Конспект уроку для 5 класу з курсу «Пізнаємо природу» за програмою Біди Д.Д. Тема: «Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені-природодослідники.»

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку на компетентнісній основі для 5 класу (НУШ) за модельною навчальною програмою Біди Д.Д. курсу "Пізнаємо природу" з урахуванням вимог Державного стандарту базової середньої освіти.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Характеристики навчальної діяльності

Результати навчання

Конспект уроку для 5 класу з курсу «Пізнаємо природу»

за програмою Біди Д.Д.

Тема: «Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені-природодослідники.»

Мета: розширити знання учнів про тісний зв’язок природи та побуту людини; сформувати розуміння внеску учених-природознавців і винахідників у створення нових технологій та вдосконалення техніки; вміння пояснювати на основі особистого досвіду, що природу можна пізнавати, досліджуючи її; розвивати критичне мислення, комунікативні здібності; виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

Обладнання: підручник, зошит, таблиці, обладнання для демонстрації зображень та відео, набір матеріалів для практичного завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент

«Добрий день! Мирного неба над головою! Сонячного дня! Віримо в перемогу!! Слава Україні!!!»

ІІ. Повторення домашнього матеріалу, актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.

- оцініть свій настрій та налаштування на результат роботи

  • подивіться на зображення, чи можна назвати все це «Природа»? Поясніть свою думку? Хто не згодний? Чому?

Рисунок1.png

  • розділіть на дві групи, назвіть кожну?
  • для чого людини придумує ці предмети?

   ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Які асоціації у тебе викликає слово «винахід»? У парах складіть валізу асоціацій.

                                Рисунок2.jpg

  • Бесіда (обмін думками)
  • Перевіряємо припущення – в параграфі знайти поняття «Винахід».

Поділ на групи

(учні отримують картку з критеріями оцінювання роботи групи)

Завдання: зіставте світлини винаходів із явищами у природі, які надихнули науковців на відкриття. Заповни таблицю і ви дізнаєтесь англійський термін, що в перекладі означає «наука». Користуючись інтернет ресурсами дізнайтесь, а яке ще одне значення цього слова англійською?

Рисунок3.png

  • Яке нове слово ви помітили на слайді? Що воно означає на вашу думку?
  • Перевіряємо припущення – в параграфі знайти поняття «Винахід».

Завдання: прочитайте статті про винаходи (кожна група один QR-код).

                      

Як ви гадаєте, чи кожен може стати винахідником?

 

  • Щорічно в третю суботу вересня в Україні відзначають День винахідника та раціоналізатора. Як гадаєте, люди яких професій святкують його?
  • Любі мої учні! Хочу поздоровити вас зі святом – Днем винахідника і раціоналізатора!!! Адже кожен з Вас, я в цьому впевнена!, є ним, або може ним стати.

Завдання:

1.Запропонуйте 10 прикладів використання пустої пластикової пляшки із під Coca-Cola.

2.Подумайте, що із запропонованого ви можете зробити ЗАРАЗ, на уроці, та спробуйте реалізувати один із прикладів. ОБЕРЕЖНО з інструментами!!!

3.Презентуйте роботу.

4.Поясніть, чому, на вашу думку, не можна просто викидати такі пляшки у смітник?

 

V. Підбивання підсумків роботи.

 

VІ. Рефлексія.

- оцініть результат своєї роботи (на скільки Ви впорались?):

шкала оценок.jpg

- оцініть результат роботи своєї групи за отриманими критеріями.

- оцінити свій настрій в кінці уроку

- чи змінився він? В який бік?

- назвіть нові терміни, якими ви оволоділи сьогодні на уроці.

 

VII. Домашнє завдання.

  1. Параграф 2.
  2. Перегляньте відео «10 винаходів українців, які змінили світ» https://www.youtube.com/watch?v=Pb4noGc8y0w
  3. Реалізуйте один із прикладів використання пустої пластикової пляшки із під Coca-Cola самостійно, або разом зі старшими вдома.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

виявляє інтерес до навчання;

висловлює власну думку;

 

 

 

 

критично та системно мислить;

логічно обґрунтовує власну позицію;

 

висловлює власну думку;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

критично та системно мислить;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

висловлює власну думку;

 

 

 

 

 

виявляє розуміння прочитаного

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

висловлює власну думку;

діє творчо;

виявляє ініціативу в процесі навчання;

критично та системно мислить;

логічно обґрунтовує власну позицію;

оцінює ризики;

самостійно приймає рішення;

розв’язує проблеми;

співпрацює з іншими.

 

 

 

конструктивно керує емоціями;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

діє творчо;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

проводить дослідження природи

усвідомлює закономірності природи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

опрацьовує та використовує інформацію

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

проводить дослідження природи;

усвідомлює закономірності природи

 

 

 

 

 

опрацьовує та використовує інформацію

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

опрацьовує та використовує інформацію

 

docx
Додано
7 травня 2023
Переглядів
3494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку