5 клас
Тема: Стилістичність форм. Оригамі
Мета: ознайомити з декоративно - прикладним мистецтвом Японії, зокрема з технікою оригамі; розвивати естетичне сприймання дійсності, фантазію, уміння зіставляти, порівнювати, знаходити природні форми живих істот, аналогічні реальним формам; виховувати старанність, акуратність.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: зошит, альбом, ножиці, олівець, лінійка, папір для оригамі, наочність.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ось так так! Я приготувала вам урок, але всі матеріали викрала Клякса і сховала до сейфу, а мені лишила лишень шматок паперу з цифрами «4921641».
Давайте поглянемо. На жаль, ні! Тут незвичайний замок – із літерами замість цифр. О! Ще одна записка, цього разу з кросвордом…раз, два…сім! Сім запитань і сім цифр, думаю що кожна з цифр із попередньої записки відповідає порядковій літері у слові-відгадці, тож, якщо ми всі слова відгадаємо вірно, сейф відчиниться й ми отримаємо все, що потрібно для уроку.
Ж |
и |
в |
о |
п |
и |
с |
|||
С |
к |
у |
л |
ь |
п |
т |
у |
р |
а |
С |
и |
л |
у |
е |
т |
||||
Г |
р |
а |
ф |
і |
к |
а |
|||
В |
и |
т |
и |
н |
а |
н |
к |
а |
|
О |
р |
н |
м |
е |
н |
т |
|||
І |
г |
р |
а |
ш |
к |
а |
|||
Ось так, ми все відгадали, тепер давайте відшукувати літери. Відшукали? Яке слово там ховається?
Дійсно, сьогодні ми з вами ознайомимося з такою цікавою, як оригамі. Навчимося деяким основним фігурам даного мистецтва, потренуємо пам'ять та увагу. Але перед тим, як почнемо ознайомлення з новою темою, давайте пригадаємо те, що ми вже встигли вивчити.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Вивчення нового матеріалу
Мистецтво із яким ми сьогодні познайомимося, прийшло до нас з далекої Японії. Це різновид декоративно-ужиткового мистецтва, що стало дуже популярним і поширилось по всій Європі. І називається ця техніка -оригамі. По-японськи «орі» - складений, а «гамі» - папір. Ви навчитеся виготовляти з паперу різних тварин, птахів (Демонстрація зразків).
Оригамі спочатку було храмовим мистецтвом. Монахи здійснювали символічне жертвування божеству. Пізніше оригамі стало своєрідною розвагою японців. Мами вчили своїх дітей, а ті, у свою чергу своїх дітей. Оригамі розвиває зосередженість, пам'ять, увагу, творчі можливості, чітку роботу пальців.
Сьогодні ми зробимо з вами журавлика. У Японії журавлик є символом довгого життя й успіхів у праці. Легенда говорить: «Для того, щоб збулося бажання, потрібно скласти тисячу фігурок журавлів». Але суть полягає, що фігурки треба складати не для себе, а дарувати іншим людям – дітям і дорослим. Тож і ви, коли навчитесь робити журавликів, даруйте їх дітям, людям, аі разом з ними часточку душі і посмішку. Недарма журавлик у другій половині ХХ ст.. став ще символом миру.
Цікаві думки, але насправді це пов’язано з історією однієї дівчини, яка постраждала під час Другої світової війни.
Так от, Садако Сасакі під час атомного бомбардування Хіросіми знаходилася вдома, усього за півтора кілометра від епіцентра вибуху. В 11 років у неї з'явилися ознаки променевої хвороби, і дівчинка потрапила до госпіталю з діагнозом лейкемія. Хтось розповів їй про легенду, згідно з якою людина, яка склала тисячу паперових журавликів, може загадати бажання, що обов'язково здійсниться. Легенда вплинула на Садако, і вона стала складати журавликів із будь-яких, що потрапляли до її рук, шматочків паперу. Бажанням дівчинки було вижити. Вона померла у віці 12 років, устигнувши зробити лише 644 журавликів. Її друзі закінчили роботу, і Садако Сасаки була похована разом із тисячею паперових журавликів. Після її смерті близькі й друзі зібрали гроші на пам’ятник, який згодом був установлений у Парку Миру Хіросіми. Це дівчинка з паперовим журавликом в руці. На постаменті статуї написано: «Це наш крик. Це наша молитва. Мир у всьому світі».
До цього пам’ятника й донині посилають паперових журавликів.(Під час розповіді демонструється відеокліп)
Я також пропоную вам зробити журавлика, а потім подарувати його комусь особливому.(Схема в Додатку)
Маю надію, що сьогоднішній урок прийшовся вам до душі і ви дізналися багато нового. І закінчити його я хочу такими словами:
Складу журавлика, нехай собі летить!
Навчу курликать і молитись Богу -
хай вимолить у Господа на мить
вмилосердить розгнівану Природу.
Хай втихомирить атом островів,
де знову під загрозою дитинство.
Прости, Всевишній, нам ланцюг гріхів
і захисти їх, Матінко Пречиста!
V. Узагальнення набутих знань
VI. Оцінювання робіт
Оцінювання виконувати, зважаючи на охайність та самостійність при виконанні даної роботи.
VII. Домашнє завдання
Підготувати розповідь про цікаві традиції святкування Нового року у світі.
Додаток