM)

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ                                                                                         

Все в довкіллі я згадаю, з добрим ранком привітаю

Землю нашу барвінкову, рідну  солов’їну мову,

Милу серцю Україну, рідну нашу Батьківщину!

 

18751591.jpg

 

 

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Промовляємо  скоромовку:

У діброві - дуби,
Під дубами - гриби,
Трава - між грибами,
Хмарки - над дубами.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Гра «Розсипанка»

— Складіть прислів’я з поданих слів.

Калини, верби, нема, України, без, і.

(Без верби і калини нема України.)

sort-kaliny-Taezhnye-rubiny.jpg

— Поясніть значення прислів’я.

— Які ще рослини — символи українського народу ви знаєте? (Тополя, чорнобривці, барвінок, мальви)

— Сьогодні ми дізнаємося про ще одно рослину – символ України - Євшан.

А для цього ми познайомимося з оповіданням Надії Кир’ян «Євшан»

hqdefault.jpg

 

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

— Надія Кир’ян (Уютнова) народилася 24 червня 1946 року в місті Іваново. Вірші Надія Володимирівна почала писати ще у дитинстві, коли жила на   Полтавщині.  Цей чарівний, казковий край, надихав юну поетесу. А сьогодні ми познайомимось із одним з оповідань Надії Володимирівни «Евшан».

2. Робота над оповіданням.

1) Виразне читання тексту вчителем.

— Чи сподобався вам твір?

— Які почуття він у вас викликав?

— Над чим примусив замислитись?

2) Фізкультхвилинка. (робимо танцювальні рухи під пісню С.М. Ротару «Одна калина»)

3) Розповідь вчителя:

Євшан-зілля (полин) степова запашна рослина із червоним або пурпуровим цвітом.Існує понад 500 видів цієї рослини. В Україні до 20 видів. Має гіркуватий запах і гіркий на смак... Євша́н-зі́лля у народній поезії — символ туги за Батьківщиною. Символ пам’яті рідної землі, Батьківщини, своєрідний пароль українців. За легендою, переказаною Іпатіївським літописом, зцілює від звиродніння, і якщо навіть хто забуде свою Батьківщину, то,понюхавши його, пригадає.

img10.jpg

Учень 1. Євшан-зілля, євшан-зілля
             Що росте на Україні,
             У трояндах, у ромашках,
             У волошках в житі синіх.

Учень 2. Там настоюються чари
            На гіркому чебреці,
            Вип'єш ти цього узвару
            І позвуть місця близькі.
Учень 3. Де річки течуть блакитні,
              Дозріває урожай,
              Вип'єш зілля, знову рідний
              Пригадаєш милий край!
Учень 4. Ти його степів дитина,
               Ти його ланів плуга,
               Це для тебе Україна
               Зготувала свій узвар.

Учень5.З половецької давнини
              Міф зберігся у віках,
              Що любов до Батьківщини
             Зілля збуджує в серцях.

Учень 6. Євшан-зілля, євшан-зілля
              Що росте на Україні,
              У трояндах, у ромашках,
              У волошках, в слові милім.

Учень 7. Вип'єш ти цього узвару
             І додому поведе,
             Серце стомлене стежину
             В Батьківщину віднайде.

4) Гра «Добери прикметники».

Земля, зілля, суцвіттями ,запаху, пісні,життя, дім, край, Україна

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ. 

  1. Виразне читання тексту учнями.
  2. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.    
  • Де народжується євшан?

      — З чим порівнює цю квітку автор?

     — Про що розповідає легенда?

     — В чому чарівна сила квітки євшану?

 

   3) Перегляд  Видео «Квітка Євшан»

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Що найбільше запам’яталося?

— Про що хотіли б ще дізнатися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати легенду «Євшан» с. 66–67.

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
22 квітня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку